Áprilisban debütálhat a Hyundai Kona utódja
A Hyundai még csak néhány hónapja kezdte meg az új Kona generációjának országúti tesztelését, ám a legfrissebb sajtóhírek szerint az autó már a jövő hónapban bemutatkozhat Dél-Koreában.
Koreai sajtóhírek szerint a Hyundai Motor áprilisban készül bemutatni a Kona kisterepjáró modelljének legújabb, immár második generációját. Az új Kona a mostanihoz képest méretében nagyobb lesz, formájában továbbfejlődve megőrzi a típusnál bevezetett és azóta jellegzetességgé vált osztott fényszórómegoldását, miközben elődjéhez hasonlóan benzines, hibrid és tisztán elektromos változatban is készülni fog.
Az új Kona a hírek szerint megőrzi belsőégésű motorjait, így az alapváltozatot továbbra is az 1.0 literes T-GDI motor mozgatja majd 120 lóerő körüli teljesítménnyel. Teljesítményben a következő lépcsőt a hibridverzió jeleni, amely várhatóan a konszerntárs Kia Niro legfrissebb rendszerét fogja megkapni 1.6 literes szívó benzinmotorral, aminek teljesítménye villanymotorral együtt már 141 lóerő. A szintén 1.6 literes T-GDI turbómotoros verzió teljesítményét a modellfrissítéssel emelték 198 lóerőre, amelynél már csak az N verzióban használt 2.0 literes, 280 lóerős turbómotor, amely várhatóan az új generációban is megjelenik.
A mostani hírek szerint a Hyundai Kona belsőégésű motoros változataival együtt a Kona Electric második nemzedéke is bemutatkozik, amelynek akkumulátorrendszerét átdolgozták, jelentősen továbbfejlesztették és finomították a hőátadási rendszerét. A vállalat megtartotta eddigi beszállítópartnereként az LG Energy Solution vállalatát, amely mellett a kínai CATL gyártót is felvette partnerei listájára azért, hogy export versenyképességét fokozza, beleértve Kínát is.
Az LG Energy Solution új rendszere javított menetteljesítményre képes és magas nikkeltartalmú akkumulátorát hármas nikkel-, kobalt- és mangánrendszerrel (NCM) szerelték fel. Bár a CATL akkumulátor alkotótényezőit nem erősítették meg, nagy a valószínűsége annak, hogy a hagyományos cella-modul és csomag módszer helyett a cellát a csomaggal közvetlenül összekötő „CTP (Cell to Pack)” alapú lítium-vas-foszfát (LFP) akkumulátor kerül beépítésre. A különböző érzékelőtechnológiákat, például a hőérzékelési és az akkumulátor-menedzsment rendszert (BMS) az akkumulátorrendszer biztonságának növelése érdekében a korábbi modellekhez képest jelentősen továbbfejlesztették.
„Az LG Energy Solution és a CATL vállalatokat a Kona második generációs elektromos modelljének bevezetése előtt egy új beszerzési kör keretében választották ki” – mondta egy iparági képviselő. „Az új Kona akkumulátorrendszerének nemcsak a tűzbiztonsági tényezőit javították, hanem a menetteljesítményt és a hatékonyságot is, ami növeli a jármű versenyképességét.”
A Hyundai Motor korábban az akkumulátorrendszerek visszahívását jelentette, amely összesen 81 701 értékesített példányt érintett világszerte. Ezek a 2017 novembere és 2020 márciusa között készült Kona Electric (75 680 darab), az Ioniq Electric (5 716 darab) és az Electric City Bus (305 darab) modellek közül kerültek ki. A Kona modellből évente több mint 250 ezer darabot értékesítettek a globális piacokon és két egymást követő évben, 2019-ben és 2020-ban Dél-Korea legnagyobb exporttermékének számított.
A cikk szerint a Hyundai arra készül, hogy a Kona legújabb generációját az áprilisi bemutató követően az idei év közepétől kezdik értékesíteni Dél-Koreában, Európában azonban várhatóan csak 2023 elején fog megjelenni.
Forrás: english.etnews.com