A Hyundai két guruló laborja a villamosított sportautók jövőképét jelzi

A Hyundai Motor nagyteljesítményű N sportmárkája a koreai N-Napon bemutatta villamosítási vízióját, amivel a vállalat jövőre összpontosító zéróemissziós technológiák iránt elkötelezettségét kívánja demonstrálni. 

A Hyundai Motor „guruló laborjaiban” teszteli és ellenőrzi a vállalat fejlett technológiáit, hogy azokat a jövőbeni sorozatgyártású modelleken alkalmazza. Az RN22e és az N Vision 74 az N villamosítási víziójának inspiráló példái. Ez a két „guruló labor” koncepció a Hyundai Motor azon törekvését mutatja be, amelynek alapjain a zéró károsanyag-kibocsátású jövő vezetőjévé válhat. Az RN22e a vadonatúj IONIQ 6 és a vállalat E-GMP platformját ötvözi, miközben új mércét állít fel a nagyteljesítményű elektromos járművek terén. Eközben az N Vision 74 az elektromos járművek technológiáját egy fejlett hidrogén-üzemanyagcellás rendszerrel ötvözi, így ez a Hyundai N első hidrogén-hibrid gördülőlaborja, amely a „vezetési élményt” a villamosítás korszakába menti át.

„Az RN22e és az N Vision 74 fontos szerepet játszanak teljes termékpalettánk stratégiai fejlesztésében, különös tekintettel a villamosított, nagyteljesítményű járműveinkre” – mondta Thomas Schemera, a Hyundai Motor ügyvezető alelnöke és ügyfélélmény-részlegének vezetője. „A guruló laborok a legfejlettebb technológiáink folyamatos fejlesztését testesítik meg. Ez az egyedülálló megközelítés felkészültté tesz bennünket a jövő kihívásaira azáltal, hogy képessé tesz bennünket arra, hogy a végső határig hajtsuk magunkat." 

Amióta 2017-ben piacra dobta legelső nagyteljesítményű, sorozatgyártású i30 N szériaautóját, a Hyundai az N márka teljesítményhatárait feszegette azért, hogy segítse ügyfeleit felfedezni, a vezetés mennyire szórakoztató is lehet. A márka szlogenje „Soha ne csak vezess”, mert az A-ból B-be való eljutás soha nem lehet unalmas. Az N márka még az elektromos jövőben is a maga három alapelvét követi: kanyarvagány (szoros, tökéletesen kiegyensúlyozott kanyarodógép), versenypályás alkalmasság (minden N modellt úgy terveztek, hogy közvetlenül a versenypályán is tudjon teljesíteni) és hétköznapi sportkocsi (mindenkinek és minden igényre, nem csak a pályanapokon és az autópályákon). A Hyundai mérnökei a továbbiakban is tesztelik és fejlesztik az RN22e és az N Vision 74 autókat, így a jövőben érkező N szériaautókban is megjelenhetnek majd ezen autók fejlett technológiái.

„Mindössze hét év alatt a Hyundai N a leggyorsabban fejlődő teljesítménymárkává vált” – mondta Till Wartenberg, a Hyundai Motor N márkamenedzsment és motorsport alosztályának alelnöke. „Az N új mércét állít a fenntartható, nagy teljesítmény terén. Lelkesen kezdjük meg a villamosított nagyteljesítmény új fejezetét, amely célt kreativitásunk, mérnöki szakértelmünk és versenyszellemünk kihasználásával fogjuk elérni." 

Az RN22e versenypályára kész teljesítményt kínál a Hyundai piacvezető E-GMP platformjának finomításával és optimalizálásával, valamint egy IONIQ 6-alapú áramvonalas kialakítással. A Hyundai N első E-GMP alapokra épített guruló laborjaként az RN22e a villamosított N márka vízióját és irányát mutatja be, miközben megnyitja a lehetőséget egy nagyteljesítményű elektromos modell számára a jövőben. A koncepció azért kapta a nevét, mert ez az N márka 2022-ben kifejlesztett guruló laborja, az elektromos járművek teljesítményével.

