Gabriele Tarquini világkupát nyert a Hyundaijal


A Hyundai Motorsport által fejlesztett Hyundai i30 N TCR versenyautó újra bizonyították kiváló versenyképességüket, amikor a FIA WTCR versenysorozatainak utolsó futamain győzelemhez segítették pilótáikat.

 A Hyundai i30 N TCR versenyautókat használó csapatok közül az MRacing-YMR a konstruktőri, míg Gabriele Tarquini a versenyzői kupagyőztes címet szerezte meg a FIA WTCR versenysorozat legutolsó, Makaóban megrendezett futamán. A három verseny alkalmával Tarquini tehetségével magasan kiemelkedett a pilóták közül. 


„Nagyon remek érzés megnyerni a bajnokságot" – mondta Tarquini. „Ez az év kemény munkával telt és nemcsak nekem, de a BRC Racing csapatánál mindenkinek csakúgy, mint a Hyundai Motorsport Vásárlói Versenyrészlegénél is. Az i30 N TCR versenyautó pedig egész szezon alatt bizonyította legyőzhetetlenségét."  


Az olasz pilóta a nyitófutamán a negyedik helyen végzett, amit a két biztonsági autós újraindítást követően is meg tudott védeni. Ennek ellenére az MRacing pilótája, Yvan Muller második helyezésével csökkentette lemaradását a világkupában. A 7 pontra csökkent előny miatt a csapatokra nehezedő nyomás érezhető volt. A második verseny már a rajttól drámainak mutatkozott. A 14. helyről indulva Tarquini egy előtte kialakuló baleset vétlen áldozatává vált, emiatt pedig az i30 N TCR eleje erősen sérült. 


Ennek ellenére sikerült bevinni az autót a boxba, ahol a csapatnak volt ideje felkészíteni az autót a harmadik futamra. Muller eközben harmadikként célba érve már másodszor állhatott fel a dobogóra, 18 pontra csökkentve ezzel az előnyt. Ennek ellenére a harmadik futamon Tarquninek elég volt tízedikként is célba érnie a világbajnokság megnyeréséhez. 


Tarquini csapattársaként Michelisz Norbert a szombati első versenyen egy hellyel javítva az ötödik helyen futott be, csapatemberként maga elé engedve segítette BRC-s társát, a kupagyőzelemért harcoló Tarquinit. A második futamon a fordított rajtrácson nyolcadikként induló Norbi ugyan jól rajtolt el, ám egy előtte kialakuló baleset áldozataként Tarquinivel együtt már a nyitókörben véget ért a versenye. Mindkét autó saját lábán jutott be a boxba, hogy a szerelők nekilássanak az autók javításának az utolsó futamra. 


Norbi autóján a komplett jobboldali futómű cserére szorult, de a BRC Racing szervizcsapatának sikerült a harmadik futamra rendbe hozni az 5-ös rajtszámú Hyundai i30 N TCR-t is, így Norbi a második időmérőn megszerzett eredményei alapján a harmadik rajtrácsról indíthatta versenyét. Miközben Norbi jól rajtolt, Tarquini időlegesen feljött a kilencedik pontszerző helyre, Norbinak pedig sikerült a rivális Mullert feltartania, így az nem juthatott dobogós hely közelébe. Az MRacing másik pilótájának, Thed Björknek sikerült megelőzne Tarquinit, ez pedig csapatát hozzásegítette ahhoz, hogy legyőzze a BRC Racing csapatát a konstruktőri világkupában. 
.

„Nagyon büszkék vagyunk arra, hogy a Hyundai vásárlóink elsőként ünnepelhetik a Túraautó-világbajnokság bajnoki címét" – mondta E. S Chung, a Hyundai Motor Group ügyvezető alelnöke. „Nagy megtiszteltetés számunkra, hogy láthatjuk, milyen jól teljesítenek a Hyundai i30 N TCR versenyautóink ebben a kemény versenysorozatban." 


„Ez egy hatalmas eredmény a Hyundai i30 N TCR és persze Gabriele Tarquini és az MRacing számára" – tette hozzá Andrea Adamo, a Hyundai Motorsport Vásárlói Versenyrészlegének ügyvezetője. „Tökéletes jutalom a projektben résztvevők számára, hogy láthatják, amint az i30 N TCR mindjárt az első szezonját úgy fejezi be, hogy a TCR versenysorozat két legelőkelőbb díját szerezte meg."


Forrás: motorsport.hyundai.commichelisz.hu

Dönci Hyundai Blogja már a Facebookon is! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

A Hyundai is bevezetheti autóiban a fizetős funkciókat

Alapvető értékek - Hyundai i30 1.4 MPi Life teszt

A Hyundai leállítja két dízelmotorjának és motoralkatrész-gyárainak termelését