Koreában tesztelik az új Hyundai i20 sportváltozatát
A Hyundai Motor ugyan hazájában nem kapható az i20 modell, ám a vállalat fejlesztőközpontja most a koreai utakon is teszteli a kisautó következő generációjának N verzióját.
A Hyundai Motor kifejezetten a vállalat nagyteljesítményű modelljei részére alapította meg az N részlegét, amely a hagyományos típusokra épülve két éve kezdte meg működését azzal, hogy bemutatták az i30 modellre épülő N változatot. Ezalatt a rövid időszak alatt az i30 N után érkezett Veloster N és az i30 Fastback N is népszerűvé és hitelessé tette az N márkát a forró ferdehátúak globális piacain.
Már az N márka megalapítása előtt is pletykák keringtek arról, hogy az i20-ból is készülhet nagyteljesítményű változat, ám a vállalat vezetése inkább úgy döntött, hogy a nagyobb eladási számok reményében inkább a kompakt i30-ból készítenek ilyen sportmodellt. Most azonban elérkezett az idő, az i20 jövőre új generációba lép és a kémfotók tanúbizonysága szerint a Hyundai nagy erőkkel készül is a sportváltozat bemutatására. Legutóbb éppen Dél-Koreában kapták lencsevégre az új i20 N egyik nagyon korai prototípusát, amely várhatóan a típus hagyományos modelljeivel együtt jövőre mutatkozhat be.
A mostani i20 karosszériájába bújtatott N változat legfeltűnőbb újdonsága a hatalmas felnigarnitúra, ami jóval nagyobb, mint amit eddig valaha is az i20 alatt láthattunk. Ezzel együtt úgy tűnik, az autó hasmagasságát is csökkentették és nyilván az autó felfüggesztése is jóval keményebb beállítást kapott. A nagyobb féktárcsákon kiegészítőként vörös féknyergeket is fel lehet fedezni, amivel együtt az autó nemcsak gyors és feszes lehet, de nagyobb tempóról is könnyebben állhat meg, mint a hagyományos változatok.
A hátsó részen egyedül a látványosan elhelyezett kettős kipufogóvég árulkodik arról, hogy az autó többre képes, mint az eddig készülő i20 verziók. Ugyan egyelőre az autó még a régi modell karosszériáját viseli, számíthatunk arra, hogy az új 20 N első-hátsó légterelőkkel, küszöbtoldatokkal, agresszívebb hűtőmaszkkal rendelkezik majd, mint a többi új i20, de ennél többet egyelőre nem lehet tudni.
A prototípus belső tere is az eddig látott i20 műszerfalát kapta, így egyelőre azt sem lehet tudni, hogy az új generáció milyen belső kialakítást kap majd. Annyi azonban itt is bizonyos, hogy a többi N változathoz hasonlóan a sportkormány mögött sportos műszeregység kap helyet, a pedálok alumíniumborítást kaphatnak, az első üléseket pedig jobb oldaltámasztást adó sportülésekre cserélik.
A belső térről készült kémfotó azt is bizonyítja, hogy az i20 N a nagyobb i30 N-hez hasonlóan egy jó váltási érzettel rendelkező hatfokozatú manuális váltót kap, amihez nagy valószínűséggel a konszern jól bevált – és a Veloster Turbo modellben már bizonyított – 1.6 literes, turbófeltöltéses GDI benzinmotorját párosítják. Ez a motor ugyan a mostani Hyundai modellekben 180 lóerő körüli teljesítményt ad le, ám az N mérnökei várhatóan 200 lóerő fölé tornásszák majd ezt a teljesítményszintet.
Ahogyan az i30 esetén is, a Hyundai valószínűleg optikai és tuningcsomagként az i20-hoz is kínálni fog N Line csomagot, amivel a hagyományos motorral szerelt kisautók is morcosabbá tehetőek majd. Mivel egyelőre az autó egy kezdetleges prototípusát tesztelik, az új i20 N várhatóan jövő év második felében debütálhat Európában és Indiában egyaránt.
Forrás: gaadiwaadi.com
Dönci Hyundai Blogja a Facebookon és az Intagramon! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!