A Hyundai Európa egyik leginkább villamosított autómárkája

A Hyundai Motor ismét egy lépéssel közelebb került ahhoz, hogy 2045-re elérje a teljes szén-dioxid-semlegességet azzal, hogy a vállalat 2021-ben 108,0 g CO2-kibocsátást ért el Európában, ami jóval az Európai Unió kibocsátási céljai alatt van.

Ez a siker részben annak köszönhető, hogy a vállalat eladásaiban folyamatosan nő a zéróemissziós járművek aránya. 2022 első két hónapjában a zéró károsanyag-kibocsátású járművek a Hyundai európai eladásainak 20 százalékát tették ki, ami 102 százalékos növekedést jelent 2021 februárjához képest. Ahhoz, hogy a dolgokat távlatba helyezzük, 2021-ben a Hyundai európai eladásainak 14,1 százalékát tették ki a zéró károsanyag-kibocsátású járművek. A vállalat már jó úton halad afelé, hogy 2022-ben túlszárnyalja ezeket a számokat. A trend fő mozgatórugója az IONIQ 5, a vállalat teljesen elektromos crossovere és IONIQ termékcsalád első modellje volt, amelyből 2022 első két hónapjában 8 137 darabot adtak el.

„A zéróemissziós mobilitás már nem trend, hanem szükségszerűvé vált” – mondta Michael Cole, a Hyundai Motor Europe elnök-vezérigazgatója. „Erős és bővülő portfóliónkkal az ügyfelek szélesebb köre számára tesszük vonzóbbá ezt a mobilitási megoldást. Az IONIQ 5, az Európában tízszeres Év Autója díjának győztese egyértelmű bizonyíték erre. Azáltal, hogy intelligens és vonzó mobilitási megoldásokat kínálunk nulla vagy alacsony károsanyag-kibocsátással, nemcsak túllépjük kibocsátási céljainkat, hanem hozzájárulunk a környezet védelméhez is." 

A 2021-es év erős befejezését követően a Hyundai járművek értékesítési trendje 2022-ben is folytatódik. 2022 januárjában és februárjában 74 661 db Hyundai járművet értékesítettek az Európai Unióban, az Európai Szabadkereskedelmi Megállapodás keretei között és az Egyesült Királyságban (EU+EFTA+UK). Ez az Európai Gépjárműgyártók Szövetsége (ACEA) legfrissebb adatai alapján 28,8 százalékos növekedést jelent 2021 azonos időszakához képest. Csak 2022 februárjában 37 032 Hyundait regisztráltak Európában, ami 2021 februárjához képest 25,5 százalékos növekedésnek felel meg.

A Hyundai nemcsak saját értékesítési teljesítményét szárnyalta túl az előző év azonos időszakához képest, hanem az iparági trendnél is jobban teljesített. Az EU+EFTA+UK területén idén januárban és februárban 1 626 350 járművet regisztráltak, ami 3,9 százalékos csökkenést jelent az előző év azonos időszakához képest.

2022 első két hónapjában a legnépszerűbb európai Hyundai modellek között a Tucson az eladások 29,3 százaléká, a Kona 21,4 százalékát tette ki, míg az i20 az eladások 11,1 százalékát érte el. Ez magában foglalja mind a belsőégésű, mind az elektromos hajtásláncokat. A Tucson hibrid és plug-in hibrid változatban is elérhető, míg a Kona belsőégésű, hibrid és akkumulátoros elektromos változatokban is kapható. Eközben az IONIQ 5 immár lenyűgöző részét képezi a Hyundai eladási mixének, tekintve, hogy mindössze egy éve mutatták be. Jelenleg a Hyundai márka zászlóshajójaként az eladások 10,3 százalékát adja.

A piac felülmúlásával a Hyundai piaci részesedése folyamatosan növekszik Európában. Ugyanebben a hónapban a Hyundai járművek az európai piac 4,6 százalékát tették ki, ami 1,1 százalékponttal magasabb, mint 2021 februárjában, és 0,2 százalékponttal magasabb, mint 2021 összességében. 2021-ben a vállalat piaci részesedése egy százalékponttal magasabb volt, mint egy évvel korábban, ami azt jelenti, hogy ezek a számok a Hyundai megerősödésének Európán belüli folyamatos trendjére utalnak.

A piaci részesedési eredmények legfőbb mozgatórugója Spanyolország és az Egyesült Királyság volt, amelyek 2022 első két hónapjában 6,0 és 5,0 százalékkal rekord piaci részesedést értek el,. Ez Spanyolországban 37,5 százalékos, az Egyesült Királyságban pedig 100,6 százalékos éves növekedést jelentett. Németország eközben 0,3 százalékponttal 3,7 százalékra növelte piaci részesedését 2021 februárjához képest.

A CO2-célkitűzések elérése és a zéró kibocsátású járművek arányának növelése Európa-szerte nem véletlen, hanem a villamosítás és az intelligens mobilitási megoldások szolgáltatójává való átalakulás felé irányuló szándékos, folyamatos stratégia része. A Hyundai továbbra is vezető szerepet tölt be az iparágban a villamosítás terén és a gyártók közül a legszélesebb hajtáslánc-választékot kínálja – a belsőégésű és az lágyhibridtől a hibriden. plug-in hibriden keresztül az akkumulátoros elektromos, sőt üzemanyagcellás elektromos járművekig. Globálisan a Hyundai 1,87 millió akkumulátoros elektromos jármű eladását tervezi és 2030-ra hét százalékos piaci részesedést kíván elérni.

Forrás: hyundai.news

Dönci Hyundai-KIA Blogja a Facebookon és az Instagramon! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!
Beszélgetnél a Hyundairól vagy tanácsra lenne szükséged? Gyere és csatlakozz Te is a Dönci Hyundai Univerzumához! Itt biztosan megtalálod a választ! Katt ide!

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

A Hyundai i30 megkapta második ráncfelvarrását

A Hyundai leállítja két dízelmotorjának és motoralkatrész-gyárainak termelését

2024 új Hyundai és Kia modelljei