Megérkezett a Hyundai i10 harmadik generációja


A Hyundai Motor éppen egy héttel a 2019-es Frankfurti Autószalon megnyitása előtt nyilvánosságra hozta a kifejezetten Európa számára készült vadonatúj i10 fotóit és műszaki paramétereit. 

A típus 2008-as bevezetése óta az i10 a Hyundai egyik nagy európai sikertörténete. Akárcsak a modell előző generációja, a vadonatúj i10-et is Európában tervezték, fejlesztették és a gyártás is itt történik majd. Az autó külső megjelenése fiatalosságot sugall, miközben kompromisszumok nélküli elérhetőséget és kényelmet nyújt azért, hogy támogassa használói változatos igényeit mindennapi tevékenységeik során. Az egyik legteljesebb biztonsági felszereltségével a kategóriában, a vadonatúj Hyundai i10 egy valóban teljeskörű csomagot kínál.  


„Az i10 mindig is eladási listáink élén állt és történelmi növekedési bázist biztosított a Hyundainak Európában, mi pedig elkötelezettek maradtunk az A szegmensben autót kereső ügyfeleink iránt azzal, hogy ezt a vadonatúj modellt bemutattuk” – mondta Andreas-Christoph Hofmann, a Hyundai Motor Europe marketingvezetője. „Mi a ’Nagyra Tör’ jelszóval mutatjuk be az autót azért, hogy ezzel hangsúlyozzuk az érzést, amit a vásárló kap ettől a kompromisszumok nélküli városi autótól – amely ugyan kisautónak tűnik, de hatalmas dolgokra képes!”  


A vadonatúj i10 dinamikus és kecses formája a lágy felszínek és éles vonalak közötti kontrasztot jeleníti meg. Elődjével összehasonlítva a vadonatúj i10 megnövelt arányokkal rendelkezik. Az i10 kiállását a 20 mm-rel csökkentett tetővonal és az ugyanennyivel megnövelt szélessége hangsúlyozza leginkább. Ezeket az elemeket az újonnan tervezett opciós 16 colos könnyűfém felnikkel lehet tovább fokozni, amivel egy energikus és agilis kinézet jön létre.  


A vadonatúj i10 fiatalos és dinamikus formavilágával kiemelkedik az A szegmens autói közül. Széles első hűtőmaszkja az autó sportos karakterét hangsúlyozza, benne pedig a kerek LED menetfények kifinomult méhsejtmintás struktúrát kaptak, ami az i10 örökségét viszik tovább. A hátsó két vízszintes vonal megtöri a csomagtérajtó lágy felületét és egészen a hátsó lámpatestekbe futnak. 


A vadonatúj i10 oldalképét a tiszta, finoman izmos karosszéria határozza meg, amelyet úgy formáztak, hogy azok a lehető legtöbb belső teret kínálják. Az egyedi háromszögformák az autó terjedelmét hangsúlyozzák és kiemelik a négy sarokba tett kerekek helyzetét. A már messziről jól kivehető X formájú C oszlop tisztán azonosítja az autót és a tekintetet az oszlopra helyezett logóra irányítja. A három új árnyalatot tartalmazó, 10 különböző külső színskálát kétféle tetőszínnel – fekete vagy vörös – lehet még egyedibbé tenni, amivel összesen 22 különböző külső színkombináció jöhet létre.   


„A vadonatúj i10 formájában kívül-belül a finomság és az éles vonalak ellenétes elemei keverednek” – mondta Thomas Bürkle, a Hyundai Design Center Europe vezető formatervezője. „Formatervezőink a sportolók ruházataiból merítettek ihletet, amely az emberi test izmai és az éles, technológiai minták közötti kontrasztot emelik ki.”


Az új i10 belső tere a kompromisszumok nélküli használhatóságával együtt fiatalos benyomást kelt. A belső egyik legfontosabb formai eleme a kiálló szellőzők által teremtett extra szélesség, amelyek hozzájárulnak a felépítés vízszintességéhez. A műszerfalon elhelyezett hatalmas, 3 dimenziós méhsejtmintás dekorpanel az oldalajtókon is megjelennek, ami tovább emeli a belső tér értékét. A ajtópanelt úgy alakították ki, hogy az látványában a műszerfal folytatása, vonalvezetése pedig az ajtókban lévő hatalmas tárolóra irányítja a tekintetet. A tervezők továbbá a kesztyűtartó felett egy nyitott polcot is elhelyeztek. A személyre szabhatóság jegyében a belső tér négyféle színárnyalati kombinációban is elérhető lesz. 


