India lehet a Hyundai legnagyobb piaca


A Hyundai Motor Group számára India lehet a következő évtized legnagyobb felvevőpiaca, ahol a csoport két autógyártó vállalata, a Hyundai Motor és a Kia Motors egymillió autó előállítására képes gyártókapacitással rendelkezik.

A Hyundai csoport számára India veheti át Kína helyét a legnagyobb gyártókapacitás tekintetében, miután a Hyundai és Kia a csökkenő keresletre reagálva csökkentette termelését Kínában, miközben Indiában a Kia Motors piacra lépésével a csoport éves termelőkapacitása eléri az egymillió darabot. A Koreai Autógyártók Szövetségének adatai szerint a Hyundai és a Kia az első félévben 441 560 autót gyártott Kínában, ami 20,4 százalékkal kevesebb, mint egy évvel korábban. A Hyundai 23,9 százalékos csökkenéssel 288 060, a Kia 12,8 százalékos csökkenéssel 153 500 autót készített idén a kínai piacra.    


A két koreai autógyártó éves termelési mennyisége az elmúlt években folyamatosan csökkent a világ legnagyobb autópiacán. Miután a Hyundai csoport 2016-ban még 1,16 millió új autót tudott gyártani és értékesíteni Kínában, a Szöul és Peking közötti diplomáciai problémák hatására a termelés idén már az egymilliós szint alá csökkent. Ha ez az év végéig így folytatódik, az éves eredmény a 2010-es 1,04 millió darab alá fog csökkenni, miközben a két gyártó együttes éves termelési kapacitása 2,7 millió darab Kínában.    


Amíg Kínában a koreai termékek iránti kereslet csökkenése mellett a helyi autógyártók térnyerése miatt a csoport nehéz helyzetbe került, addig Indiában a Hyundai és a Kia együttes termelési kapacitása jelentősen emelkedett és ezzel lassanként a kínai termelési szint közelébe kerül. A két gyártó kínai és indiai termelési szintje közötti különbség az első félév során a tavalyi 205 561 darabról idén 89 723 darabra csökkent, április és június között Kínában 190 ezer, míg Indiában 170 ezer autó készült, míg júniusban már több autót gyártott a Hyundai csoport Indiában, mint Kínában. 


A Hyundai Motor indiai gyártóbázisának termelési kapacitását nemrég bővítették, miután a termelés szintje elérte a 650 ezer darabot. Az idei év első negyedében a Hyundai Motor több autót tudott értékesíteni Indiában, mint Kínában. A Kia Motors nemrég nyitotta meg vadonatúj, évi 300 ezer autó termelésére képes üzemét Indiában, augusztusban kezdték meg a Seltos kompakt kisterepjáró modell sorozatgyártását, amelyből idén 52 ezer darabot terveznek gyártani. A Kia indiai termelésének felfutásával a szakértők szerint a csoport teljes termelése már nagyobb lesz, mint Kínában. 


A Hyundai Motor és a Kia Motors összesített indiai gyártókapacitása így eléri az 1 millió darabot. A Hyundai Motor indiai termelésének 40 százalékát exportálja, míg a Kia Motors szintén azt tervezi, hogy termelésének bizonyos részét olyan fejlődő piacok részére értékesíti, mint Afrika, Latin-Amerika és a Közel-Kelet. Ezzel párhuzamosan az iparági szakértők úgy látják, a Hyundai és a Kia továbbra is nehézségekkel fog szembenézni a kínai piacon. A Kia Motors júniusban beszüntette a kínai 1-es üzemének termelését és bérbe adta azt helyi partnere, a Yueda csoport számára. Az év elején a Hyundai Motor a pekingi 1-es üzemében szintén leállította a termelést. 

Forrás: pulsenews.co.kr

Dönci Hyundai Blogja a Facebookon és az Intagramon! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

A világ legviccesebb Hyundai kereskedése lett a hatvani Prémium Autóház Kft.

A Hyundai i30 megkapta második ráncfelvarrását

A Hyundai leállítja két dízelmotorjának és motoralkatrész-gyárainak termelését