Európába jön a Hyundai Blue Link szolgáltatása


Dél-Korea legnagyobb autógyártója, a Hyundai Motor Group szerződést kötött a Vodafone csoporttal, amellyel együttműködve jövőre Európában is megjelenik a Blue Link/UVO szolgáltatása. 

A Hyundai csoport és a Vodafone azt a célt tűzte ki, hogy fokozott vezetési élményt nyújt az európai autóvásárlók számára  A két vállalat ezért hétfőn egy olyan szándéknyilatkozatot írt alá a Vodafone annak brit központjában, Newburyben, amelynek értelmében a telekommunikációs cég IoT platformján keresztül összekapcsolt járműtechnológiai szolgáltatásokat kínálnak az autógyártó új modelljeiben. A szolgáltatás a jövőre forgalomba kerülő modellek esetén kezdetben Európa nyolc országában lesz elérhető. 


Az összekapcsolt járműtechnológiai szolgáltatások lehetővé teszik a felhasználók számára, hogy a navigációban valós idejű közlekedési, parkolási információkat kapjanak, lesz hangvezérlés és segélyszolgálat, valamint távolról is lekérdezhetővé válnak az autóval kapcsolatos információk.  A nyolc ország között Nagy-Britannia, Németország, Franciaország, Spanyolország, Olaszország, Norvégia, Svédország és Hollandia található. Később ezt a szolgáltatást a kontinens 32 országára is kiterjesztik.


„Európa legnagyobb telekommunikációs hálózatához kapcsolódva lehetőségünk nyílik arra, hogy csúcstechnológiájú szolgáltatásokat kínáljunk európai ügyfeleink számára is” – mondta Jung-sik Suh, a Hyundai Motor Group Információs Technológiai részlegének alelnöke. „Ez a rendszer a jövő évben bemutatkozó új Hyundai és Kia modellekkel fog bevezetésre kerülni Európa-szerte, így a vásárlók egyetlen gombnyomással a legpontosabb és leglényegesebb információkhoz juthatnak hozzá.”


A hangutasítások kezelésére a Hyundai csoport az Amerikai Nuance beszédfelismerő rendszerét használja, amely a hangfelismerés mellett képalkotási alkalmazásokat és mesterséges intelligenciát is hasznosít. A Hyundai és a Kia jövőre bevezetésre kerülő új modelljeibe is beépíti azt a mesterséges intelligencián alapuló Kakao Mini hangasszisztens platformot, amit eddig csak a koreai modellek kaptak meg. Ezzel az autók használói hangutasításokkal a multimédia mellett akár a klímát is vezérelhetik. 


„Büszkék vagyunk arra, hogy a Hyundai-jal és a Kiával együttműködve fejleszthetjük az európai autóvásárlók vezetési élményét” – mondja Stefano Gastaut, a Vodafone IoT részlegének igazgatója. „A Vodafone-nak kiterjedt tapasztalatai vannak az autóipari összekapcsolt járműtechnológia területén, így folyamatosan segítjük a gyártók innovatív beépített technológiáit és ezzel a vásárlói élményt is. Nagyon örülünk annak, hogy a mostantól a Hyundait és a Kiát is partnereink között üdvözölhetjük ezen a gyorsan fejlődő piacon.” 


A Hyundai csoport már régóta üzemeltet hasonló szolgáltatásokat a Hyundai (Blue Link és a Kia (UVO) modelljeihez, amelyek eddig Dél-Koreában, az Egyesült Államokban, Kanadában és Kínában helyi infótechnológiai vállalatok közreműködésével működik. 

Forrás: hyundai.newsyonhapnews.co.krkoreaherald.com

Dönci Hyundai Blogja már a Facebookon is! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

A Hyundai i30 megkapta második ráncfelvarrását

A Hyundai leállítja két dízelmotorjának és motoralkatrész-gyárainak termelését

2024 új Hyundai és Kia modelljei