A Hyundai bemutatta új napelemes töltési fejlesztéseit


A Hyundai csoport nyilvánosságra hozta azon környezetbarát és innovatív napenergiát hasznosító töltési rendszereit, amelyek a jövő Hyundai és Kia modelljeinek áramellátását biztosítják majd. 

A Hyundai Motor és a Kia Motors nyilvánosságra hozták azon terveiket, amelyek alapján a Hyundai Motor Group kiválasztott modelljeit napelemes töltési rendszerrel kívánják a jövőben ellátni. Az elektromos energiát előállító napelem paneleket a járművek tetejébe vagy a motorháztetőbe építik be, amelyek így képesek lesznek akár a hagyományos belsőégésű, a hibrid, illetve az elektromos járművek energiaellátást támogatni, javítani a hatékonyságot és a hatótávot. 


A napelemes töltési technológiát úgy tervezték, hogy az támogassa a jármű fő energiaellátási rendszerét és ezzel nemcsak a hatótávot tudja növelni, de csökkenti a károsanyag-kibocsátás mértékét is. Ráadásul nemcsak a kifejezetten környezetbarát járműveket, a hibrideket és az elektromos autókat, de akár a hagyományos belsőégésű motorokkal szerelt járműveket is képes további energiával ellátni és ezzel növelni azok üzemanyag-hatékonyságát.  


A Hyundai Motor Group a tetőbe integrált napelemes töltőrendszerek három típusát fejleszti: az első generációs szilikonos napelemrendszert, a második generációs, félig fényáteresztő napelemrendszert és a harmadik generációs, könnyűszerkezetes és karosszériába építhető napelemrendszert.  


A hibridek hagyományos tetőszerkezetébe építhető első generációs napelemes rendszer egy tömeggyártású szilikonos  napelempanelt tartalmaz. Ez a rendszer képes az időjárási körülményektől és a környezettől függően naponta akár az akku 30- 60 százalékát tölteni. 


A második generációs, félig átlátszó tetőpanel rendszert a világon első alkalommal a Hyundai építi be hagyományos, belsőégésű motorokkal szerelt autóiba. Az első generációs rendszertől eltérően a második generációs napelempanel átfogó panelopciókat kínál, vagyis azon vásárlókat is kielégíti, akik a nyitottság érzetét értékelik. A félig áttetsző napelempanelt egy panoráma napfénytetőbe építik be, megőrizve ezzel a fényáteresztést, miközben a napelem tölti az elektromos jármű akkupakkját, vagy a belsőégésű motorhoz épített kiegészítő akkumulátort.  


A harmadik generációs könnyűszerkezetes napelemrendszer jelenleg tesztfázisban van és tanulmányozzák annak lehetőségét, hogy ezt a környezetbarát járművekbe építsék. Ez a generáció olyan szerkezettel rendelkezik, amelyet az autó csomagtartójára és tetejére építenének azért, hogy az energiatermelést maximalizálják.   


A napelemes töltési rendszerek egy napelemes panelból, egy vezérlőből és az akkumulátorból állnak össze. Az elektromosság akkor keletkezik, amikor a nap energiája eléri a panel felületét, amely a napfényből származó fotonokat átalakítja és a szilíciumcellákban elektronhurok párokat hoznak létre. 


Ha egy ilyen rendszerben egy 100W napelempanelt szerelnek fel egy járműre, az képes óránként képes 100 Wh energia termelésére. Közben a vezérlőegység a hatékonyság növelése érdekében szabályozza a feszültséget és az áramerősséget. A folyamatból nyert elektromos energiát normál feszültségűvé alakítja és azt az akkumulátorban tárolja, vagy csökkenti vele a generátor terhelését. A Hyundai Motor Group a fejlesztés során nemcsak a napelemes rendszerek hatékonyságára, de természetesen a formatervére is ugyanolyan nagy hangsúlyt fektetett.     


„A jövőben az elektromos energiát előállító technológiák különböző típusai, köztük a napelemes töltés rendszerek összekapcsolódnak a járművekkel. Ezzel az eddig passzív eszközökből, amelyek csak energiát fogyasztanak, olyan megoldások válhatnak, amelyek aktívan termelhetik az energiát” – mondta Jeong-Gil Park, a Hyundai Motor Group Mérnöki Formaterv részlegének alelnöke, aki kifejlesztette ezt a rendszert. „A fogyasztó paradigmája pedig ezzel megváltozik, fogyasztóból energiatermelővé válik.”     

A Hyundai Motor Group ezen innovatív technológia első generációját 2019 után fogja bevezetni érkező járműveiben azért, hogy azok megfeleljenek a globális szabályozásoknak és egyben növeljék az autók üzemanyag-hatékonyságát.  


Forrás: hyundai.com

Dönci Hyundai Blogja már a Facebookon is! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

A Hyundai i30 megkapta második ráncfelvarrását

A Hyundai leállítja két dízelmotorjának és motoralkatrész-gyárainak termelését

2024 új Hyundai és Kia modelljei