A Hyundai csoport villamosításával növeli európai piaci részesedését

A Hyundai Motor és a Kia autógyártó vállalatok erőteljes villamosítási stratégiájuknak köszönhetően jelentősen tudták növelni piaci jelenlétüket tavaly az európai autópiacon.

Az olyan tisztán elektromos modellek, mint a Hyundai Kona crossovere, jelentősen hozzájárultak a dél-koreai autógyártók ismertségének növeléséhez. Az európai autópiac tavaly hatalmas ugrást tett előre az elektromos járművek terén, hiszen a regisztrált új járművek több mint 10 százaléka teljes egészében akkumulátoros volt. Az olyan helyi autógyártók, mint pl. a Volkswagen, növelni tudták elektromos kínálatukat, míg a Tesla eladásai a Model 3 Kínából történő importjának köszönhetően lendültek fel.

A nagy kavarodásból a koreai márkák is kivették részüket, amelyek jó 2021-es évet zártak, nagyrészt elektromos modelljeiknek köszönhetően. A Hyundai és a Kia az ACEA, az Európai Autógyártók Szövetségének adatai szerint a múlt évben az 1. és 2. helyen áll a piaci részedéseinek növelése terén. A régió számos vezető piacán a kedvező események 2022-ben is folytatódtak, akárcsak az Egyesült Királyságban, ahol januárban a Kia a legkelendőbb márka lett.

Amíg az elektromos járművek térnyerése el nem kezdődött, meglehetősen könnyű volt figyelmen kívül hagyni a koreai autógyártókat Európában. A VW csoport meghatározó erőnek számít az egész régióban, és a német, francia és olasz nemzeti autógyártók jórészt képesek voltak kijátszani a vásárlók hazafiasságát hazájukban és környékén. A Hyundai, a Kia és a japánok, mint például a Toyota, a Honda és a Nissan márkák nem tudták megismételni az elmúlt évtizedekben az Egyesült Államokban elért sikereiket.

Most azonban, hogy az elektromos autók minden korábbinál nagyobb részt segítenek megszerezni az európai piacon, a Hyundai és a Kia szerencséje megfordulni látszik a régióban. A Hyundai még 2020 elején kezdte meg a Kona Electric crossover gyártását északkelet-csehországi üzemében, ami több mint megháromszorozta a modell kínálatát. A némileg testvérmodelljének tekinthető Kia e-Niro a Kona nagyjából megfizethető árfekvésében és tisztességes hatótávján is osztozik. Ez a modell és a Soul elektromos változata iránti kereslet szintje váratlanul érte a Kiát.

Emilio Herrera, a Kia Europe operatív igazgatója még a járvány korai szakaszában azt mondta, hogy Európa vált az elektromos járművek globális növekedésének fókuszpontjává. Ezek a járművek még a benzines modellek átalakításaival születtek meg, amelyek általában kompromisszumokkal járnak. A személyautók és crossoverek elektromos vagy belsőégésű hajtásláncokkal történő tervezése – előbbihez akkumulátorok és villanymotorok, az utóbbihoz motorok és benzintartályok – helypazarlást, megnövelt tömeget és elpazarolt hatékonyságot eredményeznek.

A Hyundai és a Kia elektromos modelljei annak ellenére jól fogytak, hogy egyik cég sem igazán adta a legjobbat. Ez azonban megváltozni látszik. A közelmúltban bemutatott Hyundai IONIQ 5, amelyet kifejezetten elektromos autónak terveztek, nagyobb hatótávot és teret, valamint jobb gyorsulást kínál, mint a Kona Electric. A Kia EV6 még gyorsabb is nála. A Hyundai új IONIQ 6 limuzinja idén jelenik meg a kínálatban.

Évekre visszamenőleg sok jóslat szólt arról, hogy az elektromos járművek térnyerése olyan új jövevények okozta zavarokhoz vezet, mint a Tesla, amely még mindig első európai, Berlin közelében felépült gyárának hatósági jóváhagyásra vár. A Hyundai és a Kia közelmúltbeli eredményeinek fel kell nyitniuk a szemeket annak lehetőségére, hogy a kisebb szereplők némelyikének valódi esélye lehet arra, hogy maguk is nagy dolgokat hajtsanak végre. 

Forrás: autonews.com

Dönci Hyundai-KIA Blogja a Facebookon és az Instagramon! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!
Beszélgetnél a Hyundairól vagy tanácsra lenne szükséged? Gyere és csatlakozz Te is a Dönci Hyundai Univerzumához! Itt biztosan megtalálod a választ! Katt ide!

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

A Hyundai is bevezetheti autóiban a fizetős funkciókat

Alapvető értékek - Hyundai i30 1.4 MPi Life teszt

A Hyundai leállítja két dízelmotorjának és motoralkatrész-gyárainak termelését