A Hyundai Motor szorosan követi az ukrán háborút

A Hyundai Motor szorosan figyelemmel kíséri az eszkalálódó orosz-ukrán katonai konfliktust, mivel ez kedvezőtlenül érinti Korea legnagyobb autógyártóját, amelynek komoly gyártási kapacitása van Oroszországban.

Elemzők szerint a Hyundai Motor Groupnak nehézségekbe ütközhet autóinak Oroszországba exportálása, valamint jelentős árfolyamveszteséget szenvedhet el, mivel Ukrajna megszállása után a nyugati országok szigorú gazdasági szankciókat vezetnek be Oroszországgal szemben. Február 26-án az Egyesült Államok és az EU megállapodott arról, hogy egyes orosz bankokat eltávolítanak a biztonságos határokon átnyúló elszámolásokat és fizetéseket lehetővé tévő Világbankközi Pénzügyi Távközlési Társaságból (SWIFT), hogy szigorú korlátokat szabjanak az orosz denominált eszközökre és az ország azon kapacitására, hogy hozzáférjenek a nemzetközi tartalékokhoz.

A szankció miatt Eun-young Im, a Samsung Securities elemzője azt feltételezi, hogy a Hyundai Motor akár 200 milliárd von (166 millió dollár) veszteséget szenvedhet el, a Kia pedig akár 250 milliárd vonos (kb. 207 millió dollár) veszteséget is elszenvedhet. A Hyundai és Kia egy közös gyártóegységet üzemeltet az ukrán határtól mintegy 1 200 kilométerre lévő Szentpéterváron, ahol évente 230 ezer Hyundai Solaris és Creta, valamint a Kia Rio különböző változatai készülnek. Bár ez a csoport kb. 7 millió darabos globális éves értékesítési volumenének viszonylag kis részét teszi ki, ez a piac az egyik leggyorsabban növekvő piac a csoport számára, amely idén 455 ezer autó eladását tervezi Oroszországban.

2021-ben a Kia 205 ezer, a Hyundai 186 ezer járművet értékesített Oroszországban, amivel a helyi orosz Avtovaz (Lada) mögött a második és harmadik helyen állt az eladási rangsorban.  „A Hyundai Motor oroszországi eladási eredménye 2021-ben 201 ezer darab volt, ami globális értékesítésének 5 százalékát tette ki. 2021 szeptemberében orosz leányvállalatának értékesítése 2,3 billió von, a nettó nyeresége pedig 134,6 milliárd von volt. Az eladások számának csökkenése okozta veszteség mintegy 200 milliárd vonra becsülhető, ami a nettó nyereség mintegy 4 százaléka" – mondta az elemző.

Hyun-soo Lee, a Yuanta Securities kutatója szintén úgy becsülte: „Ha folytatódnak az Oroszország és Ukrajna közötti konfliktusok és a nyugati országok további gazdasági szankciókat vezetnek be Oroszországgal szemben, fennáll annak a lehetősége, hogy a Hyundai Motor a rubel árfolyamának esése miatt nagy veszteséget szenved el."

Egy az ügyben jártas iparági szakértő viszont azt mondta, hogy a cégnek valószínűleg nem lesz nagy problémája Oroszországban, mivel ott helyben termel és értékesít. „Úgy gondolom, hogy a Hyundai szorosan figyelemmel kíséri a jelenlegi helyzetet. Oroszország kizárása a SWIFT-rendszerből csekély hatással lesz ottani üzletmenetére" - mondta a tisztviselő.

A legfrissebb hírek szerint a Hyundai Motor félvezetőhiányra hivatkozva kénytelen volt március 1. és 5 között leállítani szentpétervári üzemének termelését. „Az üzemet ideiglenesen leállítják a félvezetőhiány okozta ellátási zavar miatt. A döntésnek semmi köze Oroszországhoz és Ukrajnához." – mondta egy iparági tisztviselő. Helyi értesülések szerint az autógyártó a kereskedőknek történő autók kiszállításait is leállította. 

Közben a washingtoni és szöuli tisztviselők találkozóján az Egyesült Államok Kereskedelmi Minisztériuma megerősítette, hogy a Dél-Koreából érkező termékekre nem vonatkoznak a tiltások. Más kérdés viszont, hogy a Szentpéterváron készülő autók motorjait a szlovákiai Zsolnán, míg sebességváltóit a csehországi Nosovicében gyártják, amelyek EU tagországokként az embargó alá esnek.  

Forrás: koreatimes.co.kr, businesskorea.co.kr, koreaherald.com

Dönci Hyundai-KIA Blogja a Facebookon és az Instagramon! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!
Beszélgetnél a Hyundairól vagy tanácsra lenne szükséged? Gyere és csatlakozz Te is a Dönci Hyundai Univerzumához! Itt biztosan megtalálod a választ! Katt ide!

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

A Hyundai is bevezetheti autóiban a fizetős funkciókat

Alapvető értékek - Hyundai i30 1.4 MPi Life teszt

A Hyundai leállítja két dízelmotorjának és motoralkatrész-gyárainak termelését