Megérkezett a Hyundai új csúcsterepjárója
Az idei Los Angelesi Autószalonon a Hyundai Motor leleplezte a Santa Fénél is nagyobb, attól teljesen elkülönülő vadonatúj három üléssoros kialakítású családi Palisade nagyterepjáróját.
A 2020-as modellévű új prémium Palisade szabadidő-autó egy teljesen új terepjáró padlólemezre épült, amely amellett, hogy kiemelkedően nagy teret nyújt a második és harmadik üléssorban helyet foglalók számára, nagy csomagteret és kiválóan variálható utasteret is kínál. A Hyundai Palisade a koreai Ulsanban készül és 2019 nyarától lesz kapható az Egyesült Államokban.
„Az új 2020-as Hyundai Palisade egyértelműen a Hyundai SUV kínálatának csúcsára emelkedett és új szintet hoz képességeivel, technológiájával, biztonsági szintjével, térkínálatával és gazdaságosságával, mindezt pedig egy csúcskategóriás formatervben" – mondta Mike O'Brien, a Hyundai Motor America terméktervezési igazgatója. „Ez az új Hyundai SUV a legjobb családi autó praktikus, kényelmes mindennapi használatra vagy emlékezetes kirándulásokhoz, amikor a végtelen utak várják."
„A Hyundai Palisade külső és belső formatervében a márka zászlóshajójának identitása tükröződik vissza prémium, jellegzetes és merész megjelenéssel együtt" – mondta Sang Yup Lee, a Hyundai Design Center vezetője. „A Palisade formatervezési vezetőjeként a fejlesztés során öröm volt együttdolgozni a globális designcsapatunkkal és legvégül most bemutathatjuk ezt a fenomenális terméket Önöknek.”
A két centiméter híján ötméteres (4 980 mm) és 2,5 centi híján két méter (1 975 mm) széles Hyundai Palisade formaterve a méltóságot ötvözi a stílussal, amely a zászlóshajó SUV tiszta elkülönülését hangsúlyozza. Az első kialakítás domináns, merész és széles kaszkád hűtőmaszkja egyértelműen jelzi a hobbiterepjáró prémium kialakítását, a különválasztott kompozit fényforrások és a függőlegesen álló LED nappali menetfény erős és megkülönböztető karaktert ad az autónak. Az erőteljes motorházprofil lenyűgöző megjelenést ad, a merész C oszlop és a panoráma oldalüveg-felületek nagyvonalú tágasságot sugallnak, míg a sárvédők domborulatai erőteljességet sugároznak. A hátsó elrendezés a függőleges LED alapú lámpatestekkel az autó szélességét és stabil kiállását hangsúlyozzák. Az autó zászlóshajó jellegét a 20 colos könnyűfém keréktárcsák tovább erősítik. Eközben az autó formaterve légellenállási szempontból is kedvező, annak értéke 0,33 (Cd).
A belső térben a nyugalom és a kényelem megteremtése volt a cél, ahol a 2 900 mm-es tengelytávnak köszönhetően akár nyolc utas is helyet foglalhat. A prémium, Nappa bőrbevonatú ülések mellett a műszerfal faberakásaival tágas, kényelmes környezetet teremt. Az egyérintéses második sori ülések egyetlen gomb megnyomásával előremozdulnak, hogy ezzel utat nyissanak a harmadik üléssor számára. A második sor kapitányi székei az elsőkhöz hasonlóan nemcsak fűthetőek, de szellőztethetőek is, a kényelem további növelésére minden sorban, összesen hét darab USB csatlakozó és összesen 16 darab pohártartó található, a vezető pedig az összes utast láthatja a belső panorámatükör segítségével.
Az utastér méreteit úgy alakították ki, hogy az első és középső üléssor lábtere nagyobb, mint a konkurens Honda Pilot, Nissan Pathfinder és Ford Explorer modellekben, míg a harmadik üléssor mögött maradó 509 literes csomagtér is nagyobb, mint a Toyota Highlander, a Honda Pilot, vagy Nisan Pathfinder modellekben. A csomagtérhez természetesen motoros hátsó ajtón keresztül lehet hozzáférni, amit a vezető közelítésére automatikusan nyílik és a nyitás szöge, magassága is beállítható.
