A Hyundai háromezer villanyautóval csatlakozik a mobilitási platformhoz
A Hyundai Motor készen áll arra, hogy csatlakozzon a Dél-Koreában most formálódó új közösségi közlekedési mozgalomhoz, miután a kormányzat számos eszközzel kívánja támogatni az taxi vállalkozásokat.
Korea legnagyobb autógyártó konglomerátuma azt tervezi, hogy a Szöuli Magántaxi Szövetséggel és a Macaron Taxit üzemeltető KST Mobility-vel közösen egy villanyautókra épülő taxiplatformot hozzon létre, amelyhez a Hyundai 3 ezer elektromos járművet biztosít. „Terveink szerint 3 ezer elektromos autóval kezdünk, de a végső célunk egy olyan platform létrehozása, amelyben 5-15 ezer autó van” – mondta a Szöuli Magántaxi Szövetség képviselője. „Ezen a ponton azonban ez egy merész elképzelés, még semmit sem határoztunk el.”
Ez már a Hyundai második próbálkozása arra, hogy aktívan részt vegyen a helyi mobilitási iparágban, ahol olyan IT vállalatok, mint a Kakao verseng a Tada-t működtető VCNC startup vállalattal. Más globális autógyártókhoz hasonlóan a Hyundai is igyekszik hagyományos autógyártóból mobilitási szolgáltatóvá válni és ehhez kapcsolódóan koreai és nemzetközi mobilitási, köztük autómegosztó és e-roller működtető vállalatokba fekteti pénzét. Ám a saját, koreai piacán lassú a fejlődés, főként a taxitársaságok és az autómegosztó vállalatok közötti ellentétek miatt. Annyira, hogy a Hyundai 2017-ben hiába fektetett be a Luxi autómegosztóba, a tiltakozások miatt vissza kellett lépnie. Emellett a befektetések egyre növekvő szinten veszélyeztetik a helyi gyártók személyautó-eladásaikat is.
A vállalat külföldön nagyobb sikerrel fektetett be villanyautós taxivállalatokba. A Hyundai csoport márciusban 300 millió dollárt fektetett az indiai Ola autómegosztó vállalatba, amelynek keretében közösen a villanyautók felhasználásával új mobilitási megoldásokat dolgoznak ki és ehhez megteremtik a megfelelő infrastruktúrát is. Emellett a Hyundai hibrideket és villanyautókat szállít a Szingapúrban működő Grab taxivállalatnak is, amely Délkelet-Ázsia legnagyobb taxiflottájával rendelkezik.
Egy névtelenséget kérő iparági forrás szerint amennyiben a Hyundai olyan járműveket épít, amelyek már a gyártás szintjén is megfelelnek a mobilitási szolgáltatók igényeihez, akkor az autógyártó technológiáját a mobilitási platformmal egyesítve egyéni szolgáltatásokat hozhatnak létre.
Forrás: theinvestor.co.kr
Dönci Hyundai Blogja a Facebookon és az Intagramon! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!