Az RN22e tanulmányt úgy fejlesztették, hogy maximalizálja az N három teljesítménypillérét, kezdve a „kanyarvagánnyal”. Az N a márka bevezetése óta fejleszti a kanyarodási képességeit és a legtöbb N modellhez e-LSD-t, aktív differeciálzárat biztosít. Az RN22e elkerülhetetlenül nagyobb súllyal emeli a kanyarodás érzetét az ikerkuplungos nyomatékvektorozás felfedezésével. Ezenkívül a 3D nyomtatott alkatrészek csökkentik a súlyt és megtartják a merevséget a jobb kanyartámadás érdekében. Az összkerékhajtással felszerelt RN22e optimalizált nyomatékelosztást biztosít a különböző vezetési üzemmódok szerint, így a vezető megválaszthatja az első és a hátsó kerekek nyomatékát.

Az 585 lóerős, 740 Nm leadására képes RN22e versenypályás képességeinek javítása érdekében az N a hűtésre és fékezésre is összpontosított, hogy növelje az autó állóképességet. Az RN22e pályaoptimalizált beállításokat biztosít, hogy az ügyfelek kompromisszumok nélkül élvezhessék a versenypályát. A négydugattyús monoblokk féknyereg és egy 400 mm-es hibrid tárcsa lehetővé teszi, hogy az RN22e megtartsa az elektromos (PE) rendszerének súlyát. Ezenkívül a Hyundai N az RN22e modellt fogja felhasználni annak tanulmányozására is, hogyan lehet dinamikus mozgást biztosítani a regeneratív fékezéssel, amely pontosan szabályozza az elfordulást és a kanyarodást.

Miközben a Hyundai N a legmodernebb technológiákat fejleszti és ellenőrzi az N sorozatgyártású modellekre való alkalmazáshoz, az RN22e fontos szerepet játszik a következő elektromos N modellek guruló laborjaként. Tudva, mi izgatja fel a rajongókat, az N új funkciókat fejleszt, például az elektromos modellek érzelmi vezetési élményét. Az RN22e N Sound+ funkciót is kapott, amely a dinamikus vezetési érzés érdekében a belső és külső hangszórókból generál hangokat. Ezenkívül az N e-shift a vibrációt és a váltás érzését integrálja az N Sound+ rendszerével. Mivel ez egy guruló labor, ahol a Hyundai N folyamatosan fejleszti technológiáit, ezeket az érzelmi vezetési élményeket az RN22e-n keresztül különféle típusokban továbbfejlesztik, így a vezetők maguk választhatják majd meg szórakozásuk forrását.

A Hyundai Motor öröksége által ihletett N Vision 74 egy nagyteljesítményű üzemanyagcellás hibrid guruló labor, amely a vállalat a fenntartható nagyteljesítményű technológiák terén kívánt vezető szerepét hivatott kiemelni. Az N Vision 74 tanulmányt egyszerre ihlette a technológia és a dizájn az N 2015-ben bejelentett fenntarthatósági víziója, valamint a Hyundai 1974 óta tartó nagyteljesítmény iránti szenvedélye által.

A dizájn tekintetében az N Vision 74 az 1974-es Hyundai Pony Coupe tanulmányautó előtt tiszteleg, amelyet a legendás autótervező, Giorgetto Giugiaro rajzolt meg. A koncepciót ezután a Hyundai első sorozatgyártású sportautójának prototípusaiba építették be. Bár a sorozatgyártást végül soha nem érte el, a merész hozzáállás az egész vállalat számára megadta az alaphangot. Az N Vision 74 tiszta felületeket, dinamikus arányú profilt és egyedi B oszlopot örökölt az 1974-es Pony Coupe koncepciótól. A Hyundai formatervezési öröksége itt találkozik a villamosítás korszakával és nagyteljesítményű változatban formálja meg az N Vision 74-et. Ezenkívül a Parametrikus Pixel világítás futurisztikus benyomást is biztosít.

