A Hyundai IONIQ 5 német összehasonlító teszteken bizonyít

A 2021-ben elindult trend idén is töretlenül folytatódik: a Hyundai modellek rendszeresen nyernek a német szaksajtó jól ismert összehasonlító tesztjein, amire a legújabb példa a Hyundai IONIQ 5 meggyőző tesztgyőzelme az Auto Bild és az Auto Zeitung autós magazinokban. 

Az Auto Zeitung német autóipari magazin legfrissebb lapszámában megjelent, 5000 pontos összehasonlító tesztben a Hyundai IONIQ 5 érte el a legmagasabb pontszámot. A tisztán elektromos kompakt szabadidőjármű 3222 pontot szerzett, 44 ponttal megelőzve a második helyen befutó Kia EV6-ost. Az összehasonlító tesztben a Tesla Model Y, a Polestar 2, valamint a Mercedes EQB is szerepelt.

Az Auto Zeitung összehasonlító tesztjében öt szempont szerint értékelték ezt az öt elektromos szabadidőjárművet: ezek a karosszéria, a komfort, a hajtáslánc, a menetdinamika, valamint a költségek/fenntarthatóság. „A tisztességesen beárazott, tágas, biztonságos és kényelmes IONIQ 5 megérdemelten végzett az első helyen.” – írta az Auto Zeitung.

Az Auto Zeitung szerkesztői magasztalták az IONIQ 5 kiváló futóművét. A modell „egész egyszerűen a mozgás szabadságának a legmagasabb szintjét nyújtja.” Az IONIQ 5 az első olyan modell, amely a Hyundai Motor Group kifejezetten akkumulátoros elektromos járművekhez kifejlesztett elektromos, globális moduláris platformjára (E-GMP) épül. Az E-GMP jóvoltából a IONIQ 5 teljesen sík padlót kapott, így a versenytárs modellekkel ellentétben nem rendelkezik olyan mozdíthatatlan konzolokkal vagy kardánalagúttal, amely korlátozná az utasok mozgását. Ellenkezőleg: az IONIQ 5 utasainak kimagaslóan tágas férőhelyet biztosít a rendkívül széles utastér, valamint a hosszában elcsúsztatható „univerzális sziget” padlókonzol, amely 140 mm-es úton tologatható előre és hátra.

Az összehasonlító teszten szerzett tapasztalatok szerint az IONIQ 5 a legkomfortosabban rugózó modell, holtversenyben a Mercedes EQB-vel. Az IONIQ 5 minden irányban elektronikusan állítható első ülései „kényelmes kárpitozást és jó oldaltartást kínálnak.” Ezek az ülések ráadásul optimális szögben hátradöntve a súlytalanság érzését biztosítják, és a lábszárnak is tökéletesen megtámasztást nyújtanak. Ezen túlmenően a kontúrozott hátsó üléspad szintén számos irányban állítható. Az Auto Zeitung az IONIQ 5 felfüggesztését is dicsérettel illette, mivel az a versenytársakénál hatékonyabban birkózott meg a bukkanókkal és útegyenetlenségekkel.

„Az Auto Zeitung összehasonlító tesztjén elért győzelmével a Hyundai Motor ismét demonstrálta, hogy az IONIQ 5-öst ügyfeleink szükségleteihez és elvárásaihoz igazodva terveztük.” – mondta Andreas-Christoph Hofmann, a Hyundai Motor Europe marketingért és termékekért felelős alelnöke. „Tágas belső tér, kényelmes rugózás, fokozott menetbiztonság és ultragyors töltés – az IONIQ 5 megváltoztatja az emberekben a villanyautókról kialakult képet.”

Az Auto Zeitung szerkesztői kiemelték, hogy a 800V-os, 220 kW-os villámtöltő technológiának köszönhetően az IONIQ 5 akkumulátor-csomagja rendkívül gyorsan feltölthető. Külön kihangsúlyozták a téli üzemmódot, amely az ideális töltési teljesítmény érdekében optimalizálja az akkumulátor hőmérsékletét. Az IONIQ 5 praktikus, ultramodern szolgáltatásai jóvoltából kiemelkedik a tömegből. A járműből-a-fogyasztóra (V2L) kétirányú töltési technológia jóvoltából az IONIQ 5 alkalmas külső elektromos gépek és fogyasztók (110V / 220V) működtetésére, illetve más elektromos járművek töltésére. Az IONIQ 5 akkumulátora mindössze 18 perc alatt 10 százalékról 80 százalékra tölthető. Emellett nem egészen ötpercnyi töltés elegendő ahhoz, hogy a hatótávolság 100 kilométerrel nőjön.

