Frissítették a Hyundai brazil kisautóját

A Hyundai Brazíliában jelentős formai frissítésekkel dobta piacra a megújult HB20 kisautó-családot, amelyek közelebb hozzák a kisautót az autógyártó jelenlegi globális formanyelvéhez.

A Hyundai Motor éppen tíz évvel ezelőtt indította el brazil gyáregységét, amely egy kifejezetten a dél-amerikai piacokra szánt modellt, a HB20 kisautót kezdett gyártani. A kompakt mellett négyajtós limuzin és emelt hasmagasságú HB20X változatban készülő kisautóból 2019-ben készült el a második generáció, amely hamarosan átadja helyét a modernizált 2023-as modellnek. 

Megérkezése óta a Hyundai kisautója mindig az ország öt legkelendőbb autója között volt, tavaly pedig csúcsot döntött azzal, hogy a helyi nemzeti jármúszövetség (Fenabrave) adatai szerint a Hyundai 86 455 darab HB20 modellt adott el 2021-ben, nagy előnnyel megelőzve a Fiat Argo (84 644) és a Chevrolet Onix (73 623) kisautókat.

Az új modell formája már a hivatalos premier időpontja előtt kiszivárgott, amikor a szemfüles újságíróknak sikerült az autó néhány elkészült példányát lefotózni a brazíliai Piracicaba városában található Hyundai gyár udvarán. Alighanem a kiszivárgott fényképek is hozzájárultak ahhoz, hogy a Hyundai Motor Brasil úgy döntött, még a premiert megelőzően néhány előzetes hivatalos fotót közöl a médiával. 

A 2022-es arculatváltás jelentős frissítéseket hozott a kisautó számára, amely eddig Brazília legnépszerűbb személyautójának számított. A Hyundai egyelőre csak az az ötajtós ferdehátú (HB20) modellváltozatról közölt hivatalos képeket, de várhatóan a négyajtós limuzin (HB20S) és a crossover (HB20X) is hasonló átalakuláson fog átmenni.

Az új HB20 a korábbiaknál élesebb fényszórókkal rendelkezik, amelyek jobban magukba integrálják az első hűtőmaszkot, de ebben a konfigurációban projektorokkal és a hűtőrács tetejét körülvevő LED-es nappali menetfényekkel. A lökhárító a korábbiaknál nagyobb légbeömlőt kapott, amely egyben egyenesebb is és a széleken az irányjelzők is külön egységet képeznek. Ebben a jól felszerelt változatban a HB20 kör alakú ködlámpákkal is rendelkezik a lökhárító oldalain kialakított függőleges résben.

Oldalt minden változatlan maradt, ami kicsit ellentmondásos, hiszen a faceliftnek köszönhetően a HB20 elöl és hátul egyenesebb lett, míg az oldalnézet kerekebb maradt. Hátul a leginkább szembetűnő változás a karosszéria teljes szélességében végigfutó lámpatest, valamint az immár jól látható a T-GDI embléma – ami megerősíti, hogy a motorháztető alatt a jelenlegi turbómotor dolgozik. A lökhárító alján található fekete csík még szélesebbé teszi az autó hátsó megjelenését, a kerekek viszont hangsúlyos háromdimenziós dizájnt kaptak. 

Az utastérben a változások kevésbé szembetűnőek, a műszerfal és az akár 8 colos infotainment érintőképernyő ismerős megjelenése miatt. A csűcsváltozatok új digitális műszercsoportot kapnak, az automatikus légkondicionálással, tolatókamerával, USB-portokkal, vezeték nélküli töltőpaddal, Android Auto / Apple CarPlay csatlakozással, Bluelink távirányító funkciókkal, hangfelismerővel, valamint bőr és szövet kárpittal.

A modell a Latin NCAP töréstesztjein mutatott gyenge teljesítményét követően a megújult HB20 már alapfelszereltségként hat légzsákkal, kipörgésgátlóval, ESP-vel és emelkedőn való indulást segítővel rendelkezik. A Hyundai SmartSense ADAS csomag opcionális funkciói közé tartozik többek között a sávtartó asszisztens, a hátsó keresztirányú forgalom figyelő és a holttérfigyelő asszisztens.

A megújult HB20 motorkínálata két nem villamosított, széles körben használt 1,0 literes erőforrást tartalmaz, miközben a régi 1,6 literes szívómotor pedig megszűnik. A belépő szintű szívó, 1,0 literes Kappa MPi háromhengeres motor 80 lóerős teljesítménnyel rendelkezik, és kizárólag ötfokozatú kézi sebességváltóval párosul. Létezik még egy erősebb turbófeltöltésű, 1,0 literes T-GDi háromhengeres 120 lóerős teljesítménnyel, amely hatfokozatú kézi vagy hatfokozatú automata sebességváltóval is elérhető. 

„Az új HB20 azért érkezik, hogy modernizálja szegmensét a legjobb kényelem és kifinomultság terén, és a funkciók soha nem látott kombinációját hozza el” – mondta közleményében Ken Ramirez, a Hyundai brazil, valamint közép- és dél-amerikai elnök-vezérigazgatója.

Az új modell Brazíliában már megrendelhető, ára 79 290 brazil Reáltól indul, ami kb. 6 millió forintnak felel meg. A jutányos árú kisautók szegmensében a Hyundai HB20 rivális modelljei közé tartozik a Fiat Argo, a hamarosan megjelenő VW Polo Track és a Chevrolet Onix.

Forrás: motor1.uol.com.brcarscoops.com

Dönci Hyundai-KIA Blogja a Facebookon és az Instagramon! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!
Beszélgetnél a Hyundairól vagy tanácsra lenne szükséged? Gyere és csatlakozz Te is a Dönci Hyundai Univerzumához! Itt biztosan megtalálod a választ! Katt ide!

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

A Hyundai is bevezetheti autóiban a fizetős funkciókat

Alapvető értékek - Hyundai i30 1.4 MPi Life teszt

A Hyundai leállítja két dízelmotorjának és motoralkatrész-gyárainak termelését