Ezer üzemanyagcellás teherautót szállít a Hyundai Svájcba


A Hyundai Motor a 2018-as Hannoveri Haszonjármű-kiállításon bejelentette, hogy a svájci H2 Energy vállalattal egy szándéknyilatkozatot írtak alá egy üzemanyagcellás Hyundai teherautó-flotta leszállításáról.   

A Hyundai Motor és a H2 Energy megállapodott abban, hogy 2019-től kezdődően öt éven keresztül összesen ezer darab üzemanyagcellás teherautót biztosít, illetve a hozzá tartozó, megújuló forrásból nyert hidrogén ellátási láncát biztosítják egymás számára. 

A Hyundai a világ első szériagyártású üzemanyagcellás rendszerű ix35 Fuel Cell járművének bevezetése, illetve a világelső dedikált üzemanyagcellás hobbiterepjáró, a Nexo 2018-as piacra dobása után most a H2 Energy-nek az üzemanyagcellás kamionflotta szállításával a vállalat első alkalommal kívánja üzemanyagcellás vezető helyét a környezetkímélő haszongépjárművek piacára is kiterjeszteni.   

A szándéknyilatkozat aláírására rendezett ünnepséget a 2018-as Haszonjármű-kiállítás konferenciaközpontjában rendezték meg, amelyen mindkét vállalat vezetői is részt vettek, köztük In-cheol Lee, a Hyundai Motor Haszongépjármű üzletágának vezetője és a HMC alelnöke, valamint Rolf Huber,a H2E elnöke.  


„Mai bejelentésünkkel újra előtérbe helyezzük az üzemanyagcellás technológiát az autóiparban és célul tűztük ki, hogy a világon elsőként forgalmazzunk üzemanyagcellás teherautót” – mondta In-cheol Lee alelnök. „Továbbra is keressük a lehetőségeket más piaci területek irányába, miközben sok tényezőt is szorosan figyelünk, mint amilyen a töltőinfrastruktúra és a kormányzati politikák.”  

Az új üzemanyagcellás teherautót kifejezetten az európai szabályozások alapján fejlesztették ki. A teherautóban egy vadonatúj 190 kW (254 LE) teljesítményű üzemanyagcellás rendszer kapott helyet, amelyben az új Nexohoz hasonlóan két üzemanyagcellás egység párhuzamosan dolgozik együtt. A várakozások szerint ezzel a jármű hatótávja egy feltöltéssel eléri a 400 km-t és az elegendő hatótáv érdekében nyolc nagy hidrogéntartályt helyeztek el az utaskabin és a merev karosszéria között. 

Az üzemanyagcellás teherautó jellegzetes megjelenést kapott. Egyszerű és tiszta formavilága egyben aerodinamikailag is hatékony, amelyeket légterelőkkel és oldalsó védőelemekkel értek le. Az első hűtőmaszk a hidrogén geometriai formáját mintázza, amely egyedi és egyben erőteljes megjelenést ad a járműnek. A teherautó környezetbarát jellegét tovább hangsúlyozza a kék fényezés és a konténeren alkalmazott merész grafika, ami a dinamikus karaktert is tovább fokozza.  


A H2 Energy egy olyan svájci vállalat, amely a megújuló forrásból származó hidrogén termelésére és árusítására szakosodott és Németországban, Norvégiában és Ausztriában is vannak leányvállalatai. A vállalat már nagy gyakorlatot szerzett az optimalizált hidrogén ökoszisztémák kiépítésében. A H2 Energy tervei szerint a Hyundai üzemanyagcellás teherautóit a H2 Szövetségen keresztül elérhetővé teszi ügyfelei számára, akik között számos töltőállomás-üzemeltető, forgalmazó és más, környezetbarát innovatív megoldásokat hasznosító logisztikai és áruszállító vállalat is van.   

„Egy fenntartható hidrogéngazdaság kijelölt hidrogén ökoszisztémára van szüksége” –mondta Rolf Huber, a H2 Energy elnöke. „Ezért a Hyundai Motor, a H2 Energy, a svájci H2 Szövetség és a svájci kulcsfontosságú áramtermelő cégek közötti együttműködés stratégiai fontosságú és ésszerű megoldás.”

Az üzemanyagcellás erőforrás technológia nagyobb járművekben,így teherautókban és buszokban történő hasznosítása jóval előnyösebb, mint az akkumulátorral működő elektromos erőforrás technológia.  Az üzemanyagcellás technológia térbeli és tömegbeli megtakarítást jelent, ugyanakkor sokkal költséghatékonyabbá válik az autóméretének növekedésével. Ezért a technológia széleskörű lehetőségeket kínál a haszongépjárművek hasznosítására.    


A környezetbarát haszonjárművek iránti globális igény várhatóan fokozottan növekszik a jövőben, ahogy az egyes kormányzatok környezetvédelmi intézkedései ezt igénylik. A szektorban mutatkozó növekvő lehetőségek kihasználására a Hyundai Motor különböző üzemanyagcellás haszonjárművek bemutatását tervezi. Jelenleg egy olyan 4-5 tonnás teherbírású középkategóriás üzemanyagcellás teherautó van fejlesztés alatt, amelyet elsődlegesen közcélú szolgáltatások, pl. szemétszállítás céljaira hasznosíthatnak. 

A Hyundai Motor idén februárban, a Pjongcsangi Téli Olimpiára időzítve mutatta be üzemanyagcellás buszait, amelyekkel jelenleg próbaüzemet végeznek Dél-Korea fontosabb nagyvárosaiban, miközben a 2020-as sorozatgyártás terveit vizsgálják. A Hyundai hazáján belül Ulsanban és Gwangjuban üzemanyagcellás taxik és autómegosztó szolgáltatások is működnek. 

Forrás: hyundai.news

Dönci Hyundai Blogja már a Facebookon is! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

A Hyundai is bevezetheti autóiban a fizetős funkciókat

Alapvető értékek - Hyundai i30 1.4 MPi Life teszt

A Hyundai leállítja két dízelmotorjának és motoralkatrész-gyárainak termelését