Akár villanyautóként is jöhet a Hyundai i10


A Hyundai Motor már dolgozik az i10 kisautó legújabb generációján, amelynek minden tekintetben jobbnak kell lennie, mint a mostanában bemutatott konkurensek. 

Amikor a mostani Hyundai i10 megjelent a piacon, minden tekintetben új mércét állított fel az A szegmensben és ezzel a kategória legjobb modelljévé vált. A koreai kisautó még ma is remek választás, ám éppen a házon belülről érkezett Kia Picanto 2017-ben még magasabbra emelte a lécet. A Hyundainak tehát a jövőre érkező új i10 modellel ismét nagyot kell ugrania, ha lépest akar tartani a konkurenciával. 

A koreai autógyártó két márkája, a Hyundai és a Kia a miniautók között is nagy sikereket ért el az elmúlt időszakban, A 2011-ben bemutatott második generációs Picanto szinte azonnal a kategória legjobbjává vált és olyan tesztet is megnyert, ahol kilenc kategóriatársát utasította maga mögé. Az autó még akkor is képes volt megnyerni az összehasonító teszteket, amikor a Volkswagen csoport hármasikrei megjelentek és csak a 2013-ban megjelent Hyundai i10 tudta maga mögé utasítani.


A legutóbbi Picanto megjelenése után a Kia egyik legnépszerűbb modelljévé vált, ám ezt a Hyundai természetesen nem hagyhatja válasz nélkül. Bár a költségek a kiskategóriában is jelentős tételnek számítanak és az árrések talán itt a legkisebbek, a Hyundai mégsem csak egyszerűen átveszi a Picanto modernebb felépítését és felszereléseit, hanem egy teljesen új autót fog bemutatni jövőre.  

Formai értelemben nem várható lényeges újdonság, a Hyundai és a Kia formatervezői üzleti szempontból tekintenek a szegmensre, így nem várhatunk olyan öncélú formai játékosságot, mint pl. a Toyota Aygo vagy a Citroen C1 esetén. A Kona különleges formáit is inkább csak a terepjárókon láthatjuk majd viszont, az i10 inkább a Peter Schreyer által megformált új i30 irányzatának mentén formálódik majd. 


Részleteket persze nem ismerhetünk, de annyi bizonyos, hogy ezen a kisautón is megjelenik a kaszkád ívelésű hatszögletű hűtőmaszk, a megjelenést pedig az elegánsabbra tervezett fényszórók és a LED nappali menetfények egészítik ki. Az elegáns megjelenés a belső térben is folytatódik, ahol a Hyundai a magas minőségi színvonalat hangsúlyozva nem teheti meg, hogy csupasz fémfelületek legyenek, azokat jó minőségű műanyag elemekkel burkolják be. Ugyanígy nem lesznek kitámasztható oldalablakok sem, mint egyes konkurenseknél. 

A Picanto után a Hyundainak is jobb felszereltséget kell mutatnia, vagyis az ellátmány még nagyvonalúbbá válik. Ahogyan már a mostani generációnál, természetesen a következő változatban is elérhető lesz a fűthető kormánykerék, vagy a kulcsnélküli rendszer, ami még ma sem általános a legkisebb kategóriában. A Hyundai várhatóan még tovább bővíti az extralistát, így akár LED fényszórók, sávtartó rendszer, vagy fejlett multimédiás rendszer és okostelefonos csatlakoztatási lehetőség is a rendelhető tételek között lehet. 


Ugyan a minikategória egyértelműen nem az a szegmens, ahol a technológiai innovációk bemutatkoznak, így az új Hyundai i10 belsőégésű motorral szerelt változatai esetében sem számíthatunk nagy újdonságokra. Az azonban elképzelhető, hogy a motorválaszték bővülni fog, hiszen a mostani egyliteres, 67 lóerős és az 1.2-es, 86 lovas verzió mellett a Picanto már kapható az egyliteres turbófeltöltővel ellátott T-GDI változatában, amely 100 lóerős verziójában az új i10-hez is több mint elég lesz. 

Mindezek mellett pedig ne feledjük, hogy az autóipar a villamosítás útjára lépett és ez akár az i10 esetében sem hangzik már akkora őrültségnek. Nemcsak a Hyundai elektromos modelljeinek technológiai szintjét és eddigi sikerességét nézve, de a múltból nézve sem, hiszen annak idején, még 2010-ben a vállalat egy első generációs i10-ben mutatta be első villanyautós próbálkozását, amit aztán néhány darabos kísérleti szériában koreai közhivatalok használtak. Egy ilyen elektromos kisautó pedig ma már egészen biztosan eladható lenne, így könnyen elképzelhető, hogy a Hyundainál újra elővették ennek ötletét.  

Forrás: autoweek.nl

Dönci Hyundai Blogja már a Facebookon is! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

A Hyundai is bevezetheti autóiban a fizetős funkciókat

Alapvető értékek - Hyundai i30 1.4 MPi Life teszt

A Hyundai leállítja két dízelmotorjának és motoralkatrész-gyárainak termelését