Szorosabban együttműködik a Hyundai és az LG Chem


A Hyundai Motor Group és az LG csoport közötti együttműködés a jövőben tovább szélesedhet, ahogy az autógyártó igyekszik megerősíteni pozícióját az elektromos járművek piacán.  

Autóipari források szerint Dél-Korea legnagyobb autógyártója, a Hyundai Motor Group és a jövőbeli növekedést az autóipari elektronika üzletágában látó LG csoport közötti együttműködés a jövőben még szorosabbá válhat. Ezzel a lépéssel a két vállalat nagyobb lendületben lesz képes növekedni, amelyre hatással lesznek a két vállalat vezetésében megjósolt generációs változások is.   

Együttműködésük révén különböző szinergiák jöhetnek létre. A Hyundai Motor Korea reprezentatív autógyártója, míg az LG csoport elismert elektronikai gyártó, amellyel már olyan globális autóipari nagyvállalatok is szerettek volna együttműködni, mint a Volkswagen csoport. Az együttműködés révén a Hyundai Motor Group a jobban fel tud készülni a jövőbeni autógyártásra, az LG csoport pedig stabil vásárló lehet. 


Különösen kedvező, hogy az LG csoportnak vannak olyan leányvállalatai, amelyek a környezetbarát járművekhez szükséges autóipari anyagokat és akkumulátorokat állítanak elő. Valójában az LG Chem által gyártott akkumulátorok kerülnek a Hyundai első környezetbarát Ioniq modelljébe is. Ezt megelőzően az LG Chem szállította az akkukat a Hyundai Motor korábbi hibridjeihez is. Vagyis ez azt jelenti, hogy a két vállalat közötti együttműködés már a Hyundai környezetbarát modelljeinek fejlesztésével megkezdődött. Ahogyan a jövőben az elektromos járművek üzletága még aktívabbá válik, a két fél közötti együttműködés tovább erősödik. Emellett az LG Hausys leányvállalat és a Hyundai közösen fejlesztenek autóipari szénszálas műanyagokat, az LG Display pedig LCD paneleket szállít a Kia Motors néhány modelljéhez.   


Iparági szakértők szerin az együttműködések manapság nagyon sürgetővé váltak, mivel a rohamosan változó ipari és gazdasági környezet miatt egy vállalat sem képes egyetlen üzletággal fennmaradni. „A Hyundai Motornak jobban kell értenie a információs és kommunikációs technológiához (ICT), mint az ICT vállalatoknak” – mondta Eui-sun Chung, a Hyundai Motor alelnöke még az év elején. Ez a kijelentés azt is megmagyarázza, hogy a Hyundai csoport miért erősíti a Mobis ilyen irányú képességeit.   

Miután az autóipari elektronikai eszközök piacát határozta meg a jövőbeni növekedés első számú céljaként, az LG csoport viszonylag korán belépett erre a piacra. Az LG 2013-ban a meglévő autóiparhoz kapcsolódó üzletágait a VC (Vehicle Component – Járműalkatrész) üzletágba tömörítette. Habár ez az üzletág még mindig veszteséges, a piac stabilan növekszik, mutatva ezzel az üzletág növekedési lehetőségét is.  

Forrás: businesskorea.co.kr

Dönci Hyundai Blogja már a Facebookon is! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

A Hyundai is bevezetheti autóiban a fizetős funkciókat

Alapvető értékek - Hyundai i30 1.4 MPi Life teszt

A Hyundai leállítja két dízelmotorjának és motoralkatrész-gyárainak termelését