Hivatalosan is felavatták a Hyundai új üzemét Indonéziában

A Hyundai Motor Indonézia első tisztán elektromos autója, a Hyundai IONIQ 5 sorozatgyártásának kezdetével felavatta első délkelet-ázsiai gyárát, amely Jakartától 40 kilométerre keletre, az indonéziai Cikarang melletti Deltamas ipari komplexumban található.

Az avatás kevesebb, mint két évvel azután történt meg, hogy a Hyundai az indonéz kormánnyal közösen egy szándéknyilatkozatot írt alá egy helyi gyártóüzem felépítéséről és működtetéséről, amely a Hyundai délkelet-ázsiai piacainak gyártóközpontja lesz. Az ünnepségen több helyi miniszter és államtitkár mellett részt vett Joko Widodo, az Indonéz Köztársaság elnöke, Tae-sung Park, Dél-Korea indonéziai nagykövete és a Hyundai Motor Group ügyvezető elnöke, Euisun Chung is.

Tavaly decemberben a Hyundai befejezte a 150 ezer darabos induló gyártási kapacitásra képes, 193 hektáron elterülő gyár építését. A Hyundai mintegy 1,55 milliárd dollár értékű beruházást tervez az üzemben, amelynek gyártási kapacitását idővel 250 ezer darabra kívánják növelni. A Hyundai Motor Manufacturing Indonesia jól példázza a vállalat a fenntartható fejlődés és a „Haladás az emberiségért” víziója iránti elkötelezettségét. Ez a környezetbarát technológiák, pl. a napelemek használatában is megmutatkozik, amelyek képesek az üzem elektromos szükségleteinek egy részét kielégíteni. Emellett a Hyundai azt tervezi, hogy környezetbarát vízbázisú festékeket használ a járművek fényezési folyamatában.

„Ma nemcsak felavatom és elindítom a Hyundai Motor Manufacturing Indonesia üzemét, de bemutatom az első Indonéziában gyártott IONIQ 5 elektromos autót is” – mondta Joko Widodo, az Indonéz Köztársaság elnöke. „Remélem, hogy ez a Hyundai IONIQ 5 fontos mérföldkő lesz Indonézia elektromos jármű-ökoszisztémájának fejlesztésében és tovább fogja gyorsítani az elektromos autók fejlettebb ökoszisztémáját."

„Indonézia a Hyundai Motor jövőbeli mobilitási stratégiájának kulcsfontosságú központja. Ez az üzem kulcsszerepet fog játszani az autóiparban és különösen az elektromos járművek területén” – mondta Eui-sun Chung, a Hyundai Motor Group ügyvezető elnöke. „Sőt, a Hyundai a jelenleg épülő akkumulátorcella-gyáron keresztül a továbbiakban is hozzájárul az elektromos járművek ökoszisztémájának kialakításához Indonéziában. Ez tovább segíti Indonéziát abban, hogy fontos szerepet játsszon a globális környezetben. Reméljük, hogy a Hyundai jövőbeli technológiái az Indonéziával való nagyobb együttműködés alapját fogják képezni.”

Az új indonéziai üzemben a tervezés, a gyártás és az értékesítés integrált rendszeréhez alkalmazkodva különféle létesítmények találhatók a motorok gyártásához, a préseléshez, a festéshez és a karosszéria hegesztéséhez. Az üzem előtti gyorsforgalmi út egészen Indonézia fővárosáig, Jakartáig húzódik, miközben áthalad Jáva-sziget keleti és nyugati részén, megkönnyítve a vállalat számára az itt elkészült autók szállítását az országon belül és kívül bárhová, valamint helyi tehetséges szakemberek toborzását is.

A Hyundai új gyára nemcsak olyan stratégiai modelleket gyárt majd a régió számára, mint például a Creta kisterepjáró, hanem versenyképes elektromos modelleket is, mint például az IONIQ 5 akkumulátoros elektromos modell. A jövőbe tekintve a Hyundai még 2022 első felében megkezdi a Santa Fe hobbiterepjáró modell indonéziai gyártását, 2022 második felében pedig egy kis stratégiai egyterű modell érkezik, amit kifejezetten a délkelet-ázsiai piac számára készítenek majd az új indonéz gyártóüzemben.

Az IONIQ 5 a Hyundai első olyan villanyautója, amelyet Délkelet-Ázsiában gyártanak. Az IONIQ 5 bevezetése megerősíti a Hyundai pozícióját az elektromos járművek úttörőjeként az indonéz piacon. A Hyundai az Ioniq Electric és a Kona Electric korábbi indonéziai pozitív eladási lendületére épít, amelyek 605 darabos eladási eredményével 2021-ben a teljes indonéziai villanyautó-eladások 87,3 százalékát tették ki. Az IONIQ 5 járművek az elektromos Genesis G80 modellek mellett a G20 Bali Summit alkalmával szállítják majd az utasokat.

