Újabb elektromos crossovert mutatott be a Hyundai


A Hyundai Motor az idei Sao Paulói Autókiállításon mutatta be vadonatúj SAGA EV tanulmányát, amelynek vonalai a HB20 következő generációját hordozzák magukban.

A Hyundai Motor minden eszközzel igyekszik megerősíteni piaci pozícióit Brazíliában, amit az is bizonyít, hogy az idei Sao Paulói Autószalonon a vállalat egy vadonatúj crossover tanulmányt mutatott be a nagyközönségnek. A SAGA EV névre keresztelt kisterepjáró nevéből adódóan ráadásul elektromos meghajtást is kapott, amely így nemcsak a vállalat brazil piacon megjelenő új modelljeinek formáiba adhat betekintést, de egyben azt is igyekeznek kipuhatolni, mit gondolnának a brazil vásárlók egy Cretánál kisebb, villanyhajtású modellről.  


A SAGA EV-vel bemutatott háromféle megközelítés közül a leglényegesebb persze a külső kialakítás. Az autó formavilága alapvetően azt az autót jeleníti meg, amelyből jövőre a HB20 következő generációja születik meg. Ez leginkább a SAGA fényszórójának és első hűtőmaszkjának formavilágából tűnik ki, amelyek emlékeztetnek a brazil HB20 most futó generációjára.


Az új HB20 generáció előfutára méretével is megidézi a brazil piac népszerű Hyundai kompaktját. A márka ugyan nem árulta el, milyen platformra épült az autó, ám a 2,56 méteres tengelytáv arra enged következtetni, hogy az a jelenlegi HB20 2,5 méteres tengelytávú alapjának meghosszabbításaként született meg. A magas felépítésű kisautó alig nyúlik 4 méter fölé (4,02 m), így a SAGA valójában a HB20-ra épült HB20X crossover prototípusának is tűnhet. Bár az is könnyen elképzelhető, hogy a kisterepjárók világszintű népszerűségét kihasználva a Brazíliában 20 százalékos piaci részesedéssel rendelkező Hyundai is ilyen irányban szélesítené modellválasztékát, ezzel pedig konkurenciát teremtve a Honda helyi piacon bevezetett WR-V modelljének. 


A legtöbb globális autógyártó a villamosítás irányába mozdul manapság és jelentik be hibrid és elektromos hajtású modelljeiket. A Hyundai is ezt az irányt követi, így a most bemutatott tanulmány is környezetbarát hajtásláncot kapott. Nem is kellett messzire menniük, hiszen a SAGA EV-ben ugyanaz a 204 lóerős villanymotor dolgozik, amellyel a Kona Electric egyetlen feltöltéssel 482 km megtételére képes. A vállalat nyilatkozata szerint egyelőre a kormányzat álláspontjára várnak a támogatásokkal és a töltőinfrastruktúra fejlesztésével kapcsolatban.  


A SAGA EV tehát alapvetően a HB20 előfutárának tekinthető, amely jövő évben mutatkozik be Brazíliában. Annyit lehet tudni az autóról, hogy nem tekinthető vadonatúj generációnak, a Hyundai inkább a mostani autót fogja jelentősen átdolgozni. A padlólemezt 50 milliméterrel megnyújtják, hogy ezzel az eddig kritizált szűkös belső teret tágasabbá tegyék és ezzel megközelítsék az olyan újabb modelleket, mint a Volkswagen Polo, illetve a Chevrolet Onix. A Hyundai kicsit átdolgozza a HB20 motorpalettáját is, így az 1.0 szívó és turbó, valamint az 1.6-os verziók hatékonyabbak lesznek, de a 2020-tól kötelező kipörgésgátló és menetstabilizáló rendszer is szériában jár majd hozzá.  


Forrás: motor1.uol.com.br

Dönci Hyundai Blogja már a Facebookon is! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

A Hyundai is bevezetheti autóiban a fizetős funkciókat

Alapvető értékek - Hyundai i30 1.4 MPi Life teszt

A Hyundai leállítja két dízelmotorjának és motoralkatrész-gyárainak termelését