A Nexo után a Hyundai új Palisade modelljében is elérhető a holttérfigyelő kamerarendszer, amely a holttérütközési rendszert egészíti ki azzal, hogy bekapcsolt irányjelző mellett nemcsak hangjelzéssel figyelmezteti a vezetőt, de a műszeregységben megjelenő oldalnézeti képpel meg is mutatja az autó holtterében mozgó járművet. A középső érintőkijelző nagyvonalúan 10,25 colos méretű, míg a központi műszeregységben egy üzemmódoknak megfelelően változtatható megjelenésű 12,3 colos digitális TFT kijelző dolgozik.
A multimédiás rendszerhez egyszerre két eszközt is lehet Bluetooth kapcsolaton keresztül csatlakoztatni, az egyiket a mobiltelefonos hangkapcsolatra, míg a másikat a zenelejátszásra lehet használni. A széles középső érintőkijelző kiváló láthatóságot és könnyű kezelhetőséget biztosít, míg a navigáció utasításait a head-up kijelzőre is ki lehet vinni. A középkonzol innovációja a nyomógombos sebességváltó rendszer, amely rengeteg helyet szabadít fel az utasok számára, amit a tervezők a középkonzol hídja alatti tárolóhellyel hasznosítottak.
A multimédiás rendszerhez egyszerre két eszközt is lehet Bluetooth kapcsolaton keresztül csatlakoztatni, az egyiket a mobiltelefonos hangkapcsolatra, míg a másikat a zenelejátszásra lehet használni. A széles középső érintőkijelző kiváló láthatóságot és könnyű kezelhetőséget biztosít, míg a navigáció utasításait a head-up kijelzőre is ki lehet vinni. A középkonzol innovációja a nyomógombos sebességváltó rendszer, amely rengeteg helyet szabadít fel az utasok számára, amit a tervezők a középkonzol hídja alatti tárolóhellyel hasznosítottak.
A Palisade kifinomult utastéri belső kommunikációs rendszerrel is rendelkezik a hátsó utasokkal való kapcsolattartás céljából. Ez a rendszer a vezető számára lehetővé teszi, hogy az audiorendszer használatával külön kommunikáljon az autó második, illetve harmadik üléssorán helyet foglalókkal. A rendszert egy Hátsó Alvási Üzemmóddal is kiegészítették, ami lehetőséget ad a vezetőnek, hogy a kiválasztott zenét, vagy rádiót csak az első sorban hallgassák, míg azt az adást a rendszer a középső és a hátsó hangszórók felé nem továbbítja és ezzel nem zavarja a hátul esetleg szunyókáló utasokat.
A Palisade számos fejlett biztonsági rendszert kínál alapáron, köztük a frontális ütközésmegelőző rendszert, a holttérfigyelő és balesetlekerülő rendszert, a sávkövető, hátsó keresztirányú ütközésvédelmi rendszert, a biztonságos kiszállássegítő rendszert, az automatikus távolsági fényszórót, a fáradtságfigyelőt és a dugóasszisztenssel kiegészített távolságtartó tempomatot is. A Palisade hátsó keresztirányú forgalomfigyelője a holttérfigyelő radarjait használva nemcsak figyelmezteti a vezetőt a közeledő járműre, de ha kell, a fékeket is automatikusan használja. A Palisade-ben is elérhető a Santa Fénél bevezetett hátsó utastérfigyelő rendszer, amely ultrahangos szenzorokkal figyeli a hátsó utastérben mozgó gyerekeket vagy állatokat és előbb műszerfali figyelmeztetéssel, majd telefonos alkalmazás segítségével figyelmezteti a vezetőt. A rendszer nemcsak az utastérben felejtett élőlényekre fókuszálva fejlesztették, de segítségével az utastérben játszó és véletlenül magukra zárt autóban ragadt gyerekeken is segíthet.
