Az új Hyundai Ioniq megőrizte ötcsillagos törésteszt-eredményét
A Hyundai Motor megújult Ioniq modellcsaládja idén is a maximális, ötcsillagos eredményt érdemelte ki az Euro NCAP töréstesztjén, amellyel a típus mindhárom villanymotoros tagja továbbra is kategóriájának legbiztonságosabb modelljei között van.
A független Euro NCAP kutatóintézet idén is megvizsgálta a Hyundai Ioniq modellcsaládjának törésbiztonságát, amely idén teljeskörű modellfrissítésen esett át. A tesztek során az Euro NCAP megállapította, hogy az új Hyundai Ioniq hibrid, plug-in hibrid és a tisztán elektromos modellváltozata továbbra is a kategória legbiztonságosabb képviselői közé tartozik és az eredményeket öt csillaggal jutalmazta.
Akár a felnőttek, a gyerekek, a gyalogosok, vagy a vezetőt támogató rendszerekről van is szó, az új Ioniq mércét állít az Euro NCAP összes értékelési paraméterében – és nemcsak saját kategóriáján belül, de a jóval drágább, nagyobb kategóriákat tekintve is.
„Az Euro NCAP ezen ötcsillagos eredménye is mutatja, hogy a kisebb kategóriákban és akár alternatív hajtásláncokkal kombinált biztonsági rendszereinket tartalmazó stratégiánk helyes lépés volt” – mondta Andreas-Christoph Hofmann, a Hyundai Motor Europe marketingvezetője. „Az új Hyundai Ioniq egy olyan nagyon modern járműkoncepció, amely a vásárló számára szükséges felszereléseket kínálja.”
Az új Ioniq passzív biztonságát a könnyű, mégis erős karosszéria és felépítés is segíti. A nagy szilárdságú acélötvözet egy nagy erejű ütközés során optimális energiaelnyelést biztosít – ezek az innovatív acélötvözetek az Ioniq teljes felépítésének 53 százalékában jelen vannak. Egy ütközés során összesen hét légzsák védi a bent ülő utasokat, amelyek között a vezető térdlégzsákja is széria.
Ám első helyen az esetleges ütközések megelőzése áll, így az új Ioniq modellcsaládot a Hyundai SmartSense biztonsági rendszerei óvják, köztük olyan technológiák, amelyek egy kockázatos helyzetben aktívan is közbeavatkoznak. Az alapáron beépített első ütközéselkerülő rendszer (FCA) egy vészhelyzetben előbb figyelmezteti a vezetőt, majd automatikusan fékez. A rendszer akkor lép működésbe, ha egy másik jármű, egy gyalogos, vagy – a megújult Ioniqban elsőként – egy kerékpáros jelenik meg az autó előtt. Alapáron jár a sávtartó rendszer (LKA), amely megóvja az Ioniqot attól, hogy átlépje a sávelválasztó vonalakat. A holttérfigyelő rendszer és a hátsó keresztirányú forgalomfigyelő rendszer opcióként szintén elérhető.
Az új Hyundai Ioniq mindhárom változatának európai bevezetése ősszel kezdődik, az autók már megrendelhetőek nálunk is, az első ráncfelvarrott hibrid és a tisztán villanyhajtású Electric modellek az év vége előtt hozzánk is megérkezhetnek.
Forrás: hyundai.news
Dönci Hyundai Blogja a Facebookon és az Intagramon! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!