Visszatért a Hyundai Atos márkaneve


A Hyundai Motor India megkezdte új kisautójának exportálását a latin-amerikai térségbe, amelynek exportváltozata visszakapta a régi modell Atos elnevezését és néhány országban motorkínálata is bővült.  

Az új ötajtós kisautó a Hyundai modellpalettájának legolcsóbb tagjaként tavaly októberben mutatkozott be Indiában, amely visszakapta húsz évvel ezelőtt bemutatott elődjének Santro elnevezését. A korábbi változat az exportpiacokra, így Európába és Dél-Amerikába Atos néven vált ismertté és népszerűvé. Latin-Amerikában az új Atos néhány hete elérhető El Salvador és Costa Rica autópiacán, Chilében és a térség más piacain ősztől kezdik bevezetni.   


Az Év Világautója döntőjébe jutott kisautót új generációs Atosként kezdik forgalmazni, külső megjelenésében, méretében egyáltalán semmiben nem különbözteti meg semmi az eddig csak Indiában forgalmazott Santro modelltől, amely 3 610 mm hosszú, tengelytávja pedig 2 400 mm. A belső is ugyanúgy néz ki, eltekintve persze a balkormányos kialakítástól.  Az indiai Santro felszereltségéhez érintőképernyő és tolatókamera is járhat, míg az export Atosba csak gyári rádió jutott. Légzsákból viszont az Atos alapból már kettőt kapott, míg a Santronál csak a legjobban felszereltben van dupla légzsák. 


A legnagyobb eltérés, hogy Latin-Amerikában az Atost egy ötfokozatú kézi váltóval társított 66 lóerős, 1.0 literes háromhengeres benzinmotorral kínálják, amelynek legnagyobb forgatónyomatéka 94 Nm. Ezt a motort Indiában nem kínálják a Santrohoz, azonban Salvadorban elérhető az indiai modellekbe is beépített 1.1 literes, 68 lóerős négyhengeres benzines erőforrás, amihez az ötgangos kézi helyett robotizált AMT váltó is kérhető.  


A Hyundai tervei szerint a kisautót később Dél-Afrikában, a Közel-Keleten és Délkelet-Ázsiában is piacra dobja, de azt még nem lehet tudni, hol melyik típusnév alatt kerül forgalomba. Európába viszont szinte biztosan nem jut el, így nálunk továbbra is az új i10 lesz a legkisebb és legolcsóbb kapható Hyundai modell.   


Forrás: kolesa.ru

Dönci Hyundai Blogja a Facebookon és az Intagramon! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

A Hyundai is bevezetheti autóiban a fizetős funkciókat

Alapvető értékek - Hyundai i30 1.4 MPi Life teszt

A Hyundai leállítja két dízelmotorjának és motoralkatrész-gyárainak termelését