Már Csehországban tesztelik a Hyundai i30 N Fastback változatát
A Hyundai Motor az idei párizsi Autószalonon mutatja be az N sportmárka második európai típusát, az i30 N Fastback előszériás példányait pedig már egy cseh versenypályán is kipróbálták.
A Hyundai tavaly mutatta be az új, harmadik generációs i30 kompaktjára épített sportváltozatát, amely a nagyteljesítményű változatokat készítő N sportmárka első tagjaként mutatkozott be. Az idei év elején érkezett az amerikai piacra szánt Veloster N modell, most azonban egy újabb taggal bővül az N logós modellek köre, hiszen hamarosan érkezik az i30 stílusos Fastback kivitelének N sportmodellje is.
A cseh auto.cz magazin egyik olvasója, Patrik Svatara kapta lencsevégre azokat az álcázott példányokat, amelyek a csehországi Most Autodrom versenypályáján készültek. Bár a pálya elég messzire fekszik a Hyundai csehországi üzemétől, mégis valószínűsíthető, hogy a prototípusokon már a sorozatgyártás előtti utolsó fázisában lévő utolsó teszteket végzik. Ezt a HMMC szóvivője, Petr Vaněk is megerősítette: „Annyit tudok mondani, hogy ezt a modellt az előszéria fázisában Csehországban és külföldön, akár nyilvános utakon is teszteljük.”
A vállalat korábban már nyilvánosságra hozta azt is, hogy az i30 N Fastback a kompakt ötajtós modellhez hasonlóan kétféle teljesítményszinttel lesz elérhető. Az alapmodell 250 lóerős lesz, míg egy Performance csomagban 275 lóerős teljesítményszint is választható lesz. A forgatónyomaték mindkét esetben 353 Nm, amit túltöltéssel 378 Nm-re lehet növelni. Mindkét teljesítményszintet egy 1 998 köbcentis turbófeltöltéses benzinmotor adja le, ami egy hatfokozatú manuális váltón keresztül juttatja a motor erejét az első tengelyhez. Később egy hét- vagy nyolcfokozatú duplakuplungos DCT váltó is elképzelhető, amit a kompakt mellett a Fastback is megkaphat.
A nagyobb teljesítményű, 275 lóerős kivitel persze nemcsak a legnagyobb teljesítményében lesz más az alapmodellnél. A Performance csomag részeként az autó stabilitását elektronikusan, részlegesen záró differenciálmű felügyeli, a tapadásról 19 colos Pirelli P Zero gumik, a biztonságról pedig nagyobb féktárcsák gondoskodnak. A csomagot egy változtatható motorhang-vezérlő teszi teljessé. Ezt mind a kompakt mellett a Fastback változat is megkapja majd, utóbbi azonban a hírek szerint a sportosság megőrzése mellett kissé kényelmesebb lesz.
Az i30 N Fastback világpremierjét október 4-én, a Párizsi Autószalonon tartja a Hyundai, a gyártást pedig a kompakthoz hasonlóan a nosovicei Hyundai üzemben végzik majd. Petr Vaněk szerint a szériagyártás még idén megkezdődik. Az új Hyundai modellnek eben a méretosztályban és kategóriában nincs sok ellenfele a piacon, az i30 N Fastbackhez legközelebb talán a szintén cseh Skoda Octavia RS említhető, amelynek kétliteres TSi benzinmotorja 220 lóerő leadására képes.
Forrás: auto.cz
Dönci Hyundai Blogja már a Facebookon is! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!