Terepkombiként is jöhetne a Hyundai új kompaktja
A Hyundai Accent tesztpéldányainak megjelenése után nem sokkal a kémfotósok a februári kemény orosz télben is elcsípték a típus tesztpéldányait, amelyek egy eddig nem létező új karosszériaváltozatról is lerántják a leplet.
Alig néhány nappal azután, hogy a Hyundai a vállalat svédországi tesztközpontja közelében megkezdte az Accent kompakt limuzin legújabb generációjának országúti tesztelését, a modell orosz piacra fejlesztett és Solaris néven árusított változatának néhány tesztpéldánya is megjelent az oroszországi Szibéria útjain. Az ottani teszteken ráadásul mindjárt kétféle karosszériával, a hagyományos limuzinváltozat mellett egy egészen új változatot is lencsevégre kaptak.
Ahogyan más piacokon az Accent, illetve a Verna, úgy a Solaris is eddig kétféle, egy hagyományos négyajtós limuzin, illetve egy ötajtós kompakt karosszériával készült. Most azonban úgy tűnik, a Hyundai orosz fejlesztői dobják a rövid kompakt verziót és helyette egy teljesen új, emelt hasmagasságú kombiváltozatot fejlesztenek a Solaris legújabb generációjához.
A tesztpéldányok természetesen most is vastag álcaponyvát viselnek, így sokat nem árulnak el az autó végleges megjelenéséből. Annyi azonban már ezekből is látszik, hogy az autó első megjelenése drasztikusan megváltozik azzal, hogy a belső oldalukon ovális fényszórókat lejjebb, a kerékjárati ívek magasságába helyezik, felettük pedig a menetfények a Hyundai crossoverekhez hasonló elhelyezést kapnak.
A más régiókban tesztelt prototípusokhoz hasonlóan a limuzinverzió formavilága nem sok újdonságot mutat, még az alufelnik is teljesen azonos formájúak. Nem úgy a másik tesztpéldány, ami egy emelt hasmagasságú terepkombi változat, amelyet most először sikerült közúton lefényképezni. Ez az autó nemcsak magasabbnak tűnik, de megnövelt hátsó túlnyúlásai alapján jóval nagyobb csomagteret is rejt, mint a limuzinverzió. A ponyva a teljes hátsó részt eltakarja, így semmit nem lehet látni az ablakok formájából, vagy a hátsó kialakításból.
Az emelt hasmagasság várhatóan erősebb rugókat és keményebb felfüggesztést rejt, amit az eltérő, vélhetően nagyobb felnik is alátámasztanak. A karosszériák alatt rejlő technikáról továbbra sincsenek információk, ám az orosz piacra készülő motorok és sebességváltók kínálata valószínűleg nem fog változni. Ezek alapján a Solarisba is a Hyundai szentpétervári üzemében gyártott és helyi igényekhez igazított 1.6 literes, illetve 2.0 literes szívómotorok kerülhetnek, amelyekhez hatfokozatú kézi és automata sebességváltók választhatóak.
Indiai sajtóértesülések szerint a Hyundai új kompaktja valamikor még az év vége előtt debütálhat és a limuzin már 2023 első negyedévében piacra is kerülhet. Az orosz Solaris változat bemutatkozása egyelőre teljesen bizonytalan, tekintettel az időközben kialakult háborús helyzetre, amely akár véglegesen is megpecsételheti a Hyundai teljes oroszországi tevékenységének sorsát. Bár a legfrissebb (orosz) sajtóinformációk szerint a Hyundai március legvégén, április elején tervezi újraindítani korábban felfüggesztett orosz gyártósorait, koreai lapok arról számolnak be, hogy a beszállítói láncok összeomlása és az alkatrészihiány továbbra sem teszi lehetővé az orosz üzem újraindítását.
Forrás: motor.ru, businesskorea.co.kr