A Hyundai gyorsítja villamosítási stratégiáját

A Hyundai Motor a befektetőknek szánt rendezvényén bemutatta azon stratégiai ütemtervet, amellyel felgyorsítja villamosítási tevékenységét, miközben a vállalat fenntartható fejlődésére törekszik.

Jae--hoon Chang elnök-vezérigazgató és más vezetők a „2022 CEO Investor Day” virtuális fórumon ismertették ezen terveket a részvényesekkel és a befektetőkkel, valamint más érdekelt felekkel. A vállalat nyilvánosságra hozta a 2030-ig elérendő értékesítési és pénzügyi teljesítményre vonatkozó célokat is.

A Hyundai akkumulátoros elektromos járművének ütemtervét a villanyautó-kínálat megerősítése, a gyártási kapacitás optimalizálása, valamint a hardver és szoftver versenyképességének biztosítása támogatják. A terv szerint a vállalat célja az éves globális villanyautó-eladások 1,87 millió darabra növelése és 2030-ra 7 százalékos globális piaci részesedés biztosítása.

A Hyundai emellett bemutatta közép- és hosszú távú pénzügyi céljait is. A vállalat 2030-ig közel 79 milliárd dollár befektetést irányzott elő a jövőbeli üzleti tevékenységekre, ebből 16 milliárdot a villamosításra és 9,9 milliárd dollárt a szoftverképességek fejlesztésére. 2030-ra a Hyundai 10 százalékos vagy magasabb működési haszonkulcs elérését is célul tűzi ki az elektromos járművek üzletágában azáltal, hogy kibővített kínálatával növeli a versenyképességet a hardver- és szoftverképességek terén. 

„A Hyundai sikeresen felgyorsítja a villamosításra való átállást és a globális chiphiány és a folyamatos világjárvány okozta kihívásokkal teli üzleti környezet ellenére világelsővé kíván válni az elektromos járművek terén” – mondta Chang elnök. „Az elektromos járművek értékének javítására irányuló zökkenőmentes erőfeszítéseink mellett a Hyundai Motor mint a ’Mobilitási Megoldások Szolgáltatója’ továbbra is biztosítja üzleti fenntarthatóságát, nemcsak fejlett hardver, hanem szoftver technológiái révén.”

A Hyundai Motor a korábban bejelentett 2025-ös 560 ezer darabról 2030-ra 1,87 millió darabban határozta meg az éves villanyautó-eladási célját. A vállalat célja a 7 százalékos piaci részesedés megszerzése az elektromos járművek teljes globális piacán. A vállalat ehhez 17 akkumulátoros elektromos modell bemutatását tervezi; 2030-ig 11 Hyundai, valamint hat Genesis luxusmárkás modellt. A Hyundai modellek között három limuzin, hat hobbiterepjáró, egy kishaszonjármű, valamint egy teljesen új típusú modell szerepel majd. Idén a Hyundai megkezdi az IONIQ 6 értékesítését, ezt 2024-ben az IONIQ 7 követi. A Genesis luxusmárka villanyautó-kínálata két személyautóból és négy hobbiterepjáróból áll majd, köztük az idén megjelenő elektromos GV70. 2025-től a Genesis összes újonnan piacra dobott modellje villamosított lesz.

A Hyundai Motor nagy hatékonyságú gyártási folyamatot kíván kialakítani a villanyautók gyártásához azért, hogy felgyorsítsa a villamosításra való átállást. A Hyundai Motor Globális Innovációs Központ Szingapúrban (HMGICS), a vállalat mobilitási értékláncában az innováció sarokköve emberközpontú gyártási innovációs platformot épít fel. A platform a rugalmas termelési rendszer, a fejlett szintű automatizálás és a digitális iker technológia révén várhatóan drámai innovációt hoz a termelés hatékonyságában. A vállalat az innovációt a jövőben kiterjesztik a globális üzemekre is. 

A Dél-Koreában és a Cseh Köztársaságban található meglévő villanyautógyártó létesítményein túl a Hyundai azt tervezi, hogy fokozatosan bővíti elektromos járműveket gyártó bázisait, kezdve egy indonéz gyárral, amely nemrég kezdte meg működését. Az indonéz üzem idén megkezdi a villanyautók gyártását, hogy segítse a termelési volumen bővítését.

