Egyéni arcot kapott az új Hyundai Tucson Kínában


A Hyundai Motor kínai képviselete az idei Csengdu Autószalonon bemutatta a Hyundai Tucson helyi változatát, amely külső-belső megjelenésében is jelentősen eltér a globális piacon forgalmazott modelltől.

Korábban kémfotókon már láthattuk a Hyundai kompakt Tucson hobbiterepjárójának új kínai változatát, most pedig hivatalosan is bemutatkozott a kizárólag a kínai piacra szánt változat. A Tucson frissített modellje korábban az Egyesült Államokban mutatkozott be először, majd ugyanez a módosított kivitel Európában és Koreában is megjelent, ám most Kínában egy olyan új Tucson jelent meg, amely lényegesen eltér a világ más részein már kapható modelltől. 


Az új Hyundai Tucson kínai változata ugyan igyekszik követni a vállalat által bevezetett formanyelvet, ám a kettéosztott fényszórókkal mégis meghökkentő első kialakítást kapott. Felül ugyan megmaradtak a normál fényszórók, ám kialakításuk a legújabb Hyundai crossovereket, a Konát és a Santa Fét mímeli, miközben alatta aránytalanul megnövelték a ködlámpák fészkeit, ahol egy méretes irányjelző és ködlámpa kombináció kapott helyet. A két lámpafészket egy függőlegesen vezetett LED menetfényfüzér köti össze. A koronát pedig a fényezetlen szürke műanyag keretezésű és eltúlzott ívelésével kaszkádra húzott hűtőmaszk teszi fel a formatervre.      


A Tucson talán a leginkább oldalról maradt felismerhetőnek, hiszen a sziluetten nem változtattak, megmaradtak a széles műanyag borítású sárvédőívek is, mindössze a kötelező új alufelnik formája tűnhet fel. Hátul azonban ismét szabadjára engedték a tervezőket a Hyundainál, így a hátsó lámpatest meglévő helyére egy egészen egyedi kialakítást álmodtak meg. Ebben az irányjelző és a tolatófény került felülre, míg a  kétoldalt alul lévő, mostantól nyíl alakú hátsó menetfényt egy LED füzér köti össze. Az első és hátsó átalakítások eredményeként a Tucson helyi változata 65 milliméterrel nőtt meg, így hossza eléri a 4 545 mm-t.   


A belső tér elrendezése ránézésre ugyanúgy változott, ahogyan a globális modellnél: a korábbi beépített középső kijelzőt egy "lebegő" központi egység váltotta fel és ezzel teljesen új képet adott az autó belső megjelenésének  Közelebbről megnézve azonban látszik, hogy ez a központi kijelző csak virtuális gombokat tartalmaz, kétoldalt eltűntek a nyomógombok, de a klímakonzol és a váltókar körüli kezelőszervek is megváltoztak. Egyedi lett a műszeregység is, ami a középre helyezett digitális kilométerórával és a színösszeállításával leginkább a nagyobb Santa Fét idézi. 


A Tucson globális kiviteleinek változatos motorpalettája helyett a kínai modell mostantól kizárólag a Hyundai 1.6 literes, 177 lóerős turbófeltöltéses erőforrással érhető el, a korábbi kétliteres szívómotoros változat gyártását megszüntették. A meghajtás tekintetében a kínai vásárlók azonban az elsőkerék-hajtás és az összkerékhajtás közül választhatnak.  


Az új Tucson termelése a Hyundai és a Beijing Motor közös vállalatának üzemében még szeptemberben megkezdődik, így az autó értékesítése is hamarosan kezdetét veszi.  

Forrás: autotimesnews.com

Dönci Hyundai Blogja már a Facebookon is! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

A Hyundai is bevezetheti autóiban a fizetős funkciókat

Alapvető értékek - Hyundai i30 1.4 MPi Life teszt

A Hyundai leállítja két dízelmotorjának és motoralkatrész-gyárainak termelését