Az autó karosszéria rendkívül merev struktúrára épült, amelynek stratégiailag fontos pontjain ultranagy-szilárdságú acéllemezeket építettek be, amelyek nagyobb szakítószilárdságukkal jobban védik az utastérben helyet foglalókat. Ezek beépítésével egyben könnyebbé is tudták tenni az autót, miközben az autó merevsége megmaradt anélkül, hogy drágább egzotikus könnyűfémeket használtak volna. Az új modellben mindezek mellett széria a hét darab légzsák: két első, két oldalsó, vezetői térdlégzsák és borulásérzékelővel ellátott függönylégzsák van. Utóbbi rendszer az utastér teljes hosszában védelmet biztosít, így egy esetleges ütközés esetén a harmadik üléssorban utazók számára is biztonságot nyújt.
A Palisade mozgatásáról Amerikában egy 3,8 literes V6-os, közvetlen befecskendezéses benzinmotor gondoskodik. Az autó ezzel az erőforrással 291 lóerőre és 355 Nm nyomatékra képes. A Palisade ezt az erőt egy nyolcfokozatú automatikus váltón keresztül juttatja (konfigurációtól függően) az első, vagy az első és a hátsó kerekekhez. A terepjáró koreai változatában emellett egy 2.2 literes CRDi dízelmotor is elérhető, amely 200 lóerős teljesítménye mellett hivatalosan 8 liter/100 km alatti fogyasztással is büszkélkedhet.
A HTRAC összkerékhajtási rendszer különböző üzemmódokkal rendelkezik, amelynek segítségével mindig az útviszonyokhoz és az igényekhez illeszkedő hajtási rendszert lehet kialakítani. A Normal, Sport, És Smart üzemmódok közül a Sport módban több nyomaték jut a hátsó tengelyre, ezzel agilisabb, sportosabb dinamikát ad az autónak. A rendszer nyomatékvezérlése sokkal szélesebb tartományban állítható, mint a versenytársak összkerékhajtási megoldásai, különösen az újonnan kifejlesztett Snow (hó) üzemmódban. Ezt nevéhez méltóan a havas környezetre fejlesztették, amely a körülményeknek megfelelően vezérli az első és hátsó tengelyt és a bal, illetve jobb oldali kerekek nyomatékelosztását és mindig a meglévő útfogásnak megfelelően alakítja azokat. A Palisade-ben természetesen van kapcsolható differenciálmű is a legnehezebb útviszonyok leküzdésére.
A HTRAC összkerékhajtási rendszer különböző üzemmódokkal rendelkezik, amelynek segítségével mindig az útviszonyokhoz és az igényekhez illeszkedő hajtási rendszert lehet kialakítani. A Normal, Sport, És Smart üzemmódok közül a Sport módban több nyomaték jut a hátsó tengelyre, ezzel agilisabb, sportosabb dinamikát ad az autónak. A rendszer nyomatékvezérlése sokkal szélesebb tartományban állítható, mint a versenytársak összkerékhajtási megoldásai, különösen az újonnan kifejlesztett Snow (hó) üzemmódban. Ezt nevéhez méltóan a havas környezetre fejlesztették, amely a körülményeknek megfelelően vezérli az első és hátsó tengelyt és a bal, illetve jobb oldali kerekek nyomatékelosztását és mindig a meglévő útfogásnak megfelelően alakítja azokat. A Palisade-ben természetesen van kapcsolható differenciálmű is a legnehezebb útviszonyok leküzdésére.
Egyelőre az új Hyundai Palisade a koreai piacon lesz elsőként kapható, Észak-Amerikában pedig a jövő év közepétől vásárolható meg. Más piacokon történő bevezetéséről egyelőre nincs szó.
Forrás: hyundainews.com
Dönci Hyundai Blogja már a Facebookon is! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!