A villanyautógyártási bázisainak bővülésével a vállalat stratégiai szövetségek révén megpróbálja növelni az akkumulátorok helyi beszerzési arányát a jelentősebb régiókban, köztük az Egyesült Államokban működő akkumulátorgyártó cégekkel azért, hogy biztosítsa az elegendő akkumulátorellátást. E szövetségek révén a vállalat arra számít, hogy 2025-től a villanyautókhoz használt következő generációs lítium akkumulátorainak több mint 50 százalékát beszerezheti.

Emellett a Hyundai az akkumulátorok beszerzését is diverzifikálni kívánja, hogy megszilárdítsa a jövőbeli villanyautóinak versenyképességét. A vállalat elegendő akkumulátor-ellátást biztosított ahhoz, hogy 2023-ra elérje értékesítési céljait. A Hyundai azt tervezi, folytatja az együttműködést az akkumulátorgyártó cégekkel annak érdekében, hogy 2030-ra 170 GWh-nyi akkumulátort biztosítson saját és Genesis modelljeihez. Ami a következő generációs akkumulátorokat, mint például a szilárdtest akkumulátort illeti, a Hyundai számos globális partnerrel működik együtt az energiasűrűség és a költséghatékonyság javítása érdekében.

A Hyundai Motor egy integrált moduláris platform (IMA) bevezetését tervezi, amely a 2021-ben sikeresen bemutatott IONIQ 5 és GV60 alapját képező elektromos globális moduláris platformból (E-GMP) fejlődik tovább. Az IMA-t nemcsak a Hyundai személyautóiban fogják használni, de az exkluzív, célalapú jármű (PBV) platformja is, amely segít a gyártási folyamatok egyszerűsítésében és a költségek csökkentésében. Az IMA-t nemcsak a platform, hanem az akkumulátorrendszer és a motor szabványosítására is fejlesztik. Az innovatív architektúra minden szegmensben használható az elektromos modellekhez, javítva ezzel a hatótávolságot.

Ellentétben a meglévő villanyautók fejlesztési rendszerével, amely minden modellhez különböző típusú akkumulátorokat alkalmaz, az IMA szabványos akkumulátorcsomagokkal is felszerelhető azért, hogy a költséghatékonyság javítása érdekében modelltől függetlenül rugalmasan rögzíthető legyen. A cell-to-pack rendszeren keresztül az új architektúra megfelelő energiasűrűséget biztosíthat és lerövidítheti a töltési időt is. Az IMA-ra szabványosított platform ötféle motort is tartalmazhat a modelligényeknek megfelelően. Ez a moduláris motorrendszer a költségek és a tömeg, valamint a motor hatékonysága tekintetében versenyelőnyt biztosít.

A Hyundai Motor emellett szoftverplatformok fejlesztésére is törekszik azért, hogy kielégítő vásárlói élményt nyújtson az ügyfeleknek. A vállalat azt tervezi, hogy a 2022 végétől piacra kerülő új modelleken OTA-frissítést alkalmaz, 2025-ig pedig ezt az összes Hyundai modellre kiterjeszti. Ezenkívül az integrált vezérlőegységek száma 2030-ig egyharmadára csökkenthető.

Ami az önvezetés technológiáját illeti, az idei év második felétől a Genesis G90 modellhez a Highway Driving Pilot (HDP) 3. szintű önvezetési funkcióját fogják bevezetni. A Motional, a Hyundai Motor Group és az Aptiv autonóm vezetési vegyesvállalata azt tervezi, hogy az IONIQ 5-alapú robotaxi szolgáltatási területét annak 2023-as kereskedelmi szolgáltatásának megkezdése után tovább bővíti és az Uber Eats-szel kötött együttműködés révén idén elindítja az önvezető házhozszállítási szolgáltatásokat.

Forrás: hyundai.com

Dönci Hyundai-KIA Blogja a Facebookon és az Instagramon! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!
Beszélgetnél a Hyundairól vagy tanácsra lenne szükséged? Gyere és csatlakozz Te is a Dönci Hyundai Univerzumához! Itt biztosan megtalálod a választ! Katt ide!

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

A Hyundai is bevezetheti autóiban a fizetős funkciókat

Alapvető értékek - Hyundai i30 1.4 MPi Life teszt

A Hyundai leállítja két dízelmotorjának és motoralkatrész-gyárainak termelését