A Hungaroringen indult a Hyundai elektromos versenyautójának tesztprogramja


A Hyundai Motorsport történetének első teljesen elektromos versenyautóját egy kétnapos teszten elsőként a Hungaroring versenypályáján tesztelték.  

A vadonatúj versenyautó egy kétnapos tesztprogram keretén belül érkezett a Budapest melletti Hungaroring tesztpályára az elmúlt hétvégén. A problémamentes próbakörök alkalmával a Hyundai Motorsport mérnökei lehetőséget kaptak arra, hogy többet tudjanak meg az autó futóművének stabilitásáról egy olyan pályán, amely mind a FIA WTCR és a TCR Európa kupa versenysorozatának naptárjában szerepel. A Hyundai Motorsport arra is képes volt, hogy a középmotoros elrendezésű jármű elektromos hajtását optimalizálja annak érdekében, hogy az hatékonyan adja le maximális teljesítményét.  


A szeptemberi Frankfurti Autószalonon bemutatott Veloster N ETCR az első olyan teljesen elektromos versenyautó, amelyet a Hyundai Motorsport tervezett és épített. A középmotoros, hátsókerék-meghajtású kialakítás szintén először alkalmazzák a németországi Alzenauban működő vállalatnál. Mivel az akkumulátort az autó padlólemezébe építették be és egy kettős keresztlengőkaros felfüggesztést is készítettek, ezért a padlóváz is teljesen eltér a Hyundai Motorsport minden korábbi projektjétől, ezel is tovább növelve minden egyes teszt fontosságát.


„Egy új projekt első tesztje mindig egy nagyon fontos mérföldkő, ám a Hyundai Veloster N ETCR esetében ez még nagyobb jelentőségű esemény” – mondta Andrea Adamo, a Hyundai Motorsport csapatfőnöke. A koreai versenycsapat a túraautó-versenyeken megszerzett és a győztes i30 N TCR, illetve a Veloster N TCR modellekkel már bizonyított tudását felhasználva azt a célt tűzte ki, hogy az ETCR modellel egy hasonlóan ütőképes csomagot hozzon létre. „Az i30 N TCR és a Veloster N TCR modellkkel megmutattuk, hogy képesek vagyunk egy nagyon erős túraautót gyártani, most pedig kíváncsian ismerkedünk ezzel az új lehetőséggel, mielőtt a verseny 2020-ban megkezdődne” – tette hozzá Adamo.   


A magyar versenypályán eltöltött napok csak a kezdetét jelentik annak az intenzív tesztprogramnak, amelyen az új autó keresztülmegy. A fejlesztési program részeként a versenyautó minden egyes rendszerét ellenőrzik és összehangolják azért, hogy a lehetséges legerősebb kezdőcsomagot tudják felvonultatni az ETCR rajtrácsára. 


„A következő néhány hónap nagyon zsúfolt lesz – alapjában véve kétféle kihívással kell szembenéznünk: ki kell fejlesztenünk egy padlóvázat, de emellett az akkumulátorból és a motorból érkező erőt is hatékonyan kell hasznosítanunk. Ennek ellenére az előttünk álló tesztprogrammal biztos vagyok benne, hogy mérnökeink ismét egy bajnoki autót tudnak kifejleszteni” – mondja Adamo. 


A Veloster N ETCR projekttel a Hyundai Motorsport egy új területre nyit utat, ahol olyan új technológiákat hasznosítanak és próbálnak ki, amely egyre inkább a Hyundai utcai kínálatában is fontossá válik. Az új Veloster N ETCR modellel szerzett tapasztalatok pedig nagy segítséget jelentenek a Hyundai jövőbeli nagyteljesítményű elektromos szériaautóinak fejlesztéséhez is. 


Forrás: motorsport.hyundai.com

Dönci Hyundai Blogja a Facebookon és az Intagramon! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

A Hyundai is bevezetheti autóiban a fizetős funkciókat

Alapvető értékek - Hyundai i30 1.4 MPi Life teszt

A Hyundai leállítja két dízelmotorjának és motoralkatrész-gyárainak termelését