Újabb retrotanulmánnyal készül a Hyundai az N-napra
A Hyundai Motor július 15-én rendezi meg nagyteljesítményű N sportmárkájához kapcsolódó idei N-nap rendezvényét, amelyen több villamosított modell, köztük egy újabb retrotanulmány is bemutatkozik.
Koreai lapértesülések szerint a Hyundai Motor a július 15-én megrendezésre kerülő idei 2022-es N-napra egy olyan nagyteljesítményű tanulmányautóval készül, amely a vállalat első sorozatgyártású Pony modelljének állít emléket. A jármű ugyanis várhatóan főbb formai elemeit a hyundai legelső tanulmányautójától, a Pony Coupe modellről fogja örökölni, amelyet még 1974-ben mutattak be a nagyközönségnek.
Az autó állítólag az N sportmárka jövőbeli identitását vetíti előre azáltal, hogy olyan egyedi sportos dizájnelemeket kombinált, amelyek a szériagyártású Pony modellekben nem voltak láthatóak, miközben a legújabb formai identitást is magán fogja viselni. A forma mellett a hajtáslánc is különleges lesz, hiszen a tanulmány egy olyan hibrid hajtáslánccal fog rendelkezni, amely a tisztán elektromos meghajtást a hidrogén üzemanyagcellás rendszerrel kombinálja.
A korábban a Vision FK modellben már bemutatott hajtáslánc a gyártó állítása szerint 500kW, azaz nagyjából 680 lóerős csúcsteljesítményre képes, miközben 4 másodperc alatt tud nulláról százra gyorsulni, a hatótáv pedig egyetlen feltöltéssel is eléri a 600 kilométert. A projektet állítólag a horvát Rimac elektromos hiperautó-gyártóval közösen végezték, amelyben a horvát cég felelt az elektromos hajtásrészért, míg a Hyundai Motor az autó struktúráját és az üzemanyagcellás rendszer fejlesztését végezte.
A Hyundai Motor emellett azt is tervezi, hogy egy IONIQ 6 elektromos limuzin alapján készült N tanulmányautót is bemutat a rendezvényen. Ezen nagyteljesítményű tisztán elektromos modell fő feladata, hogy az RM (Racing Midship) projekt örökségét tovább vigye, amelyet eddig a Veloster modell alapjaira fejlesztettek. A 2014 óta folyamatosan továbbfejlesztett és mindig a sportrészleg legújabb technológiáit magában hordozó Veloster egészen az RM19 változatig turbós benzinmotort hordozott, majd 2020-ban megérkezett az elektromos RM20e, amely most átadja helyét az első E-GMP platformra épülő RM22e modellnek, amely a hírek szerint akár 600 lóerős is lehet.
Azt egyelőre nem lehet tudni, hogy a Hyundai Motor vajon kihasználja-e ezt az eseményt arra, hogy a motorsport üzletággal kapcsolatos jövőbeli stratégiáját is megossza a nagyközönséggel. Ez azért lenne érdekes, mivel a Hyundai Motor tavaly már utalt arra, hogy az E-GMP platformra akár elektromos versenyautókat is gyárthatna.
Forrás: motorgraph.com