Megérkezett a Hyundai i30 Fastback N


Nem sokkal a 2018-as Párizsi Autószalonon megtartandó hivatalos világpremiert megelőzően a vadonatúj Hyundai i30 Fastback N máris világrekordot állított fel, amikor nyolc perc alatt eljutott Rómából Párizsba. 

A Hyundai Motorsport professzionális pilótái, Thierry Neuville és Gabriele Tarquiniúj világrekordot állítottak fel a C szegmens első ötajtós kupéjával. A vállalat filozófiája szerint igyekeznek mindig a szokásoson túl is gondolkodni, ezért a Hyundai egy csavart is adott a történethez: Neuville és Tarquini ugyan mindkét autót az elérhető határokig nyomta, ám nem az olasz és francia főváros között, hanem a Dánia szeles nyugati részén fekvő Róma és Párizs települések közötti szakaszon versenyeztek egymással.   


Az új i30 Fastback N kormánya mögött ülve Tarquninak sikerült 8 perc 18,49 másodperc alatt megtennie a két híres nevű falu közötti távolságot, ezzel pedig egyetlen másodperccel tudta megnyerni a versenyt. A WRC ranglistát jelenleg vezető Neuville és a több mint 25 éves versenytapasztalattal rendelkező Tarquini tökéletes választás volt ehhez a zárt pályán lezajlott megmérettetéshez. Egy videóklipben bemutatták a nagyteljesítményű kupé tiszta erejét, amely erőteljes motorhangjával és látványos felvételeivel valódi versenyhangulatot teremt. 


A vadonatúj i30 Fastback N a Hyundai második európai N modellje. Az autó az i30 N ötajtós kompakt változatát követi, amely piaci megjelenése óta a várakozásokat meghaladó eladási adataival példátlan sikersztorivá vált. Az autóból majdnem 3 ezer darab kelt el az idei első félévben Európában, Németországban az első száz First Edtion darab pedig 48 óra alatt elkelt.  


„Az i30 Fastback N modellel a Hyundai újabb mércét állít fel a piacon és egy nagyon emocionális termékkel növeli a márka iránti vonzódást" – mondta Andreas-Christoph Hofmann, a Hyundai Motor Europe marketing alelnöke. „Az i30 N kompakt piaci sikere bizonyítja, hogy nemcsak autókat értékesítünk,de érzelmeket is keltünk – azzal az egyedi N érzéssel, amely mosolyt csal a vásárlóink arcára. Az új erős kupénkkal a vásárlók ugyanazt a vezetési élményt kapják egy gyönyörű GT stílusú autóban.”


A kifinomult és teljesítményorientált karakter kifejezése érdekében az i30 Fastback N számos formai megoldását az ötajtós testvérétől örökölte. Külsőleg az i30 Fastback elegáns formáját ötvözték az ötajtós i30 N dinamikus látványvilágával. Ennek eredményeként az i30 Fastback N modellen ugyanúgy megjelenik a dinamikus N hűtőmaszk és első lökhárító, mint az egyedi hátsó lökhárító és mindkettőt kiemeli az alsó vörös karaktervonal is. A karosszéria fekete oldalsó elemei tovább hangsúlyozzák a modell sportos jellegét. Továbbá a hátsó részen megjelenik a kettős kipufogóvég és a nagyvonalúan formázott hátsó légterelő, amelyet a csomagtérajtóba integráltak. A hátsó légterelő kiemelésére egy fényes fekete betétet is beillesztettek, ami tovább fokozza a különleges N megjelenést.


A vadonatúj i30 Fastback N belső kialakítása tiszta és kecses. A középpontban egy exkluzív N kormánykerék, amelyet a jellegzetes vörös cérnával készült N varrás egészít ki. A színtervezés egységének részeként a vörös varrásminta az i30 Fastback N utasterének más részein is megjelenik, így pl. a váltógombon és az üléseken is. A sportos belső formák mellett nincs szükség kompromisszumra a mindennapi használatóság terén: a csomagtér nagyvonalú mérete 450 liter, ami a hátsó ülések előredöntésével 1 351 literesre növelhető.   


A vásárlók a kétliteres turbófeltöltéses benzinmotor kétféle teljesítményszintű változata között választhatnak, amelyeket elsőként az i30 N ötajtós kivitelében mutattak be. Az alapkivitel 250 lóerős, míg a Performance csomag 275 lóerős motorverziót kap. Mindkettő esetén a maximális forgatónyomaték 353 Nm, végsebességük pedig 250 km/óra. Túltöltéssel a maximális nyomaték 378 Nm-re növekszik,ami akkor aktiválódik, amikor a nyomaték eléri a maximumot. A 250 lóerős alapváltozat 6,4 másodperc alatt gyorsul százra, míg a Performance kivitel 6,1 másodperc alatt képes ugyanerre. Továbbá az i30 Fastback N-ben is ötféle különböző vezetési mód (Eco, Normal, Sport, N és Custom) között választhatunk, amit a kormánykerék külön gombai segítségével lehet aktiválni. A vezető kedvétől függően a különböző módok szerint változnak az autó beállításai. 


Az i30 család legújabb tagjaként az i30 Fastback N is ugyanazokat a kényelmi és biztonsági ellátmánnyal rendelkezik, mint a modellcsalád többi tagja. Ennek része a központi 8 colos multimédiás rendszer, amelyet az N modell menürendszere egészít ki, benne az egyénileg testre szabható motorvezérlési, kipufogóhang-vezérlési és egyéb Performance beállítási lehetőségekkel. Az élvezetek mellett a biztonság is legalább ekkora hangsúlyt kapott, ezért az i30 Fastback N-ben is megtalálható a Hyundai SmartSense aktív biztonsági és vezetéstámogató csomagja, amelynek elemei Európa legszigorúbb biztonsági szabványainak is megfelelnek: első ütközésvédelem, éberségfigyelő, sávtartó rendszer, fényszóróasszisztens és intelligens táblafelismerő rendszer.     


Forrás: hyundai.news

Dönci Hyundai Blogja már a Facebookon is! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

A Hyundai is bevezetheti autóiban a fizetős funkciókat

Alapvető értékek - Hyundai i30 1.4 MPi Life teszt

A Hyundai leállítja két dízelmotorjának és motoralkatrész-gyárainak termelését