Dobogón végzett a Hyundai Törökországban
A Hyundai Motorsport legjobbjaként Hayden Paddon a harmadik helyen végzett az idén először megrendezésre került Török-ralin, ahol Mikkelsen az ötödik helyet tudta megszerezni.
A Hyundai i20 Coupe WRC az első alkalommal megrendezett Török-rali kavicsos terepén is megmutatta, mire képes. Miközben azonban Andreas Mikkelsen és Thierry Neuville visszaestek ígéretes pozícióikról, Hayden Paddonnak sikerül a harmadik helyre behoznia versenyautóját és ezzel dobogóra állhatott.
A hétvége során a versenyzők és a versenyautóik számára is a legnagyobb kihívást az jelentette, hogy a WRC szezon tízedik futamán egyáltalán célba érjenek. Paddon és navigátora számára ez bravúrosan sikerült is azzal, hogy nem vállaltak felesleges kockázatokat és ez a taktika itt kifizetődőnek tűnik. A rali legnehezebb napján, szombaton az ellenfelek többsége visszaesést volt kénytelen elszenvedni, Paddonnak sikerült a hatodik helyről a harmadikig feljönnie. Vasárnap is sikerült nyugodtnak maradnia, így harmadikként érhetett célba. Ez a helyezés Paddon idei legjobb eredménye és egyben WRC karrierjének hetedik dobogós helyezése.
Sokkal kevesebb oka volt az örömre csapattársainak, Andreas Mikkelsen ugyanis a ralihétvége során háromszor is az élre került. Szombaton azonban a 11. szakaszt az erőátvitel hibája miatt csak hátsókerék-hajtással tudta teljesíteni, így az ötödik helyre esett vissza. Ezt az eredményét aztán a nehézségek ellenére vasárnap is meg tudta őrizni.
Thierry Neuville a rali első napja után már vezette a mezőnyt, ám mára szombati első szakaszon eltört az autó felfüggesztése. Emiatt csak vasárnap tudtak igazán beleszólni a versenybe és végül a 16. helyen tudtak csak célba érni. Ám a Power Stage szakaszon elért futamgyőzelem 5 világbajnoki pontot így is hozott Neuville-nek, ami jól jött a világbajnoki elsőség megvédésénél. Ezzel Neuville 13 ponttal előzi meg a Török-ralin győzedelmeskedő Ott Tänakot.
„Boldog vagyok, ez az első idei dobogós helyezésem” – mondta Paddon. „Ez egy különösen nehéz verseny volt, amihez mi egy különleges taktikával közelítettünk: nyugodtak maradtunk és nem vállaltunk rizikót. Ez a harmadik helyezéssel több is volt, mint kifizetődő. A Hyundai számára viszont nem alakult minden a tervek szerint. Én viszont a legjobbat fogom nyújtani azért, hogy a csapat a szezon további három versenyén vissza tudjon vágni. Már most várom a következő, Wales-ralit.”
„A szombati visszaesést követően számunkra az volta legfontosabb, hogy az ötödik helyen biztonságosan célba érjünk és ezzel a konstruktőri bajnokságban is pontot szerezzünk” – mondta Mikkelsen. „Ez végül nem az az eredmény, amit elvártunk volna és ne is az, amire képesek lettünk volna. Háromszor is vezettük a versenyt. Ez is azt mutatja, hogy a szombati visszaesés nélkül mire lettünk volna képesek. Így viszont kissé kicsúszott alólunk a talaj,ezért Walesbe erősen kell fellépnünk, hogy ezt jóvátegyük.”
„A Power Stage szakaszon mindent bedobtunk, mivel az öt pont különösen fontos volt szánunkra a bajnokságban” – mondta Neuville. „Ezután egy kicsit úgy érezhettem, mégis sikerült megnyerni a ralit. És ez lehetséges is lett volna, ha a szombati problémák nem fékeztek volna meg minket ebben. Különösen pénteken láthatta mindenki, hogy mennyire gyorsak voltunk itt, Törökországban, amikor egy rosszabb startpozícióból sikerült vezető helyet szereznünk. A végén persze jött a csalódás. Ezen most közösen kell túllépjünk és az év utolsó három versenyén újult erővel kell támadni.”
„Nagyon örülök, hogy Paddon kimért és intelligens versenyzésével idén első alkalommal sikerült dobogós helyet szereznie” –mondta Michel Nandan csapatfőnök. „Hiába mindig szép az, amikor az egyik pilótánk a dobogón ünnepel, közben viszont tudjuk, hogy ezúttal sokkal többre is képesek lettünk volna. Ahogy Neuville, úgy Mikkelsen is volt, hogy vezette a ralit és a Hyundai i20 Coupe WRC a nyers török kavicspályán is megmutatta, milyen gyors tud lenni. Nem utolsósorban Neuville Power Stage szakaszon elért ötpontos eredménye is alátámasztja mindazt, amire képesek lehettünk volna. Sajnos, ezúttal másképp alakultak a dolgok,amit tudomásul kell vennünk. Ez arra a tényre is igaz, hogy elvesztettük a konstruktőri bajnokságban a vezető helyezésünket is. Most pedig itt az ideje, hogy visszaszerezzük azt, lehetőleg már a következő Wales-ralin.”
A Hyundai Motorsport a Török-rali előtt már bejelentette, hogy három évre meghosszabbította Thierry Neuville-el megkötött szerződésüket. A belga páros már 2013 vége óta a Hyundai-jal dolgozik együtt, így ez immár 2021 végéig így is marad. Neuville 2014-ben szerezte első győzelmét a Hyundai színeiben, amit még összesen további nyolc győzelem, 26 dobogós helyezés és 129 szakaszgyőzelem követett.
Forrás: motorsport-total.com
Dönci Hyundai Blogja már a Facebookon is! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!