A Hyundai vadonatúj üzemanyagcellás légijárművet mutatott be

A Hyundai Motor bemutatta a Project N tanulmányát, az első olyan regionális légi mobilitási koncepciót, amely hosszabb ideig tud repülni, mint az eddigi városi légimobilitási (UAM) eszközök. 

A Hyundai Motor Group, amely annak ellenére, hogy a nagyobb globális riválisokhoz képest viszonylag későn érkezett a közúti járművek piacára, az öt legnagyobb globális autómárka közé emelkedett és most arra készül, hogy ne csak a közutakon, de az egekben is aktívan uralkodjon. A dél-koreai autógyártó nemrég a koreai Hyundai Motor Stúdió Goyangban megrendezett Advanced Air Mobility (AAM) Tech Day 2022 rendezvényen bemutatta első regionális légi mobilitási (RAM) járművét, amelyet „Project N”-nek neveztek el.

A Hyundai Motor Group közleménye szerint a RAM jármű messzebbre képes repülni, mint a városi légi mobilitási (UAM) járművek és olyan regionális csomópontok között képes mozogni, mint Szöulból Daejeonba és Daegeonból Gwangjuba, ami kb. 160-170 km. A működési megbízhatóság javítása érdekében egy ilyen hosszútávú repüléshez több befektetésre van szükség, így az ipar előrejelzése szerint a kereskedelmi forgalomba hozatal 2030-ra lesz elérhető, vagyis két évvel később, mint az UAM-ek. A koreai autóipari óriás ezért felgyorsítja azon erőfeszítéseit, hogy kiterjessze jelenlétét a hagyományos közúti járművek piacán túl is.

A Hyundai Motor Group 2019-ben alakította meg UAM-részlegét és 2020-ban bemutatta első UAM-járművét, az „S-A1” modellt. A múlt év végén amerikai légiközlekedési vállalata a Supernal nevet kapta és bejelentette azon célját, hogy légijárműveit 2028-ig kereskedelmi forgalomba hozza. Idén januárban az UAM részleget az AAM központjává emelték, amely mind az UAM, mind a RAM üzletágakkal foglalkozik.

A Hyundai Motor Group most arra törekszik, hogy bővítse az UAM járművek méretét és a meglévő regionális repülőtereket használja fel koreai üzleti tevékenységre – mondta a csoport egyik illetékese. Az UAM kereskedelmi forgalomba hozatala előrevetítheti a RAM kereskedelmi forgalomba hozatalának ütemtervét is, ezért a koreai autóipari konszern az általános technológiával kapcsolatos biztonság érdekében is erőfeszítéseket tesz.

Az UAM repülőgépek energiaforrása, akkumulátorai miatt nem képes nagy távolságokat, több száz kilométert repülni. A nagyobb, több akkumulátorral felszerelt jármű nagyobb tömegű, így a repülési távolsága is rövidebb lesz. A szakértők arra számítanak, hogy a RAM modelleket kettős hajtásrendszer, egy akkumulátor és egy hidrogén üzemanyagcella táplálja majd. A hidrogéntartály könnyebb, mint az akkumulátor és a jármű képes lesz messzebbre is repülni. Hasonlóképpen, a teherautók piacán a hidrogénüzemű meghajtórendszerek hamarabb kerültek kereskedelmi forgalomba, mint az elektromos hajtásláncok. A Hyundai Motor nemrég a világ első sorozatgyártási rendszerét hozta létre hidrogénüzemű nagyteherautók számára.

Az újonnan bemutatott Project N koncepciót arra is felkészítették, hogy hidrogén üzemanyagcelláival és akkumulátoraival nagy távolságokat is meg tudjon tenni. A jármű 6 méter hosszú, vagyis 1 méterrel hosszabb, mint a Hyundai Palisade hobbiterepjáró. Négy légcsavarjával felszerelve valószínűleg függőleges fel- és leszállási képességgel is rendelkezik.

A Hyundai Motor Group szerint a RAM járművet Korea első hidrogén üzemanyagcellás repülőgépeként regisztrálták, miután februárban megkapta a légialkalmassági tanúsítványt. A vállalat célja most az, hogy önvezetési technológiát fejlesszen a jármű számára, miközben a járműfejlesztésre és a repülésszimulációra is összpontosítanak. „Bízunk benne, hogy a Hyundai Motor Group fejlesztési és gyártási tapasztalatai és know-how-ja alapján innovatív és biztonságos járműveket tud majd piacra dobni. Folytatjuk erőfeszítéseinket a globális AAM-ipar fellendítésére” – mondta Shin Jai-won, az AAM központ vezérigazgatója.

Forrás: pulsenews.co.kr

Dönci Hyundai-KIA Blogja a Facebookon és az Instagramon! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!
Beszélgetnél a Hyundairól vagy tanácsra lenne szükséged? Gyere és csatlakozz Te is a Dönci Hyundai Univerzumához! Itt biztosan megtalálod a választ! Katt ide!

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

A Hyundai is bevezetheti autóiban a fizetős funkciókat

Alapvető értékek - Hyundai i30 1.4 MPi Life teszt

A Hyundai leállítja két dízelmotorjának és motoralkatrész-gyárainak termelését