Új turbómotort kap a Hyundai Elantra


A Hyundai Motor megkezdte legnépszerűbb Elantra kompakt limuzinja új generációjának fejlesztését, amelyhez egy vadonatúj turbómotort is fejlesztenek Koreában.

A Hyundai Motor egyik legismertebb típusneve az Elantra, a 2015-ben bevezetett mostani generáció nemrég kapott egy jelentős ráncfelvarrást, ám a koreai gyártó mérnökcsapata már a típus következő generációjával is elkészült. Nemrég megkezdték az új, immár hetedik generációs modell országúti tesztjeit, amely nemcsak formájában, de technológiájában is újat hoz majd a gyártó kínálatába.

A legutóbb Dél-Koreában lefényképezett Elantra prototípus ugyanis egy eddig nem látott motorral került felszerelésre, legalábbis ha hinni lehet az autó oldalüvegére ragasztott gyártási matricának. Ezt a tesztautót egy 1.2 literes turbófeltöltéses benzinmotorral szerelték fel, amely eddig nem szerepelt a Hyundai kínálatában. 


Erről az új erőforrásról nem sokat lehet tudni. A Hyundai csoport már 2012-ben, a Hyundai-Kia Erőforrás Konferencián bemutatta új turbófeltöltős motorcsaládját, amelybe az azóta bevezetett és népszerűvé vált 1.0 literes, az 1.4 literes és az 1.6-os T-GDI motorok mellett ez az 1.2-es is ki volt állítva, ám mostanáig azt gondoltuk, utóbbi valamilyen okból nem érett meg a szériagyártásra. Úgy tűnik, tévedtünk és a Hyundai az Elantra új generációjában fogja bemutatni legújabb motorját, amely 130 lóerő körüli teljesítményszintjével a régi 1.6-ost nyugdíjazhatja. 

Kínában a Hyundai helyi képviselete nemrég mutatta be a mostani Elantra generáció konnektorról is tölthető hibridváltozatát, amelyben az Ioniq 1.6 literes 105 lóerős benzinmotorja és 60 lóerős villanymotorja dolgozik együtt, miközben az akkuk kapacitását 8,9 kWh-ról 12,9 kWh-ra növelték. Ezzel az Elantra PHEV változata akár 85 km-t is meg tud tenni helyi emisszió nélkül. Nem csodálkoznánk, ha a Hyundai ezt a változatot is átültetné a modell következő generációjába.


Formailag az autó a Sonatánál kisebb méreteivel egyértelműen új Elantraként azonosítható. Sok jellegzetes elem nem látszik az álcaponyvák alatt, ám abban biztosak lehetünk, hogy az új Elantra stílusában követni fogja a nagyobb Sonatát, így a hatszögletű kaszkád hűtőmaszk a frontrész meghatározó eleme marad. 

És hiába szereti annyira mostanában a világpiac a crossovereket és hobbiterepjárókat, a Hyundainál úgy tűnik, ragaszkodnak a tradicionális limuzinokhoz is. Ennek fényében az új Elantra bemutatójára valamikor a jövő év második felében számíthatunk. 

Forrás: thekoreancarblog.com

Dönci Hyundai Blogja a Facebookon és az Intagramon! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

A Hyundai is bevezetheti autóiban a fizetős funkciókat

Alapvető értékek - Hyundai i30 1.4 MPi Life teszt

A Hyundai leállítja két dízelmotorjának és motoralkatrész-gyárainak termelését