A Hyundai a Nexoval tisztította London utcáit


A Hyundai a Tiszta Közlekedés Hónapja keretén belül megmutatta, hogyan képes vadonatúj Nexo üzemanyagcellás autója segíteni London legszennyezettebb útvonalának megtisztításában. 

A Londoni Kutatóegyetem (UCL) a Kings’s College London nyilvános adatainak felhasználásával megvizsgálta a város légszennyezettségi térképét, különös tekintettel a nitrogén-dioxid (NO2) és a szállópor (PM) szintjére. Az UCL csapatának tudósai meghatározták azokat a kritikus területeket, ahol a PM és az NO2 szintek a legmagasabbak Londonban, amely alapján aztán egy olyan útvonalat alakítottak ki, amely London belvárosában és a külső kerületekben érinti a leginkább szennyezett helyeket – ahol a légszennyezettség meghaladja az EU által előírt határértékeket.    


Az Egyesült Királyságban jövő évtől elérhető Nexo fejlett légtisztító rendszerrel rendelkezik, amely a levegőt képes megtisztítani a szálló por 99,9 százalékától. A jármű a kijelzőjén keresztül pontosan megmutatja, hogy mennyi levegőt tisztított meg a használat közben. Azért, hogy a britek jobban láthassák ennek az innovatív technológiának hatását, a Hyundai egy olyan demonstrációt végzett, amely életre kelti a légtisztító rendszert. 


Ha a Nexo csupán egy órán át közlekedik, közben a tisztítórendszere 26,9 kilogramm levegőt tisztít meg – ez ugyanannyi, mint amennyit 42 felnőtt lélegez be egy óra alatt. És ha a jövőbe tekintünk, ha 10 ezer Nexo lenne az utakon, az annyi káros anyagtól szabadítaná meg az emberiséget, mintha 60 ezer fát ültettek volna. Az UCL által egy hétköznapi reggelen elvégzett demonstrációval mindez életre is kelt és bemutatta, hogyan működik a Nexo légtisztító rendszere.  


„Mindannyian aggódunk a levegőminőség és annak hatásai miatt” – mondta Sylvie Childs, a Hyundai Nexo termékmenedzsere. „A Hyundainál mi elkötelezetten igyekszünk fejleszteni összes modellünk hatékonyságát és kibocsátását, emellett pedig milliárdokat fektetünk abba, hogy alacsony és záró károsanyag-kibocsátású járművek széles palettáját dobjuk piacra. Hiszünk az alternatívák elérhetőségének fontosságában, mint amilyen a Nexo üzemanyagcellás jármű, amely az Egyesült Királyságot is közelebb viszi a zéróemissziós jövőkép megvalósításához. Mindazonáltal a felelősség nemcsak minket, gyártókat terhel. Szükségünk van arra is, hogy a kormányzat is ilyen szinten fektessen be olyan kezdeményezésekbe és infrastruktúrába, amely lehetővé teszi a britek számára jobb választások meghozatalát, ha autókról van szó.”   


„Az éghajlatváltozással foglalkozó kormányközi munkacsoport (IPCC) legfrissebb jelentése szerint sokkal többet kell tenni a negatív éghajlatváltozás mérséklése érdekében” – mondta Dr. Michael Whiteley, az UCL Elektromechanikai Innovációs Laboratóriumához tartozó Üzemanyagcellás Mérnökcsapatának vezetője. „Az üzemanyagcellás technológiai kutatásunk szerint a fosszilis üzemanyaggal működő autók és a hosszú ideig töltődő elektromos autók mellett az üzemanyagcellás modellek ígéretes közlekedési megoldásoknak tűnnek. Kutatásaink túlmutatnak az alapvető anyagi tudományon és a teljes üzemanyagcellás rendszer autóipari felhasználására is kiterjednek. Sőt, egy fejlett erőforrás-technológiai létesítményt is építünk, ahol autóipari felhasználású hibrid, akkumulátoros és üzemanyagcellás hajtásláncokat fejlesztünk és értékelünk.”


A Tiszta Közlekedés Hónapja kezdeményezés részeként a Hyundai lehetőséget ad a londoniaknak arra, hogy a „Nexo szomszédság” révén ők is megtisztíthassák saját utcáikat. A város lakói egy dedikált felületen tesztvezetésre jelentkezhetnek és így saját szemükkel is megtapasztalhatják, mennyi levegőt tisztít meg a jármű rendszere a tesztút során.  


A Nexo a Hyundai Motor technológiai zászlóshajója, amely a korszerű vezetéstámogató rendszerek legújabb innovációit egy stílusos hobbiterepjáró karosszériájában hordozza, miközben hatótávja az új WLTP szabvány szerint eléri a 660 kilométert. A hidrogénnel működő üzemanyagcellás rendszer semmilyen károsanyagot nem bocsát ki, csupán vízpárát, miközben az autó újratöltése kevesebb, mint 5 percig tart – hasonlóan egy benzines vagy dízelmotoros autó feltankolásához. A Nexo zéróemissziós rendszere mellett változtatható erősségű regeneratív fékrendszere további energiát nyer vissza és ezzel csökkenti az olyan további káros anyagok levegőbe jutását, mint amilyen pl. a fékpor. 

A vadonatúj Nexo modell 2019-től az Egyesült Királyságban is elérhetővé válik, ahol kiválasztott lízingpartnereken keresztül nagyjából 60 ezer fontos áron kerül forgalmazásra. 


Forrás: hyundai.news

Dönci Hyundai Blogja már a Facebookon is! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

A Hyundai i30 megkapta második ráncfelvarrását

A Hyundai leállítja két dízelmotorjának és motoralkatrész-gyárainak termelését

2024 új Hyundai és Kia modelljei