Önálló egyéniséget kapnak a Hyundai jövőbeli modelljei
A Hyundai Motor magas rangú formatervezője nemrég azt
mondta, a vállalat az elkövetkező évek során olyan autók kifejlesztésén
dolgozik, amelyek teljesen önálló egyéniséggel rendelkeznek.
A Hyundai Motor sakkfigurákként gondol jövőbeli modelljeire,
amelyek tökéletesen alkalmasak a játszma megnyeréséhez. Erről Chris Chapman, a
Hyundai Design Center vezető formatervezője beszélt, aki azt mondta,
szeretnének eltávolodni a matrjóska babaszerű kinézettől, amelyben minden
modell szinte egyforma, csak a méret különbözik, miközben a sakkfigurák mindegyike
külön formavilággal rendelkezik.
„A jövőben a családi kinézet helyett sokkal inkább a
sakkirányzat felé mozdulunk” – mondja Chapman. „Rendszeresen osztozunk meg az
elemeken… de a jövőben szeretnénk elkerülni ezt a matrjóska baba effektust.”
Ehelyett a formatervezők a jövőben arra fognak koncentrálni,
hogy minden egyes modell megfeleljen a tervezett felhasználásnak és a
vásárlójának. A Kona crossover például egy élvezetes, bohókás modell a
felnőttesebb Santa Féhez képest. Vagy vegyük példaként a Kona és a Kona
Electric közötti stíluskülönbséget. „Mindkettő extrovertált kialakítású, de más
demográfiai csoportok számára másképp vannak öltöztetve.” Az új generációs
Sonata és a következő Elantra azonban nagyon eltérő karakterűek lesznek. „Azt
fogják róluk gondolni, hogy nem is egy gyártó termékei ezek.”
A formai irányzat megújulása mögött Chapman múltja húzódik
meg. A tervező ugyanis korábban a BMW-nél Chris Bangle keze alatt dolgozott,
amikor nagyjából képtelen volt elmondani, mi a különbség a 3-as, az 5-ös és a
7-es BMW modellek között. Azt mondja, annak idején a BMW-nél az volt a szlogen:
„Eine Wurst, drei Grosse”, azaz egy kolbász, három méretben. És bár Chapman nem
mondta ki, mindenki számára nyilvánvaló, hogy a tervező ugyanezt a Hyundainál
szeretné elkerülni.
Forrás: cnet.com
Dönci Hyundai Blogja már a Facebookon is! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!