Óriási dilemmába került a Hyundai az orosz piacon

A Hyundai oroszországi vállalatának autószállítmányai nagyot zuhantak és egyre nagyobbak az aggodalmak, hogy a koreai autógyártó jövedelmezősége az orosz rubel árfolyamának zuhanása miatt romlani fog.

A Hyundai Motor március 13-án közölte, hogy orosz leányvállalata 17 402 autót szállított ki a múlt hónapban, ami 17,1 százalékkal kevesebb, mint 2021 azonos időszakában értékesített 21 004 autó. A Hyundai Motor szentpétervári üzemében a Kia Rio, illetve a Hyundai Solaris és Creta modelljeit gyártják, amelyek az orosz autópiacon az első és a második helyért versenyeznek.

Az orosz leányvállalat értékesítési teljesítménye márciusban várhatóan lényegesen romlani fog. A gyár működését március 1-je óta felfüggesztették. Az iparági szakértők szerint a Hyundai Motor úgy döntött, hogy március végéig mindenképpen felfüggeszti az orosz gyár működését. Eközben a Koreai Autógyártók Szövetsége (KAMA) szerint az autók iránti kereslet az orosz piacon 2021-hez képest 2022-ben várhatóan 29 százalékkal csökkenni fog. Ha ez megtörténik, a Hyundai Motor eladásai várhatóan 62 ezer, a Kiáé pedig 70 ezer darabbal esnek vissza.

Mivel az orosz rubel értéke nagyot zuhant, fentiek mellett elkerülhetetlen a jövedelmezőség romlása is. Jelenleg a rubel egy dollárra vetített értéke 155 rubel, ami 90 százalékos csökkenés a háború előtti 70-80 rubelhez képest. Mivel a Hyundai Motor az importált alkatrészekért amerikai dollárban fizet, minél több autót ad el Oroszországban, annál több pénzt veszít. Mivel a Hyundai Motor összeszerelő üzeme bezárt, helyi partnerei, köztük a Hyundai Mobis oroszországi modul- és alkatrészgyárai is leállították a termelési létesítmények működését.

A Hyundai Motor olyan dilemma előtt áll, amelyben a döntést nem tudja sokáig elkerülni. „Ha a Hyundai Motor Oroszországban marad akkor, amikor más globális autógyártók kivonulnak az országból, nemzetközi hitelessége csökken” – mondta Lee Hang-koo, a Koreai Autóipari Technológiai Intézet (KATECH) kutatója. „De ha úgy dönt, hogy kivonul Oroszországból, akkor elveszíti az orosz piacot és átengedi azt a kínai vállalatoknak."

Mivel Dél-Korea szerepel az orosz kormány által bejelentett „barátságtalan államok" listáján, a koreai alkatrészgyártók jelenleg készenlétben vannak. Az orosz cégek devizatartozásaikat rubelben törleszthetik egy barátságtalan ország cégeinek. Ez azt jelenti, hogy azok a koreai alkatrészgyártók, amelyek termékeiket Oroszországba exportálták és a kifizetéseket eddig amerikai dollárban kapták, a jövőben rubelben fogják azt megkapni. 

Eközben a félvezetők folyamatos hiánya várhatóan tovább fokozódik, mivel a félvezetőgyártáshoz használt anyagok ellátási láncai megszakadhatnak. Az orosz kormány március 10-én jelentette be a több mint 200 orosz áru exportjának korlátozására irányuló intézkedéseket. A koreai autóalkatrész-gyártókat közvetlenül érintő termékek jelenleg nem szerepelnek benne, de gondot okozhat, ha Oroszország bővíti a visszafogott cikkek listáját.

Eui-yoon Cho, a Koreai Nemzetközi Kereskedelmi Szövetség Nemzetközi Kereskedelmi Intézetének vezető kutatója megjegyezte: „Ha Oroszország korlátozza az olyan árucikkek, mint a járművek félvezetőinek és érzékelőinek gyártásához szükséges nemesfém, a palládium exportját, az a koreai vállalatok számára elkerülhetetlenül fájó pont lesz."

Forrás: businesskorea.co.kr

Dönci Hyundai-KIA Blogja a Facebookon és az Instagramon! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!
Beszélgetnél a Hyundairól vagy tanácsra lenne szükséged? Gyere és csatlakozz Te is a Dönci Hyundai Univerzumához! Itt biztosan megtalálod a választ! Katt ide!

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

A Hyundai is bevezetheti autóiban a fizetős funkciókat

Alapvető értékek - Hyundai i30 1.4 MPi Life teszt

A Hyundai leállítja két dízelmotorjának és motoralkatrész-gyárainak termelését