Bemutatták a Hyundai új HB20 modellcsaládját


A Hyundai Motor helyi képviselete Brazíliában hivatalosan is bemutatta a HB20 új generációját, amely az ötajtós kompakt mellett négyajtós limuzin, illetve emelt crossover kivitelben is debütált.  

A Hyundai HB20 elsőként 2012-ben mutatkozott be Brazíliában, ahol a kisautót teljesen a helyi igényekre szabták. A Hyundai i20 helyi megfelelője méretével, illetve gazdaságos, mégis erőteljes motorválasztékával és felszereltségeivel hamar a Hyundai helyi kínálatának legnépszerűbb tagjává vált.  


A brazil autópiac egyik legnépszerűbb kisautójaként a HB20 most új nemzedékébe lépett azzal, hogy a Hyundai Motor Brasil hivatalosan is bemutatta HB20 új generációját, amit nemcsak ötajtósként, hanem összesen háromféle karosszériaváltozatban kínálnak majd. Az alap a HB20 első generációja, ám az autó szerkezetét, felépítését a mérnökök jelentősen módosították. Ennek keretében a nagyszilárdságú acéllemezek arányát 19-ről 30 százalékra növelték, a karosszéria rögzítési pontjait módosították, csökkentették az autó súlyát és növelték merevségét. A HB20 modellcsalád első tagjaként a kompakt ötajtós már októbertől elérhető lesz, míg a HB20X crossover és a HB20S limuzin még az év vége előtt a brazil szalonokba kerül. 


A HB20 új generációjának formavilágát a tavalyi Sao Paulói autószalonon bemutatott Saga EV tanulmányautó ihlette. Az autó első kialakítását a szélesre nyúló hatszögletű kaszkád hűtőmaszk uralja, amely felett egy különlegesen kialakított, hátraívelő fényszóró kapott helyet. Az új HB20 hátsó kialakítása is jelentősen átalakult, amely nem mindenki ízlésének fog megfelelni. A lámpák mérete megnőtt és a bumeránghoz hasonló fektetett L alakban nyújtózik a csomagérajtó közepe felé. A HB20S limuzin esetében ezen kicsit finomítottak, így ott kevésbé hat szokatlanul. A legextrémebb HB20X crossover műanyag védőelemeihez a Kona adhatta az ihletet, azok alakja, elhelyezkedése nagyon hasonlít hozzá.


Az új kompakt Hyundai HB20 elődjénél 20 milliméterrel hosszabb és szélesebb, így hossza 3 940 mm-re, míg szélessége 1 700 mm-re nőtt. A 2 530 mm-es tengelytáv 30 mm-rel nagyobb, mint korábban, a magasság pedig maradt 1 470 mm. A megnövelt tengelytávval tágasabb utastér mögött a csomagtér továbbra is 300 literes. A HB20X teljes magassága 7 centivel nyúlik túl a kompakton, miközben a szabad hasmagasságot 205 mm-re növelték. A HB20S limuzin 4 260 mm-es hosszával 30 mm-rel nagyobb, mint korábban, míg a többi paramétere megegyezik a kompaktéval. A csomagtér azonban 25 literrel 475 literesre nőtt.  


A HB20 új modellcsaládját kétféle egyliteres, háromhengeres, valamint egy nagyobb négyhengeres benzinmotorral lehet megvásárolni. Az alap egy szívóbenzines, amelynek maximális teljesítményét 80 lóerőre sikerült növelni, míg forgatónyomatéka 100 Nm. Emellett ennek turbófeltöltővel kiegészített változatát is kínálják, amely 120 lóerőt is 172 Nm nyomatékot szolgáltat. A Hyundai megtartotta a HB20 korábbi generációjánál is kínált 1.6 literes, 130 lóerős négyhengeres szívóbenzinesét is, amit azonban kizárólag a HB20X crossoverhez kínálnak. Mindhez alapként jár a hatfokozatú kézi sebességváltó, de felárért szintén hatgangos, a kormány mögé helyezett váltófülekkel is kezelhető hagyományos automata is kérhető. 


A HB20 belső tere mindhárom autóban egyforma, azonosak a műszerfal elemei, az ülések és a kínált kiegészítők is. A három modell között a legnagyobb különbség a belső tér színvilága és a színes betétek. Maga a műszerfal teljesen új és a Hyundai globális belső formanyelvét tükrözi. A középkonzol tetejére egy különálló 8 colos érintőkijelzős Blue Media multimédia rendszer jelent meg, amely természetesen képes az Android Auto és az Apple CarPlay alkalmazások kezelésére is. A légkondicionáló automata, a műszeregységben pedig az új i10 indiai változatához nagyon hasonló analóg és digitális műszerek keverednek.       


Az új generációs Hyundai HB20 biztonsági felszereltségéhez légzsákok, blokkolásgátló, kipörgésgátló, frontális ütközésmegelőző és vészfékrendszer, keréknyomás-ellenőrző rendszer, sávasszisztens is hozzátartozik, a kényelmi ellátmányba pedig tolatóradar, sebességtartó automatika, kulcsnélküli rendszer, navigáció, stb. kérhető. Az ötajtós alapára 46 490 brazil realtól indul, ami átszámítva kb. 3,4 millió forintnak felel meg. A HB20X és HB20S árát egyelőre nem hozták nyilvánosságra, azt várhatóan a piaci bevezetéskor közlik majd. 


A HB20 új generációjával a Hyundainak nehéz küldetése lesz: meg kell őriznie versenyképességét a Chevrolet Onix modellel szemben, amely épp ugyanebben az időben esett át egy generációváltáson, így mindkét autó újult erővel küzdhet meg a Brazília legkelendőbb autója címért.  


Forrás: rushlane.com, g1.globo.com, motor1.uol.com.br

Dönci Hyundai Blogja a Facebookon és az Intagramon! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

A Hyundai is bevezetheti autóiban a fizetős funkciókat

Alapvető értékek - Hyundai i30 1.4 MPi Life teszt

A Hyundai leállítja két dízelmotorjának és motoralkatrész-gyárainak termelését