„Az N Vision 74 jövőorientált formaterve azt a tiszteletet és elismerést tükrözi, amelyet a Pony Coupe koncepcióhoz kapcsolódó elkötelezettség és szenvedély iránt tanúsítunk" – tette hozzá Sang-yup Lee ügyvezető alelnök és a Hyundai Design Center vezetője.

Az N Vision 74 a Pony Coupe tanulmány merész hozzáállását egy jövőbeli Hyundai formatervévé emeli, miközben a belső teret szórakoztató térként értelmezi újra anélkül, hogy elveszítené a Pony Coupe koncepció tiszta architektúráját. Vezetőközpontú pilótafülkéjével az örökség elemeit és a modern dizájnt ötvözi, amelyek között kiemelkedik például a digitális műszeregység és az analóg kezelőgombok.

4 952 mm hosszával, 1 995 mm szélességével és 1 331 mm magasságával, illetve 2 905 mm-es tengelytávjával ez az első olyan nagyteljesítményű gördülő labor, amely a Hyundai N által valaha készített legfejlettebb hidrogén üzemanyagcellás rendszerre épül. Ám nem ez az első alkalom, amikor az N üzemanyagcellás technológiával foglalkozik. Az N Vision 74 modellt a Hyundai N 2025 Vision Gran Turismo koncepcióautó is megihlette, amelyet még 2015-ben az N márka bevezetésével mutattak be, amivel a hidrogénalapú nagyteljesítményű autók jövőképét vázolták fel. 

Csupán hét évvel később a Hyundai N most bemutatja az N Vision 74 tanulmányát, amely még messzebb helyezi a célt azáltal, hogy felismerte az „élvezetes vezetés” és a képzelet iránti szenvedélyét. A Hyundai mérnökei egy hibrid akkumulátoros-elektromos szerkezetet fejlesztettek ki üzemanyagcellás rendszerrel kombinálva, amelyet teljesen új elrendezésben helyeztek el. A több mint 680 lóerős és több mint 900 Nm-es nyomatékra képes N Vision 74 4,2 kilogrammos hidrogéntankjából táplálkozó üzemanyagcellás rendszerének és 62,4 kWh kapacitású akkumulátorral rendelkező elektromos meghajtásának köszönhetően javul a hűtés hatékonysága, miközben a két különböző energiaforrás a különböző vezetési körülményektől függően használható. Ez a finomhangolt logikai rendszer a hátsó duálmotorok által jobb nyomatékvektorálást tesz lehetővé, ami precíz és érzékeny kanyarélményt tesz lehetővé. Ezenkívül az N Vision 74 a teljesítmény és a hűtés közötti egyensúlyt egy háromcsatornás hűtőrendszerrel biztosítja. 

A nagyteljesítményű technológiát teljes mértékben integrálták a tervezésbe azért, hogy megfeleljen az üzemanyagcellás rendszer hőgazdálkodási követelményeinek. Ilyen funkcionális esztétikával az N Vision 74 a legmodernebb technológia és az ikonikus dizájn közötti egyensúlyt teremti meg. A nagy hatótávolságú és gyors feltöltési képességek mellett az N Vision 74 a vezetési élményt fenntartható energiaforrással és a legmodernebb technológiák alkalmazásával garantálja.


2012-ben a Hyundai elindította az RM projektjét, hogy bemutassa szakértelmét az új technológia és innováció fejlesztésében. A projekt révén a vállalat a motorsportból származó új, nagyteljesítményű technológiát fejleszt és kapcsolja össze a jövőbeli N szériamodellekkel. A projekt neve az N prototípus modell „Racing Midship” hátsókerék-meghajtású, középmotoros hajtáslánc-konfigurációjára utal. Ennek a kialakításnak az alapvető különbözősége az alacsony poláris tehetetlenségi nyomatéknak köszönhetően a kezelhetőség és a mozgékonyság ideális egyensúlyát biztosítja.

