Akár sportkombi és N verzió is készülhet a Hyundai IONIQ 6 limuzinból

A Hyundai Motor formatervezési globális vezetője, Sang-yup Lee az IONIQ 6 előzetes bemutatóján arra utalt, hogy az új IONIQ 6 elektromos limuzinból akár Shooting Brake vagy nagyteljesítményű N változat is készülhet.    

A leplet még csak most lebbentették fel a Hyundai vadonatúj IONIQ 6 modelljéről, ám a Hyundai globális dizájnfőnöke máris felkeltette az érdeklődést az elegáns négyajtós lehetséges jövőbeli modellváltozatainak említésével. Arra a kérdésre, hogy ő és csapata fontolóra vették-e az IONIQ 6 esetleges 5 ajtós „liftback” változatát – a szériagyártású autó hagyományos négyajtó limuzin csomagtérajtója helyett –, Sang-yup Lee vezető tervező azt mondta az Auto Expressnek: „Ebből nagyszerű ferdehátú lenne, egy Shooting Brake!” Ez arra utal, hogy egy praktikusabb modell is szerepel a tervezett modellváltozatok listáján. 

A Hyundai csoport luxusmárkája, a Genesis valóban a piac ezen szegmense felé nyitott nemrég azzal, hogy a Genesis GV70 Shooting Brake modelljét kifejezetten Európa számára fejlesztették ki és tavaly év végén kezdték meg a forgalmazását az Egyesült Királyságban.

Azt már most tudjuk, hogy 2023-ban a tavaly megjelent IONIQ 5 kínálata egy nagyteljesítményű N változattal bővül, ám Lee most először erősítette meg, hogy további N szériás Hyundai villanyautókra is számíthatunk. A formatervező ugyanis sejtelmesen annyit mondott: „Az IONIQ 6 remek nagyteljesítményű sportautó is lehetne!”

A Hyundai csoport jelenleg a Kia EV6 GT változatának piaci bevezetésére készül, amely 77,4 kWh-s akkucsomagjával közel 600 lóerős teljesítményre képes. A BMW M részlegétől még 2014-ben elcsábított Albert Biermann és fejlesztőcsapata által megvalósított EV6 GT álló helyzetből 4 másodpercen belül éri el a százas tempót, miközben végsebessége eléri a 230 km/órát. Nagyjából ilyen paraméterektre lehet számolni az IONIQ 5/6 N esetében is azzal a különbséggel, hogy a Hyundai sportautói még keményebb beállításokkal fog rendelkezni.    

A közelgő N szériás nagyteljesítményű autók érkezésére utal az is, hogy az N sportmárka nemrég bejelentette, hogy július 15-én, tehát egyetlen nappal az IONIQ 6 világpremierjét követően egy különleges „N-nap”-ot tart, amelyhez néhány résztvevő autó előzetesét is bemutatták. Az egyik ilyen felvételen egyértelműen egy vadonatúj IONIQ 6 limuzin látható, hatalmas hátsó szárnnyal felszerelve. Egy másik képen a Performance Blue fényezésű elmosódott autó akár egy IONIQ 5 N is lehet, míg a harmadik képen egy ponyva alatt ismeretlen modell is látható.     

Végül Lee arra is utalt, hogy a hatásosabb dizájn azt is jelentheti, hogy a jövő Hyundai modelljeinek rövidebb lesz az életciklusa, ahol a hagyományos, félidei ráncfelvarrások sokkal inkább a jelentősebb, vezeték nélküli OTA frissítésekre összpontosíthatnak, nem pedig a lámpákon és a lökhárítókon végzett apróbb módosításokra: „Egy időtlen elektromos jármű elkészítése sokkal könnyebbé teszi az életciklusok kezelését” – mondta Lee.

Források: autoexpress.co.uk

Dönci Hyundai-KIA Blogja a Facebookon és az Instagramon! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!
Beszélgetnél a Hyundairól vagy tanácsra lenne szükséged? Gyere és csatlakozz Te is a Dönci Hyundai Univerzumához! Itt biztosan megtalálod a választ! Katt ide!

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

A Hyundai is bevezetheti autóiban a fizetős funkciókat

Alapvető értékek - Hyundai i30 1.4 MPi Life teszt

A Hyundai leállítja két dízelmotorjának és motoralkatrész-gyárainak termelését