A négy és ötszemélyes kivitelben is elérhető új i10 övvonala elöl 11, hátul 13 mm-rel lejjebb húzódik, a vezetőknek ezzel jobb rálátást biztosítva az útra mindkét oldalon és ez egyben a karcsú formákhoz is hozzájárul. A korábbinál kevesebbet, a korábbi 13,1 fok helyett 11,9 fokot takaró C oszloppal együtt a vezetők parkolási manővereknél jobb kilátással rendelkeznek. A vadonatúj i10-hez tolatókamera is rendelhető, amely segíti a vezetőt a parkolás közben. Ha a sofőr hátramenetbe teszi a váltókart, a középső kijelzőn pontosan láthatja, merre halad az autóval. A csomagtér 252 literes űrtartalmával a kategória legjobbjai között van, míg a korábbinál 29 mm-rel alacsonyabb beemelési magasság a rakodást teszi még könnyebbé. A kétszintes raktérpadló és könnyedén lehajtható hátsó ülések is hozzájárulnak az új i10 kényelméhez.      


A vadonatúj Hyundai i10 számos olyan új kapcsolódási felszerelést kapott, amellyel a kategória élén áll. Az összes fejlett technológiai funkciót a középső, 8 colos színes érintőkijelzőbe integrálták, amely a legnagyobb a kategóriában. Az Apple CarPaly és az Android Auto garantálja az iOS vagy Android operációs rendszereken alapuló mobileszközök zökkenőmentes integrációját, biztonságos működését és tükrözött funkcióit. A vezeték nélküli töltés pedig azt jelenti, hogy a vezetőknek soha nem kell attól tartaniuk, hogy okostelefonjuk akkumulátora hosszú út során lemerül.


Mivel a kapcsolódás a modern mobilitás egyik leglényegesebb része, a Hyundai kapcsolódási platformját az új i10 vásárlói számára is elérhető opcióvá tette. A Hyundai Bluelink telematikai rendszere jelentős előnyöket kínál a járművezetők számára az alkalmazásokon keresztüli biztonság és védelem, irányítás és csatlakoztathatóság területén. Lehetővé teszi számukra érdekes pontok keresését és az eredmények a jármű navigációjának megküldését, ami azt jelenti, hogy az autó már akkor felkészül az utazásra, mielőtt az utasok beülnének. További funkció a „Találd meg az autóm”, amely egy ismeretlen helyen megkönnyíti, hogy a tulajdonos megtalálja autóját, de akár parkolóhelyet és üzemanyagárakat is kereshet, ami valós idejű árakat és elérhetőséget is jelent.  A navigációt választó ügyfelek feliratkozhatnak a Hyundai LIVE szolgáltatására, amely valós idejű közlekedési és időjárási információkat, illetve ahol a törvény megengedi, a sebességmérő kamerák helyét is megadja a készülék. 


A vadonatúj i10 osztályának egyik legkiterjedtebb biztonsági csomagját kapta meg, amit a Hyundai legújabb SmartSense aktív biztonsági és vezetéstámogató rendszerei biztosítanak. Az első ütközéselkerülő segéd (FCA) egy előre néző multifunkciós kamerát használva érzékeli az i10 előtti autókat és a gyalogosokat, a távolsági fény asszisztens (HBA) automatikusan vált tompítottról fényszóróra, amivel mindig optimálisan világítja meg az autó előtti utat, miközben érzékeli a sötétben közeledő járműveket és városi fényeket is. A biztonságot az elérhető sávtartó rendszer (LKAS), a fáradtságfigyelő (DAW) és az intelligens sebességkorlát figyelmeztető rendszer (ISLW) tovább fokozza.  


A vadonatúj i10 kétféle motorral lesz elérhető Európában: egy 1.0 literes MPi 3 hengeres 67 lóerővel és 96 Nm nyomatékkal és egy 1.2 literes 4 hengeres MPi 84 lóerővel és 118 Nm nyomatékkal. Mindkét erőforráshoz alapból jár az ötfokozatú manuális sebességváltó, míg egy szintén ötfokozatú robotizált manuális egység (AMT) felárért lesz elérhető. utóbbi egy hagyományos automata váltónál könnyebb és kisebb súrlódásával hatékonyabb. Az új i10-hez alapból jár az ISG start-stop rendszer, ami alacsonyabb fogyasztást és kisebb károsanyag-kibocsátást eredményez. Ez a megtakarítás különösen városi forgalomban jelenik meg, hiszen az ISG minden esetben leállítja a motort, amikor az autó megáll. Emellett az új i10 egy ECO csomaggal is rendelhető, amely az optimalizált hatékonyság érdekében átdolgozott váltóáttételeket, négyszemélyes utasteret és 14 colos felniket tartalmaz.

További képek a blog Facebook oldalán találhatóak.

Forrás: hyundai.news

Dönci Hyundai Blogja a Facebookon és az Intagramon! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

A világ legviccesebb Hyundai kereskedése lett a hatvani Prémium Autóház Kft.

A Hyundai i30 megkapta második ráncfelvarrását

A Hyundai leállítja két dízelmotorjának és motoralkatrész-gyárainak termelését