A Hyundai IONIQ 6 a Puszani Autószalon egyik sztárja
A Hyundai Motor az idei Puszani Nemzetközi Autókiállításon mutatta be új, több mint 500 kilométeres hatótávra képes IONIQ 6 elektromos modelljét, amely mellett a csoport más márkái is elhozták újdonságaikat az idei legnagyobb hazai rendezvényükre.
Az áramvonalas külső megjelenéssel és a rendkívül alacsony, mindössze 0,21-es légellenállási együtthatóval rendelkező fejlett aerodinamikai hatékonysággal a Hyundai Motor bebizonyította, hogy az új IONIQ 6 valóban szenzációt fog kelteni az elektromos járművek globális piacán. A modell része a Hyundai Motor azon szélesebb körű tervének, amely szerint 2030-ra 13-ra duplázza meg elektromos járműkínálatát a jelenlegi hat modellről – három a Hyundai és három a független Genesis márkájánál.
Az IONIQ 6 nagy hatótávolságú modellként 77,4 kilowattórás akkumulátorral, vagy alapmodellként 53 kWh-s akkumulátorral érkezik. A nagy hatótávolságú modellt a Kereskedelmi, Ipari és Energiaügyi Minisztérium korábban hivatalosan értékelte és megállapította, hogy egyetlen feltöltéssel hatótávja eléri az 524 kilométert. „Az IONIQ 6 a következő ambiciózus lépés a Hyundai Motor villamosítási átállásának felgyorsítására és az elektromos járművek világában vezető pozícióba lépésre irányuló stratégiájában" – mondta Jae-hoon Chang, a Hyundai Motor elnök-vezérigazgatója.
A vállalat azt tervezi, hogy az ellátási problémák miatt idén még az SK Innovation akkumulátorát az IONIQ 6 modellbe is beépíti, de jövő évtől ehhez a modellhez az LG Energy Solution akkumulátorát fogja használni – mondta az ügyvezető. A Hyundai azt mondta, hogy jelenleg nem tervezi, hogy a kínai CATL akkumulátorgyártótól vásároljon akkumulátorokat az elektromos autóihoz.
A Hyundai Motor július 28-ától kezdi meg az IONIQ 6 előrendeléseinek fogadását, míg az új modell első példányait szeptemberben fogja átadni koreai ügyfeleinek, mielőtt a tervek szerint 2023-ban világszerte bemutatkozik. A modell a hazai piacon 55 millió von (kb. 16,6 mFt) alapáron jelenik meg és a csúcsváltozatokért akár 65 millió vont (19,6 mFt) is kérhetnek a kereskedések. Chang elmondta, hogy a vállalat csak idén mintegy 12 ezer darab IONIQ 6 villanyautót kíván eladni a koreai piacon, jövőre pedig több mint 50 ezer példányt a globális piacokon. Arra a kérdésre, hol fogják összeszerelni az új járművet, Chang annyit mondott: „Az IONIQ 6 gyártási mennyiségét a hazai gyárakban el tudjuk látni."
A vállalat bejelentette, hogy az elektromos járművek kínálatának bővítésére egy nagyteljesítményű, teljesen elektromos autót fejleszt a Hyundai nagyteljesítményű sportmodelleket összefogó N márkanév alatt. „Az elektromos járművek arányát a teljes koreai értékesítésünkben 2030-ra a kibővített elektromos járműkínálatunk alapján 45 százalékra tervezzük emelni a 2021-es 6 százalékról” – mondta a Hyundai elnök-vezérigazgatója sajtótájékoztatóján.
Chang azt is elárulta, hogy a vállalat körülbelül 1,5 milliárd dollár befektetésével egy új gyár felépítését tervezi Dél-Koreában, amely kizárólag elektromos járműveket fog gyártani. „A hazai gyárak az ulsani üzemkomplexumra összpontosulnak. Ezért az új gyárat is a mi ulsani üzemünkben fogjuk majd felépíteni" – mondta. A vezérigazgató hozzátette, a vállalat későbbiekben az új elektromos járművekre vonatkozó stratégiáját is nyilvánosságra fogja hozni.
