Minden eddiginél nagyobb Hyundai terepjáró készülhet
A Hyundai Motor állítólag azt tervezi, hogy egy olyan hatalmas, masszív terepjárót épít,amely még az érkező Palisade típusnál is nagyobb méreteivel a Toyota Land Cruiser méltó riválisa lehet.
Az eddigi legnagyobb terepjárót kívánja a Hyundai elkészíteni, amelyre egyelőre még néhány évet biztosan várnunk kell, így érthető módon nincs sok információ a készülő modellről. A hírek szerint azonban a Hyundai egyértelműen egy olyan masszív terepjárót kíván megalkotni, amely olyan piacokon lehet vonzó alternatíva, mint pl. a Közel-Kelet, az Egyesült Államok, vagy éppen Ausztrália. Egy ausztrál lap szerint az új nagy SUV több mint 5 méter hosszú lehet, amivel még a rivális Land Cruisernél is nagyobb lenne. Egyelőre azt sem lehet tudni, hogy a padlólemez a Palisade-ből érkezik, vagy más megoldást választanak.
Ugyanígy rejtély, hogy milyen motorválasztékkal kínálják majd az új autót. A méreteket és a célpiacokat alapul véve a Hyundainak számos szóba jöhető erőforrásból lehet választania. Ott van például a 365 lóerős 3.3 literes duplaturbós V6-os benzinmotor, amit a Kia Stingerben is használnak, de akár a Genesis G90 5.0 literes V8-asa is illene az új autóhoz. Emellett persze dízelmotoros változatok is megjelenhetnek egyes olyan piacokon, mint pl. Ausztrália, ahol erre igény mutatkozhat.
Attól függően, hogy a Hyundai hogyan akar kitűnni ezzel a modellel a piacon, akár más mércét is választhat, mint a Land Cruiser, amelynek népszerűsége fokozatosan csökken az Egyesült Államokban. Idén január és június között a Toyota csak 1 712 darabot értékesített az USÁ-ban, ami kicsivel kevesebb, mint a tavalyi első félévben eladott 1 725 példány. Eközben a három üléssoros Highlanderből 135 ezernél is többet adtak el a Toyota kereskedők Amerikában.
A kisebb, ám még így is tekintélyes méretű Palisade a 2020-as modellévben érkezhet meg az Egyesült Államokba. Ez az autó egy kemény, izmos kiállású terepjáró lesz, amely még elegánsabb, mint a Hyundai által nemrég bemutatott Grandmaster tanulmány volt. A kettéosztott fényszórók felsőrésze szinte a motorháztető vonalába kerül,amely alatt egy hatalmas fényszóró kapott helyet. Az autó mozgatásáról állítólag egy 3.3 literes, 290 lóerős V6-os vagy a már említett duplaturbós 365 lóerős változat gondoskodhat.
Forrás: motor1.com
Dönci Hyundai Blogja már a Facebookon is! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!