Ezenkívül a vállalat az LG Energy Solutions vállalattal egy akkumulátorcella-gyár felépítésén is dolgozik az indonéziai Karawangban, amelyet a tervek szerint 2023 első felében fejeznek be és 2024-ben kezdik meg a termelést. A gyárban előállított akkumulátorcella fenntartható elektromos járművek akkumulátoraival Indonézia elektromos járművekre való átállását fogja támogatni. A helyben gyártott akkumulátorokat az indonéz gyárban gyártott elektromos autók gyártásához használják fel, tovább erősítve ezzel az itt készülő elektromos modellek versenyképességét.

A Hyundai Indonéziában létesített járműgyártó üzeme a gyártói elkötelezettségét tükrözi amellett, hogy a termékek és szolgáltatások terén újításokat hozzon az országba. A Hyundai 100 márkakereskedéssel rendelkezik Indonézia 40 városában, Szumátrától Pápuáig. A Hyundai célja a helyi piacok igényeit kielégítő stratégiai modellek kifejlesztése. A Hyundai Motor a központ és az indonéz működési terület közötti jobb együttműködés érdekében a tervezéstől egészen a gyártásig külön csapatot hozott létre az ASEAN piacokra szánt modellek fejlesztésére. Ezen túlmenően a Hyundai helyi indonéz partnereivel közösen tudás- és technológiaváltást célzó képzések szervezésével a növekedés és fejlődés érdekében dolgozik. 

A Hyundai a gyártás és az értékesítés terén is ügyfélközpontú megközelítést alkalmaz. A járműveket rendelésre gyártási (BTO) rendszerben kínálják, amely lehetővé teszi az ügyfelek számára, hogy megrendelésükkor megválasszák a termékjellemzőket és csökkentsék a készletköltségeket. A Hyundai Click-to-Buy online platformja továbbá azt is lehetővé teszi az ügyfelek számára, hogy a járművásárlás minden szakaszát otthonukból végezzék el. Ezenkívül bemutatásra került a myHyundai Indonesia, egy egyedülálló mobilitási tagsági platform, amely a Hyundai járműtulajdonosok mindennapi életét teszi könnyedebbé.

Indonézia kormányzata az elektromos járművek ökoszisztémájának kiterjesztésében olyan intézkedéseivel jár élen, mint pl. 130 ezer db állami jármű 2030-ig elektromos járművekre cserélése. A Hyundai Motor elkötelezett amellett, hogy egy robusztus elektromos jármű ökoszisztéma felépítésében támogassa ezt a jövőképet. A 40 százalék feletti honosítási arányt teljesítő villanyautó-gyártók Indonéziában különféle állami támogatásban részesülnek, az ASEAN-régióban pedig nulla százalékos vámtarifát élvezhetnek. Ez azt jelenti, hogy a Hyundai Motor indonéz gyárában gyártott elektromos járművek több előnyben részesülhetnek az indonéz kormánytól és nulla vámtarifát alkalmazhatnak az ASEAN-országokba irányuló exportra, amennyiben a Hyundai és az LG közös gyárában készült akkumulátorokkal lesznek felszerelve.

Indonézia az ASEAN-régió legnagyobb autóipari piaca, 2012-től 2018-ig átlagosan 1 millió darab éves értékesítéssel. Az ország emellett jelentős nikkelérc-termelő, ami az elektromos járművek akkumulátorainak egyik fontos alapanyaga. Kobaltot is termel, amelyet akkumulátorokhoz is használnak, valamint nagy mennyiségű bauxit- és rézérc-készletekkel is rendelkezik, amelyeket elektromos járművek gyártására lehet használni. A külföldi befektetések odacsábítása és a munkahelyteremtés érdekében Indonézia természeti erőforrásainak továbbfejlesztése a kormányzat egyik kulcsfontosságú gazdasági célja. 2024-re minden Indonéziában gyártott elektromos jármű helyben gyártott akkumulátorokat és más kulcsfontosságú alkatrészeket használ majd.

Forrás: hyundai.com, pulsenews.co.kr, reuters.com

Dönci Hyundai-KIA Blogja a Facebookon és az Instagramon! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!
Beszélgetnél a Hyundairól vagy tanácsra lenne szükséged? Gyere és csatlakozz Te is a Dönci Hyundai Univerzumához! Itt biztosan megtalálod a választ! Katt ide!

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

A Hyundai is bevezetheti autóiban a fizetős funkciókat

Alapvető értékek - Hyundai i30 1.4 MPi Life teszt

A Hyundai leállítja két dízelmotorjának és motoralkatrész-gyárainak termelését