Színházi terepen mutatkozott be itthon a Kia XCeed
Újabb crossoverrel gazdagodott a Kia egyébként sem szűkös modellkínálata, az új kompakt Kia XCeed hazai bemutatójára pedig nemcsak megelevenítették az autó reklámfilmjét, a történetet is továbbfűzték.
Pontosan egy éve mutatta be a Kia az új, immár harmadik generációs Ceed modelljét itthon, amivel majdnem két évet késett a Hyundai i30-hoz képest. Ebben a két évben azonban nemcsak a marketingesek dolgoztak azon, hogy jobban különválasszák az alapvetően azonos platformra épülő két Hyundai csoportos kompaktot, de a tervezőket is szabadjára engedték, így ők is kiélhették legvadabb fantáziájukat. Ennek eredményeként születhetett meg a Ceed sportkombija, a ProCeed, amit nyáron tesztelhettem, most pedig itt van az újabb XCeed változat, ami a mostani divat szerinti crossoverként viszont jóval több, mint egy emelt hasmagasságú normál Ceed.
A hazai bemutató meghívója az OFF Kultúrszövőgyárba szólt, ami előrevetítette, hogy a Kiások ezúttal egy régi gyár „újrahasznosított” épületébe invitálták meg a hazai autós sajtót. Azt azonban senki sem sejthette, hogy az új XCeed bemutatója sokkal inkább egy kulturális program lesz, mint egy hagyományos értelemben vett sajtótájékoztató, száraz adatokkal és leírásokkal. A lépcsőzetesen elrendezett széksorokban helyet foglalva már sejteni lehetett, hogy újra valami különlegesben lesz részünk, de arra nem számítottunk, hogy ezzel egyben sikerült a tavalyi Korda filmstúdióban megrendezett „Ceed mozi” élményét is túlszárnyalni. Pedig ez történt, amikor a titokra fény derült.
Az előadás felvezetéseként levetítették az XCeed bevezető reklámfilmjét, amelyben egy raktári takarítómunkás megunva éjszakai szolgálatát, titokban kinyitja az egyik konténert és az abban rejlő új XCeed modellel randalírozik egy kicsit az elhagyott épületben. Ám érkezik a szunyókálásból felriasztott éjjeliőr, de már csak a munkást találja a gépe mellett. És itt elevenedett meg a történet, amikor ugyanis felgördült a függöny, ott állt előttünk a takarító és az őr, mögöttük pedig a konténer. Na jó, nem egészen, az őr szerepében Nagy Norbert, a hazai Kia képviselet ügyvezető igazgatója feszített, a takarítót pedig a Kia Motors Hungary termék és árazás specialistája, Kovács Bence alakitotta.
Innentől a történet egy kihallgatással folytatódott, amelyben elsőként a „vádlott” munkás bemutatja, hogyan nyitotta ki a konténert és elővezeti a „lopás tárgyát képező” XCeedet. Elmagyarázza az okoskodó őrnek, miért is olyan különleges ez az autó, amely ugyan a Ceed családba tartozik, formája azonban annyira egyedi, hogy az első oldalajtókon kívül egyetlen karosszériaeleme sem egyezik a többi Ceed modellel. Persze, az autó összképében felismerhetően a Ceed családba tartozik, ám az egyedi bemetszésű első lámpától a más szögben ereszkedő csomagtérvonalon át egészen a hátsó lámpákig és lökhárítókig mind-mind egyedi formát kapott. És persze megvannak a hobbiterepjáróba hajló crossoverség jellemző tünetei, az akár 42 mm-rel 184 mm-esre megemelt hasmagasság és a kerékjáratok enyhe műanyagozása.