A kezdetek óta az RM sorozat folyamatosan továbbfejlődött és magában foglalta az RM14, RM15, RM16 és RM19 modelleket. Az RM platform lehetővé teszi, hogy egy mérnöki guruló laboratóriumként teszteljék a nagyteljesítményű technológiákat, miközben minden sebességnél és vezetési körülmény között a valós aszfalton próbálhatják ki azokat. A kiterjedt tesztelésen átesett RM-modellek által a mérnökök a fejlett technológiákat értékelik, megfigyelik azok hatékony teljesítménynövekedését és továbbfejlesztik azokat a jövőbeni N modellekben való alkalmazáshoz.

Két évvel ezelőtt a Hyundai bemutatta a következő generációs elektromos RM20e Racing Midship sportautóját. Az RM sorozaton belül az RM20e volt az első nagyteljesítményű akkumulátoros elektromos hajtáslánccal rendelkező jármű. A Hyundai először itt tudta alkalmazni a zéró károsanyagkibocsátású hajtásláncokban rejlő lehetőségeket nagyteljesítményű autóiban.

A kezdeti nagy lépésként a Hyundai Motor első elektromos N modellje, az IONIQ 5 N 2023-ban jelenik meg a világpiacon. Az első elektromos N-ről további részleteket később mutatnak be. „Ezek a guruló laborprojektek nagyszerű eszközök az N villamosítási víziójának előkészítéséhez, amely jövőre az IONIQ 5 N modellel valóra válik." – mondta Till Wartenberg.

A motorsportot az N modellcsalád bölcsőjének tekintik. A Hyundai Motorsport részlege számára a futamgyőzelmeknél és bajnoki címeknél tágabb értelemben határozzák meg a sikert; független tudás fejlesztésére és a vállalattal megosztható adatok gyűjtésére is szolgál azért, hogy a Hyundai jobb autókat tudjon készíteni. Motorsport hátterével ezek az előnyök átkerülnek a hétköznapi járművekbe.

Ez egy kétirányú kapcsolat a motorsport és a sorozatgyártású autók között. Az egyes autótípusok legjobb elemeit használják fel a következő modell még jobbá tételéhez. Ez a tudásátadás közvetlen hatással van a Hyundai jövőbeni N szériamodelljeire. Az új technológiákat a motorsportokban, például az i20 N WRC modellben tesztelik. A díjnyertes i20 N modellt az i20 Coupe WRC raliautó ihlette. Mindaz, amit a Hyundai a motorsportból megtanul, visszacsatolódik a kutatás-fejlesztési folyamatba a következő N modell vagy nagyteljesítményű projekt kifejlesztéséhez. Az ETCR-ben való részvétel a Hyundai a fenntartható, nagy teljesítmény iránti szenvedélyét mutatja be.

A „Haladás az emberiségért” elképzelésének megfelelően a Hyundai felgyorsítja villamosítási erőfeszítéseit, hogy tisztább közlekedést és fenntarthatóbb jövőt kínáljon. Az elektromos, nagyteljesítményű autók határainak feszegetésével a Hyundai felkészül a holnap kihívásaira és a fenntartható vezetési élmény korszakát hirdeti.

Forrás: hyundai.news

Dönci Hyundai-KIA Blogja a Facebookon és az Instagramon! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!
Beszélgetnél a Hyundairól vagy tanácsra lenne szükséged? Gyere és csatlakozz Te is a Dönci Hyundai Univerzumához! Itt biztosan megtalálod a választ! Katt ide!

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

A Hyundai i30 megkapta második ráncfelvarrását

A Hyundai leállítja két dízelmotorjának és motoralkatrész-gyárainak termelését

2024 új Hyundai és Kia modelljei