Egyedi Santa Fét készített a Hyundai Kínának
Nagyobb és átformált külsővel, valamint technológiai újításokkal mutatták be a Hyundai negyedik generációs Santa Fe modelljét Kínában.
A Hyundai Motor még februárban tartotta a negyedik generációs Santa Fe világpremierjét, azóta pedig a modell már számos globális piacon, így Korea mellett Európában, Amerikában és Oroszországban is bemutatkozott. A vállalat kínai leányvállalata a most megnyitott Kantoni Autószalonon Kínának is bemutatta a vállalat negyedik generációs Santa Fe hobbiterepjáróját, amely azonban megjelenésében és szolgáltatásaiban is eltér a globális piacon kapható változatoktól.
Az autó már külső méreteiben is eltér az eddig megismert Santa Fe modelltől. A kínai változat ugyanis 4,93 méter hosszú, amivel 16 centivel nyúlik túl a globális piacon elérhető változaton, miközben az autó tengelytávja is 10 centivel 2 865 mm-re növekedett. A kínai Hyundai Santa Fe első kialakítása ugyan megegyezik a többi piacon kapható modellével, ám a hátsó kialakítás – a Tucsonhoz hasonlóan – eltér az eddig megszokottól. Mások a hátsó oszlopok, a lökhárító eltérő formájú, míg a C alakot formázó új hátsó lámpatesteket alul egy LED csík köti össze, ezzel a hátsó kidolgozás még különlegesebbé alakult.
Az utastérben első pillantásra a legszembetűnőbb a csapott aljú kormánykerék, másodjára pedig az is feltűnik, hogy a hagyományos váltókar eltűnt, helyét pedig a villanyautókhoz hasonló nyomógombok vették át. Emellett a Hyundai szerint a kulcsot ujjlenyomat-olvasók váltották fel, amellyel nemcsak az utastérbe bejutást, de a motor beindítását is el lehet végezni. Emellett az autó persze megkapta a globális modell összes vezetéstámogató biztonsági és kényelmi rendszerét, így van pl. hátsó utasra figyelmeztető, vezetékmentes mobiltöltő, míg a Baidu multimédia hangvezérléssel is kezelhető.
Akárcsak a Santa Fe előző generációja, úgy az új verzió is a Beijing-Hyundai Motor saját üzemében készül majd, ahol az eddig kapható 2.4 literes 189 lóerős szívómotort törlik a programból és csak a modernebb, nyolcfokozatú automatával felszerelt 2.0 literes, turbófeltöltéses 245 lóerős változat marad meg a kínálatban.
Az új Santa Fe mellett a Hyundai 18 modellt állított ki a Kantoni Autókiállításon, köztük a HDC-2 Grandmaster tanulmányautót, amelynek szériaváltozata november végén jelenik meg a világ túlfelén, Los Angelesben tartandó autókiállításon.
Forrás:rambler.ru
Dönci Hyundai Blogja már a Facebookon is! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!