A Hyundai a hazai kiállításra elhozta a Seven névre keresztelt nagyméretű hobbiterepjáró-tanulmányát is. A vállalat a tanulmány alapján 2024-ben tervezi piacra dobni az E-GMP platformra épülő IONIQ 7 hobbiterepjáró modellt. Teljesen elektromos modelljeinél a Hyundai alfanumerikus elnevezéseket használ, akárcsak nagyobb riválisai, mint például a BMW, amelynek modelljei az 1-től 8-as számokkal jelzi modelljeit.
Ezenkívül a márka a Puszani Autószalonon bemutatta a Xient hidrogén-üzemanyagcellás teherautót és a Universe üzemanyagcellás buszát is, amelyek a Hyundai koreai villamosítási haszongépjármű-palettáját bővítik. Az év második felében piacra kerül az Xient Fuel Cell egy 6x4-es kialakítású modellváltozata, amely a tapasztalatok szerint egy feltöltéssel akár 570 km-t is megtehet, maximális teljesítménye pedig 350 kW.
A Hyundai Motor Group többi márkái, a Kia és a Genesis is részt vesznek a kétévente megrendezésre kerülő autókiállításon, amelyre a koronavírus világjárvány miatt 2020-ban nem kerülhetett sor. A Kia változatos autókínálattal érkezett a rendezvényre, köztük a Seltos kompakt kisterepjáró ráncfelvarrott változatát, az EV6 villanyautót és annak GT sportváltozatát, illetve az EV9 hobbiterepjáró-tanulmányt.
Az EV9 egy nagyméretű akkumulátoros elektromos hobbiterepjáró tanulmány, amely – akárcsak a Hyundai IONIQ 5, a Kia EV6, illetve a most bemutatott IONIQ 6 – a Hyundai Motor Group kizárólag elektromos járművekhez fejlesztett E-GMP platformjára épül. A Kia kifejtette, hogy a vállalat az egyik legfontosabb prioritása az érkező szériajárművet praktikussá tenni a vezetők számára, hogy három üléssorral valódi családi autóként használhassák azt.
Hyuk-ho Kwon, a Kia alelnöke elmondta, hogy a vállalat jövő év áprilisában tervezi az új EV9 elektromos hobbiterepjáró bemutatását. Ezenkívül elárulta, hogy az új modell az SK On akkumulátorcelláival fog érkezni. A vállalat elektromos járműveinek stratégiájáról Kwon azt is elmondta: „2027-re a Kia 14 modellből álló villanyautókínálattal fog rendelkezni, így a márka vezető szerepet fog betölteni bolygónk fenntarthatóbbá tételében, figyelembe véve az összes folyamatot a járműgyártástól az értékesítésig."
A Puszani Autószalonon a Kia bemutatta folyamatban lévő technológiáit, ahol a látogatók megtekinthetik a fejlesztési folyamatot és a Kia által követett villamosítás jövőbeli irányát, valamint a tervezési irányt, amelyet a mobilitási vállalat jövőképével hoztak létre. A technológiai kiállítótérben az EV9, a K8 hibrid, a Niro EV és az EV6 GT modelleket mutatták be, így egy térben tekinthető át a Kia villamosításának fejlesztési folyamatát a hibrid modellektől a dedikált elektromos modellekig. Az EV9 mögé egy nagy LED-képernyőt helyeztek el, amely a „természettel harmóniában lévő merészséget” jelképező videókat sugároz, míg a természet vívmányai, például a víz és a kövek a jármű két oldalán helyezkednek el a padlón, hogy intuitív módon továbbítsák az ihletett képet.
A Genesis, az autóipari csoport luxusmárkája is bemutatta új modelljeit, köztük a Genesis X Speedium Coupe koncepcióautót, a Koreában frissen piacra került G70 Shooting Brake modellt, valamint a GV60 elektromos crossovert. A Genesis X Speedium Coupe tanulmányautót úgy tervezték, hogy megmutassa a márka elektromos járműtervezésének jövőbeli irányát.
Forrás: koreatimes.co.kr, koreabizwire.com, hyundai.co.kr