Drasztikusan átalakul a Hyundai Accent Kínában


Kínában hamarosan bemutatják a Hyundai Accent ötödik generációjának frissített változatát, amelynek külső megjelenése erőteljesen átalakul a ráncfelvarrás után.

A Hyundai különböző néven és a világ számos pontján készülő kiskompakt limuzinjáról Kínában most először sikerült olyan kémfotókat készíteni, amelyen az autó karosszériáját egyáltalán nem fedi semmilyen takaróelem. A helyi piacon Verna néven forgalmazott modell számos vonást örökölt nagyobb Elantra testvérétől, miközben megjelenése élesebbé, sarkosabbá és nem kicsit megdöbbentőbbé vált. 


A szokásos modellfrissítéseknél szokásos enyhe fazonigazítás helyett a Hyundai tervezői elég erőteljesen hozzányúltak a Verna külső formájához és gyakorlatilag szinte újrarajzolták azt. Az új modell frontrészén új, hosszabban elnyújtott, jellegzetes krómozott betétet viselő fényszórók világítanak, amelyek egészen a szintén vadonatúj, szélesebb kaszkád hűtőmaszkba harapnak. átalakultak és krómbetétet kaptak a ködlámpafészkek és ezzel együtt az egész lökhárító egészen új stílust kapott. 

Talán a frontrésznél csak a hátsó megjelenés alakult át jobban. Az eddigi hátsó lámpatesteket teljesen újakra, vékonyabbakra cserélték, amelyek kiterjedése a középső H logó felé lendületesen szűkül, hogy az embléma két oldaláig érjen. Alatta a rendszámtartó rész a lökhárítóról a csomagtér burkolatára költözött, míg maga a lökhárító jellegzetes domborulatai kétoldalt egy-egy függőleges prizmát emelnek ki. Az egész összhatás kicsit olyan, mintha egy Toyota Prius másolatot látnánk. A változásoknak köszönhetően az autó teljes hossza 25 mm-rel 4 405 mm-re nőtt, miközben a tengelytáv 2 600 mm maradt.  


A belső térről sajnos nem sikerült fotókat készíteni, így az egyelőre rejtve marad. Arra viszont lehet számítani, hogy a Hyundai olyan biztonsági és kényelmi szolgáltatásokkal kívánja ellátni a kisautót, amellyel a frissebb konkurensekkel is versenyre kelhet. Hatványozottan igaz ez Kínára, ahol a helyi márkák friss típusai komoly veszélyt jelentenek az egyébként is nehéz helyzetben lévő koreai autógyártónak.  

A mostani Verna modelleket kétféle benzines motorral lehet kérni, amelyek várhatóan a ráncfelvarrás után is megmaradnak. Az alap egy 1.4 literes 100 lóerős változat, amelynhez hatfokozatú manuális vagy automata sebességváltó kérhető. Emellett létezik egy erősebb, 123 lovas 1.6-os is. Arról egyelőre semmilyen hír nincs, hogy az erőteljesen villamosító Kínában az új Vernához bármilyen akkumulátoros hajtásláncot terveznének.  


A Hyundai először 2016-ban mutatta be új kiskompakt Verna limuzinját, amit később Indiában, Solaris néven Oroszországban és Accent típusnéven Mexikóban is gyártásba vettek. Kínában a Verna azonban fokozatosan veszít népszerűségéből, a 2018-ban eladott 35 821 darab Verna éppen feleannyi, mint amennyit egy évvel korábban sikerült értékesíteni. Idén pedig tovább csökkentek az eladások, január és június között csak 12 957 Verna talált gazdára, ami 15 százalékkal kevesebb, mint 2018 azonos időszakában. 

Alighanem reménykedhetünk abban, hogy a Hyundai Verna ráncfelvarrásának ezen változata ugyanúgy megmarad kínai belpiacos modellnek, ahogyan a korábban megjelent és a globális változatoktól szintén lényegesen eltérő Tucson és Santa Fe modellek kínai verziói.  

Forrás: indiacarnews.com365news.biz

Dönci Hyundai Blogja a Facebookon és az Intagramon! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

A Hyundai is bevezetheti autóiban a fizetős funkciókat

Alapvető értékek - Hyundai i30 1.4 MPi Life teszt

A Hyundai leállítja két dízelmotorjának és motoralkatrész-gyárainak termelését