A Hyundai csoport 2030-ra évi 3 millió villanyautót értékesít
Miután a Hyundai és a Kia bejelentette, hogy 2030-ban összesen 3,07 millió villanyautót kívánnak értékesíteni, felvetődik a kérdés, Korea vezető autógyártó csoportja miként fogja biztosítani a gyártás ilyen nagy léptékű felfutását
A két vállalat szerint az elektromos járművek akkumulátorai iránti éves kereslet 2030-ra eléri a 289 gigawattórát (GWh). Ez a szám nagyobb, mint a három legnagyobb koreai akkumulátorgyártó éves együttes akkumulátorgyártási kapacitása. Az LG Energy Solution éves szinten 155 GWh, SK On 40 GWh, míg Samsung SDI 42 GWh akkukapacitás előállítására képes. A három vállalat azonban komoly beruházásokat hajt végre a termelés bővítése érdekében: az LG Energy Solution (LGES) kapacitását 2025-re 400 GWh-ra, az SK On 220 GWh-ra, a Samsung SDI pedig 110 GWh-ra tervezi bővíteni.
A Hyundai Motor és a Kia vállalatok várhatóan az LG-vel, az SK-val és a Samsunggal közös akkumulátorgyárakat hoznak létre tengerentúli gyártóbázisaik közelében, vagy további partneri kapcsolatokat alakítanak ki más külföldi akkumulátorgyártó cégekkel, hogy a növekvő elektromos járművek iránti kereslettel is megbírkózzanak. Ezen túlmenően a csoportnak a nyereségesség növelése érdekében megoldást kell találnia az akkumulátor-beszerzési költségek csökkentésére is, mivel ezek teszik ki a teljes elektromos járművek költségének jelentős részét.
Szakértők szerint a Hyundainak és a Kiának meg kell erősítenie partneri kapcsolatait a három hazai akkumulátorgyártó vállalattal és a globális csúcskategóriás akkumulátorgyártókkal, például a kínai CATL céggel is azért, hogy biztosítani tudják a stabil ellátást, miközben egy helyi elektromosjármű-gyártó klasztert is létre kell hozniuk.
Ennek kiváló példája lehet az az épülő 10 GWh kapacitású akkumulátorcella-gyár, amelyet a Hyundai Motor Group az LGES-sel közösen Indonéziában hoz létre. Ez az akkumulátorcella üzem a tervek szerint 2024-ben kezdi meg működését és egy komplett helyi termelési rendszer kialakításával lehetővé teszi évi 150 ezer elektromos jármű lítium-ion akkumulátorának biztosítását.
A Hyundai Motor más nagy piacokon is stratégiai szövetségeket köt az akkumulátorgyártókkal, így pl. az Egyesült Államokban is. A csoport azt tervezi, hogy 2025 után a következő generációs lítium-ion akkumulátorok 50 százalékát ilyen módon szerzi be.
„Mivel az elektromos járművek piaca a vártnál gyorsabban növekszik, az akkumulátorok piaca is beszállítói előnyt jelent" – mondta egy autóipari tisztviselő. „Az elektromos járművek eladásának növelése érdekében az autógyártóknak az akkumulátorkínálatra és -keresletre éppúgy összpontosítaniuk kell, mint az új járművek fejlesztésére."
A Hyundai és a Kia is akkumulátorszállítóik diverzifikálását jelentette be. Jelenleg a három nagy koreai akkumulátorgyártó cég mellett a világ legnagyobb akkumulátorgyártójától, a kínai CATL vállalattól szereznek be akkumulátorokat, de tervezik az ellátási láncok bővítését más cégekkel is. Az elemzők arra is rámutatnak, hogy az elektromos járművek piacán az akkumulátorok teljesítményének javítására és az árak csökkentésére irányuló erőfeszítésekre is szükség van az árak versenyképességének és jövedelmezőségének biztosításához.
Forrás: koreatimes.co.kr