A szigorúbb normák új lehetőséget jelentenek a Hyundainak


Miközben az autógyártók azon igyekeznek, hogy termékeik megfeleljenek a szigorodó európai környezetvédelmi előírásoknak, a Hyundai csoport európai vezetői magabiztosan állítják, az új szabályok új lehetőségeket jelentenek a márkáik számára. 

A Hyundai Motor Europe és a Kia Motors vezetője, Thomas Schmid és Emilio Herrera két külön interjút adtak ugyan a 2018-as Párizsi Autószalon nyitónapján, ám szavaik tökéletesen egybecsengtek. Mindketten elmondták, hogy felkészültek a környezetbarát járművek hullámára és márkáik erősebb jelenlétre készülnek az európai autópiacon. A két gyártó adatai szerint tavaly összesen 65 518 környezetbarát hibrid, plug-in hibrid és elektromos autót adtak el, vagyis tízszer annyit, mint 2015-ben.

A két vezető egybehangzóan azt is elmondta, hogy az erősödő jelenlét további növekedést hozhat az európai piac szigorodó kibocsátási szabályozásai közben. "Európában nagyon kemény széndioxid-kibocsátási szabályozásaink vannak, a szénkibocsátási szintet 2020-ig 95 gramm alá kell vinnünk, ami nagyon nehéz" - mondta Herrera. "Mindeközben két ezzel ellentétes trend van a piacon: kevesebb dízel és több SUV. Ezek pedig több széndioxidot jelentenek. Mi szerencsés helyzetben vagyunk, mert a Kiának van egy teljes villanymotoros modellpalettája, amely könnyedén szembenézhet ezen szigorú előírásokkal. Ez egy kényelmes helyzet a többi gyártóhoz képest."


A Kiának hibrid és plug-in hibrid járművei is vannak Európában, amit hamarosan egy újabb elektromos modell egészít ki: a Párizsi Autószalonon mutatkozott be a Niro elektromos változata, ami még az idén piacra kerül Európában. A vállalat emellett 2020-ra új üzemanyagcellás autóját is tervez a kontinensen bemutatni. A Kia már korábban is készített a Sportage és a Mohave modellek alapjain különböző tanulmányokat, de még egyetlen szériamodellt sem készített belőlük. Egyelőre nem ismert, hogy az új üzemanyagcellás autó melyik modellre épül majd.

A Kia környezetbarát modelljeinek eladásai gyorsan nőnek idén, amikor a tavalyinál 41 százalékkal több, 29 750 darab Niro hibrid és PHEV került értékesítésre augusztus végéig. "Ahogyan korábban már bejelentettük, 2025-re 16 villanymotoros autónk között 5 hibrid, 5 PHEV, 5 villanyautó és egy üzemanyagcellás autó lesz." -tette hozzá. "Így tehát szerencsés helyzetben vagyunk, mert minden hajtáslánc házon belül rendelkezésre áll és illeszkedni tudunk a piac igényeihez."


Európában minden országban eltérőek a piaci igények és a környezetvédelmi szabályok. Norvégiában például az autók 36 százaléka teljesen elektromos villanyhajtású, illetve üzemanyagcellás. A plug-in hibridekkel együtt az elektromos hajtáslánccal ellátott autók aránya már ma is meghaladja az 50 százalékot. "A másik véglet Olaszország, ahol ez csak 0,2 százalék" mondja Herrera. "Ez hatalmas eltérés, de fel vagyunk készülve."

Thomas Schmid, a Hyundai Motor Europe vezetője hangsúlyozta, hogy a Hyundai az egyetlen olyan autógyártó, amely elektromos -meghajtású hobbiterepjárót kínál Európában, ráadásul az iparágban egyedülálló módon az összes villanyhajtású járműtípusban van modelljük. "Európában számos további adókat vetnek ki a széndioxid kibocsátásra, így nagy az igény az alacsony károsanyag-kibocsátású modellek iránt" - mondja Schmid. "A Hyundai minden szegmensben fejlesztett, így a hibridek, PHEV és elektromos modellek terén is, de az üzemanyagcellás technológia terén is globális vezető, amit különösen olyan észak-európai országokban keresnek, mint Dánia és Norvégia, ahol ezeknek az autóknak infrastruktúrájuk is van."

A Hyundai Ioniq modellje úttörőként robbant be az európai környezetbarát járművek piacára, ahol a modell hibrid, plug-in hibrid és elektromos változatából a 2016-os 4 860 darab után tavaly összesen 22 699 darab kelt el. Idén a Kona Electric SUV is sikeresen indult, a júliusi piacra vezetés óta eltelt két hónap alatt 470 darabot értékesítettek belőle Európában. "A szigorúbb környezetvédelmi szabályok ténylegesen erősítik a Hyundai márkát" - mondja Schmid. "Erősebbekké válunk a piac igényeit megismerve a Hyundai is változik. Mostanra egy innovatív, csúcstechnológiát képviselő vállalattá váltunk. Mostanra nemcsak értékarányos autókat készítünk, de olyan márkává értünk, ami valóban izgalmas."

Forrás: koreatimes.co.kr

Dönci Hyundai Blogja már a Facebookon is! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

A Hyundai i30 megkapta második ráncfelvarrását

A Hyundai leállítja két dízelmotorjának és motoralkatrész-gyárainak termelését

2024 új Hyundai és Kia modelljei