Az Elantra GT is megkapja a Hyundai N-Line csomagját


Ugyan Amerikában az i30 helyett a Velosterből kínálnak N sportverziót, a Hyundai úgy döntött, hogy az Észak-Amerikában Elantra GT kompakt is kap N-Line sportcsomagot. 

A Hyundai N sportrészlege sorra mutatja be azon nagyteljesítményű autóit, amit a német szakemberek munkájával készítettek. Ezzel együtt a piacok igényeinek megfelelően külön is választották az autókat, így amíg Európában az i30 (és hamarosan az i30 Fastback) modellekből készült N változatot árusítják, addig Amerikában a Veloster N változatát kezdték forgalmazni. Az átmenetet úgy tűnik, az N-Line sportcsomag jelentheti, legalábbis erre utal egy nemrég beadott szabadalmi kérelem.      


Az amerikai Nemzeti Közlekedésbiztonsági Hivatalhoz (NHTSA) benyújtott szabadalmi kérvény szerint a Hyundai hamarosan N-Line kivitelben is szeretné az Elantra GT modellt értékesíteni. A Hyundai Motor America szóvivője nem kívánta kommentálni ezt az értesülést.  


Ugyan a szabadalmi kérvény nem sok részletet árul el a jövőre nézve, ám valószínűsíthető, hogy a sportcsomag ugyanazokhoz a motorokhoz jár majd, amivel az Elantra GT többi változata is rendelhető. A Koreában készülő és onnan exportált kompakt modell az európaitól teljesen eltérő motorokkal készül: az alapot egy 2.0 literes 161 lóerős szívóbenzines jelenti, míg felárért egy 1.6 literes T-GDI turbómotor is rendelhető, 201 lóerős teljesítménnyel.   


Ezzel ugyan az N-Line nem válik valódi sportautóvá, ám – különösen az európai gyártásból kimaradt turbómotorral – mégis jóval sportosabb karakter lehet, mint a normál változatok. Ezzel a Hyundai ugyanazt a lehetőséget kívánja kínálni vásárlóinak, mint pl. az Audi az S-Line modellekkel, amelyek az Audi S sportautóinak külső elemeit kínálják, megfizethető áron. Az Elantra GT N-Line változata valószínűleg ugyanazokat az elemeket kapja meg, mint az európai i30 ugyanezen csomagja, így az Elantra GT/i30-nál vonzóbb, sportosabb kiegészítőkkel lesz felszerelve. 


Módosulnak az első-hátsó lökhárítók, nagyobbak lesznek a kerekek és hátul dupla kipufogócső kerül beépítésre. Belül N sportülések, alumínium pedálsor és bőr kormánykerék jelzik a változtatásokat. Az autó teljesítményét a nagyobb első féktárcsák és az áthangolt felfüggesztés is fokozza, ami mellett a motorvezérlést is módosítják. Az i30 sportos áthangolását a sportos felnikre húzott Michelin Pilot Sport 4S abroncsok teszik teljessé.  


Valószínűleg ugyanezeket a kiegészítőket kapja a Hyundai Elantra GT N-Line változata is. Azt egyelőre nem lehet tudni, mikor mutatkozik be ez a változat, ám nagy valószínűséggel még az év vége előtt Amerikában is kapni lehet majd. 

Forrás: jalopnik.com

Dönci Hyundai Blogja már a Facebookon is! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

A Hyundai is bevezetheti autóiban a fizetős funkciókat

Alapvető értékek - Hyundai i30 1.4 MPi Life teszt

A Hyundai leállítja két dízelmotorjának és motoralkatrész-gyárainak termelését