A Hyundai cseh üzeme sportmodellekkel bővül


A Hyundai Motor Csehországban található gyára idén ünnepli fennállásának tizedik évfordulóját, miközben az üzem a vállalat előretolt európai főhadiszállásából a Hyundai nagyteljesítményű autóinak központjává válik.

A Hyundai Motor Manufacturing Czech (HMMC) Csehország keleti részén, az Ostravához közeli Nosovicében helyezkedik el. A kétmillió négyzetméteres területen elterülő létesítmény 2008. novemberében az i30 modell gyártásával kezdte meg működését, jelenleg pedig évi 330 ezer jármű készül itt a világ 63 országa számára. Az üzemet eredetileg 300 ezer darabos éves kibocsátásra tervezték, ezt azonban a harmadik műszak bevezetésével megemelték. 


A gyár öt épületében összesen 367 robot dolgozik azon, hogy a galvanizált acélból előbb karosszériaelemet préseljen, majd hegesszen és fényezzen, amely eljárás végén a gyár dolgozóinak több mint felének közreműködésével ix20, i30 vagy Tucson modell gördüljön le a szerelőszalagról. A Hyundai képviselőjének állítása szerint így kevesebb, mint egy perc alatt egy új autó készül a gyárban. 


Idén augusztusig a HMMC 2008-as indulásától összesen 2,75 millió új autót gyártott, így a vállalat úgy számol, hogy jövő év áprilisában-májusában elkészülhet a hárommilliomodik autó is. A mennyiség mellett a gyár által kínált termékek a Hyundai európai értékesítési arányában is jelentősen nőttek, a 2008-as 3,4 százalékos szintről 2018 augusztusára 42,5 százalékra.


„A Hyundai azért hozta létre a HMMC-t, hogy egyrészt kihasználja a Kia Motors szlovák gyártóegységével meglévő szinergiákat, másrészt ezzel elismerte a Cseh Köztársaság geográfiai előnyeit és polgárainak ipari képességeit” – mondta Dong-hwan Yang, a HMMC elnöke. „A HMMC jelenleg az i30 N gyártására összpontosít, amely modell remekül fogy Európában. A jövő piaci helyzetétől függően azonban akár környezetbarát autók gyártását is fontolóra vehetjük a HMMC üzemében.”


A HMMC múlt év szeptemberében kezdte az i30 N sorozatgyártását. A nagyteljesítményű ötajtós kompakt gyorsan népszerűvé vált Európában, miután a kritikusok kedvező véleményeit az autóvásárlók vezetési öröme is alátámasztotta. Idén január és augusztus között a Hyundai összesen 3 771 darab i30 N modellt értékesített Európában, amivel jóval túlszárnyalták az eredetileg egész évre tervezett 2 800 darabos tervet. A HMMC összesen 31 országba exportálja a az i30 N-t, a vásárlóknak pedig gyakran 3-6 hónapot is kell várniuk, miután megrendelték az autót. 


Az i30 N elkészülését követően a többi itt gyártott modellhez hasonlóan egy tesztpályán vizsgázik, ahol az autó sebességét, kormányzását és más további fontos követelményt vizsgálnak. „Az i30 N európai és ausztráliai népszerűségének, valamint az i30 Fastback N és az i30 N-Line modellek bemutatkozásának köszönhetően a HMMC a jövőben kapacitásbővítésre szorulhat” – mondta a Hyundai képviselője. 


A Hyundai Motor az idei Párizsi Autószalonon mutatta be az i30 Fastback N modelljét, amit idén novembertől készítenek a HMMC üzemében.


Dönci Hyundai Blogja már a Facebookon is! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

A Hyundai is bevezetheti autóiban a fizetős funkciókat

Alapvető értékek - Hyundai i30 1.4 MPi Life teszt

A Hyundai leállítja két dízelmotorjának és motoralkatrész-gyárainak termelését