A kompakt platformjára épülve az XCeed belső tere gyakorlatilag megegyezik a többi változattal, ám a kialakítás és a részletek egyediek, valamint olyan újdonságokat is tartalmaz, amelyek elsőként kerültek be a Kia egy új modelljébe. Ilyen az a 10,25 colos központi érintőkijelző, amelyet a Hyundai is most vezet be az új Ioniq és Kona modellekben. Ennél azonban még látványosabb a két legjobban felszerelt verziónál alapáras új 12,3 colos digitális műszeregység, ami ugyan valóban káprázatos, funkcióit tekintve azonban gyakorlatilag teljesen megegyezik az olcsóbb változatok középső infokijelzőjén megjelenő menüvel. Vagyis egyelőre pl. a navit nem tudjuk oda kitenni, ahogyan azt a VW csoport autóinál lehet. Van emellett különleges sárga mintázatot és betéteket magába foglaló „Yellow” színcsomag, ami nemcsak a jellegzetes sárgához, de másik két külső fényezéshez is társítható.
A „biztos úr” a belső tér mellett a motorokra is kíváncsi volt és az XCeed ezen a téren sem okoz csalódást. Az 1.4-es szívómotor ugyan áldozatul esett a jövőre életbelépő szigorúbb környezetvédelmi szabályozásnak, így az XCeed motorpalettája az egyliteres, 120 lóerős T-GDI-vel indul, ami mellett az 140 lovas 1.4-es és a 204 lóerős 1.6-os is megtalálható a listán, az 1.6-os dízelből pedig a 115 és 136 lóerős verzió közül lehet válogatni. De ez még nem minden, hiszen ahogy a Kia már bejelentette, 2020 elején érkezik az XCeed Plug-in változata, amely a Hyundai Ioniq/Kia Niro konnektoros hibridhajtását kapja. Az alapár ezer forint híján 6 millióról indul, a legjobban felszerelt 1.6 T-GDI Platinumért pedig 8,4 mFt-ot kérnek. Erre pedig már a biztonsági őr is elismerően csettint és kijelenti: „Ez bizony tényleg jobb, mint az én kockalámpás Ladám!”
Ezen a ponton újabb reklámvideó szakította meg az előadást, amiben az új modell annyira kívánatos, hogy mindenki rohan és elsőként szeretne hozzájutni a vágyott XCeed modellre. Rohan a szerelő, a bohóc, a menyasszony, stb, de az autóhoz végül nem az a fickó ér el, akit a kezdetektől nyomon követünk, az utolsó bejátszásban pedig a menyasszony még mindig fut valahová... Visszatérve az előadáshoz, a takarító megpróbál kereket oldani az autóval, de a biztonsági őr kirángatja, a nyitott ajtót kihasználva viszont berohan a filmvásznon látott menyasszony, beugrik az autóba és csikorgó kerekekkel kiszáguld a színpadról. A nézőtéren pedig kétféle hang hallható: az állak koppanása a földön, majd a nézők tapsvihara.
A parádés előadást követően lehetőség volt egy gyors kört is menni a bemutatón látott sárga Launch Edition Plus változattal. A beszállási kényelem jó, bár egyáltalán nem annyira feltűnően terepjárós, mint egy Tucson vagy akár Niro esetén. A térérzet, a kapcsolók és az elrendezés ismerős a többi Ceed változatból, de az feltűnő, hogy az XCeed még a 16-os helyett kérhető nagyobb, 18-as kerekeivel is egészen kényelmesen vasalja ki a 4. kerület mellékutcáinak úthibáit. A kissé átalakított karosszéria nagyobb csomagteret nem jelent, vagyis a normál kompakt Ceedhez hasonlóan itt is 395 literes térrel gazdálkodhatunk.
Összességében tehát a Ceed család egy olyan új taggal bővült, amely kompakt ötajtós méretét megőrizve szerzett crossoveres jellegével együtt igyekszik olyan újabb vevőket elcsábítani, akiknek a Stonic túl kicsi, a Sportage pedig már túl nagy lenne. Vagy épp annak, aki egy kicsit robusztusabb i30-ast keres…
A meghívást és az élményt a Kia Motors Magyarországnak köszönhetem!
Dönci Hyundai Blogja a Facebookon és az Intagramon! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!