Az Auto Bild 9/2022-es számában a Hyundai IONIQ 5 és a Mercedes EQB összehasonlítása még címlapsztoriként is bemutatásra került – ez is mutatja, mennyire fontosnak tartják a szerkesztők most az elektromobilitás és a Hyundai témáját. A Mercedeshez képest a Hyundai elektromos crossovere nyerte az egyes értékeléseket a karosszéria, a vezetés és a menetdinamika tekintetében. Előnyös az E-GMP platformja, amelyet kizárólag a márka elektromos járműveihez fejlesztettek ki és különösen tágas belső teret eredményez. Ráadásul az IONIQ 5 szinte az egyetlen modell a kategóriájában, amely 800 voltos technológiával rendelkezik: ez azt jelenti, hogy mindkét akkumulátor opcióval szerelt modell egy megfelelő villámtöltő állomáson 18 percen belül tízről 80 százalékra tölthető fel, míg ehhez a Mercedesnek kb. kétszer olyan hosszú, 32 perc szükséges.

A Hyundai IONIQ 5 a menettulajdonságok tekintetében is meggyőző eredményt produkált. Az Auto Bild tesztelői 100 km/órás tempóról és meleg fékekkel mindössze 34,4 méteres féktávot mértek a koreai gyártó legújabb elektromos modelljénél – a Mercedes EQB két méterrel messzebb állt meg. Az Auto Bild következtetése elismerésként hangzik: „A VW ID.4 GTX után az IONIQ 5 immár a Mercedes EQB-t is megelőzi… A Hyundai mindenből egy kicsit többet kínál és kidolgozottabb az elektrotechnika.”

Az Auto Zeitung és az Auto Bild összehasonlító tesztjén elért diadal nem az első alkalom, hogy az IONIQ 5 elismerésben részesült. Egy évvel ezelőtti premierje óta a modellt nem kevesebb mint hét európai országban választották meg az év autójának; az IONIQ 5 emellett döntős volt a 2022. Év Európai Autója szavazáson.

Az IONIQ 5 hasonlóan pozitív összbenyomást hagy a Hyundai vásárlóiban, mint a professzionális autótesztelőkben. Az értékesítés 2021. júniusi kezdete óta a Hyundai villany-crossoveréből már körülbelül 9 ezer darabot értékesítettek, így ez az egyik legnépszerűbb elektromos modell ma Németországban.

„A tesztgyőzelemek és az eladási adatok nemcsak büszkeséggel töltenek el bennünket, hanem azt is megerősítik, hogy stratégiai döntéseinkkel és általános irányzatunkkal jó úton haladunk” – mondta Jürgen Keller, a Hyundai Motor Deutschland GmbH ügyvezető igazgatója. „Az E-GMP platform, amely új térélményt és nagy hatótávot kínál, nekünk és ügyfeleink számára még sok élményt fog nyújtani – mert az IONIQ 5 csak a kezdet.” 

2022 második felétől az európai ügyfelek már a továbbfejlesztett, 2023-as specifikációjú IONIQ 5 modellt vásárolhatják meg. A megújult IONIQ 5 nagyobb, 77,4 kWh kapacitású akkumulátort, valamint egy sor új szolgáltatást kínál, a kameraalapú digitális visszapillantó tükröktől kezdve az akkumulátor-kondicionáló funkcióig.

Forrás: Hyundai Hungary, hyundai.news

Dönci Hyundai-KIA Blogja a Facebookon és az Instagramon! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!
Beszélgetnél a Hyundairól vagy tanácsra lenne szükséged? Gyere és csatlakozz Te is a Dönci Hyundai Univerzumához! Itt biztosan megtalálod a választ! Katt ide!

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

A Hyundai is bevezetheti autóiban a fizetős funkciókat

Alapvető értékek - Hyundai i30 1.4 MPi Life teszt

A Hyundai leállítja két dízelmotorjának és motoralkatrész-gyárainak termelését