Dél-Amerikába is megérkezett a Hyundai N Line szériája
A Hyundai Motor Brazíliában bemutatta a Creta kisterepjáró N Line változatát, amely a sportos és stílusos kiegészítőkön túl módosított futóműhangolással kerül a dél-amerikai piacokra.
Miután a vállalat néhány hete már előzetesek formájában megszellőztette legújabb modelljét, a Hyundai nemrég hivatalosan is bemutatta a Creta kisterepjáró modelljének sportos N Line változatát. Hasonlóan a Hyundai N Line globális portfóliójában található más modellekhez, a Creta N Line kívül-belül egyedi stílusjegyeket, valamint kisebb mechanikai fejlesztéseket kapott.
A kisterepjáró a hagyományos kiviteleknél sokkal magasabb első lökhárítót kapott nagyobb légbeömlőkkel és új háromszögletű ködlámpaházakkal. A sötét króm felülettel rendelkező hűtőrács Tucson-szerű betéteket is kapott. A hűtőmaszk és a fényszórók közötti területet szintén sötét króm borítja, ami egyben szélesebbé is teszi a hűtőrácsot. Vízszintes szellőzőnyílás került a hűtőrács fölé, amely tovább hangsúlyozza a Creta N Line stílusát. A kisterepjáró hűtőrácsán kiemelkedő Hyundai N Line felirat található, viszont a LED-es fényszórók ugyanazok, amelyek a hagyományos Creta modellben is világítanak.
Az oldalsó részen a Creta N Line feltűnő logót visel az első sárvédőin, amelyek alá vadonatúj 17 colos könnyűfém keréktárcsák kerültek, és a sportos hangulatot oldalsó szoknyákkal és az ablakvonalon sötétített betétekkel hangsúlyoztak tovább. Hátul a lökhárító formája is más, az N Line jellegzetes formajegyei, a diffúzor és az dupla kipufogóvégek itt is megjelentek. A belső térben a Creta N Line feltűnő N Line jeleket visel az üléseken, piros varrásokat a kárpitozáson, illetve N Line logós sebességváltó gombot és kormánykereket is kapott, többek között.
A motorháztető alatt a Creta N Line egy 1,0 literes turbós benzinmotort kapott, amely 120 lóerőre képes. Ez a motor a belépő szintű erőforrás sok tengerentúli piacon, például Dél-Amerikában, míg a másik opció a 2,0 literes szívóbenzines erőforrás. Indiában ugyanez a változat várhatóan megkapja a Verna, a Venue és az i20 modellekben is használt 1,0 literes benzinmotort, míg a 2,0 literes motor a hétüléses Hyundai Alcazar hobbiterepjáróban szolgál.
Amíg Dél-Amerikában a Creta N Line az első sportos Hyundai modell, addig Indiában az i20-ból tavaly óta már kínálnak ilyen típusverziót. A következő Hyundai N Line Indiában valószínűleg a Venue modellből fog készülni, de az is feltételezhető, hogy a Creta N Line kivitelét is hamarosan bemutatják az indiai piacon is. Az indiai Creta N Line közvetlen riválisa lenne a Kia Seltos GT-Line és más közepes méretű kisterepjárók magasabb felszereltségű változatainak, köztük a Tata Harrier, vagy az MG Hector modelleknek.
Eközben a Hyundai Creta hamarosan nem egy, hanem két új, a Toyota és a Maruti által közösen épített, közepes méretű kisterepjáró versenytársat is kap. Ezzel együtt a Hyundai sem tétlenkedik, a vállalat a következő hónapokban Indiában is bemutatja a Tucson új generációját, valamint a helyben készülő IONIQ 5 villanyautót.
Forrás: autocarindia.com