A Hyundai Supernal leányvállalata bemutatta első légi koncepcióját
A Hyundai csoport légimobilitással foglalkozó Supernal vállalata a Farnborough Nezetközi Légibemutatón leleplezte első kezdetleges eVTOL járműkabinkoncepcióját, amely első ízben mutatja be, hogyan integrálja a Hyundai autóipari képességeit a Fejlett Légimobilitásba.
A Supernal a csoport tervezőstúdióival együttműködve megalkotta a kabinkoncepciót, miközben a azon dolgoznak, hogy az eVTOL járművét 2028-tól kezdődően az Egyesült Államokban – és az EU-ban és az Egyesült Királyságban használhassa. A járművön túlmenően a Supernal a kiterjedt AAM értéklánc felelős közös létrehozása érdekében külső partnerekkel és a Csoport több mint 50 leányvállalatával – amelyek az autók, autóalkatrészek, építőipar, robotika és autonóm vezetés területére terjednek ki – is együttműködik.
„Ahhoz, hogy a Fejlett Légimobilitás széles körben elterjedt közlekedési móddá váljon, minden részlettel – az utasélménytől a szabályozásig és az infrastruktúráig – a kezdetektől fogva foglalkozni kell és egymással szorosan össze kell dolgozni” – mondta Jaiwon Shin, a Hyundai Motor Group elnöke és a Supernal vezérigazgatója. „A Hyundai Motor Group mobilitási képességeinek kihasználására építve a Supernal előzetesen időt és erőforrásokat fektet be annak biztosítására, hogy az iparág a következő évtizedekben tömegesés tudjon válni és elérje potenciálját."
A Supernal ötüléses kabinkoncepciója támpontokat nyújt ahhoz, hogy a vállalat hogyan hasznosítja az autóipari tervezési folyamatokat és anyagokat – miközben megfelel a kereskedelmi repülés legmagasabb szintű biztonsági előírásainak – az AAM utasok élményének és árpontjának optimalizálása érdekében. A dizájn megtestesíti a biomimikri filozófiát – jelen esetben pillangót – és a vállalat biztonságának pilléreit, az emberközpontú tervezést és a környezeti felelősségvállalást mindenekelőtt.
„A Supernal a Hyundai Motor Group vezető autótervezőivel együttműködve fejleszti az eVTOL járművét a gyárthatóság és a széles körű közvélemény elfogadása érdekében. Időt szánunk egy biztonságos, könnyű kereskedelmi eVTOL létrehozására, amely legalább olyan biztonságot és kényelmet biztosít jövőbeli utasaink számára, mint a saját autóikban" – folytatta Shin.
A mérnökök és tervezők csapata az autóipar reduktív tervezési megközelítését alkalmazta a könnyűszerkezetes belső kabin megalkotásához, amely kovácsolt szénszálból készült. Az ergonómikus kontúrral rendelkező ülések selyemgubószerű környezetet biztosítanak az utasoknak. A szétnyitható üléskonzolok az autók középkonzoljait helyettesítik, így töltőállomást és tárolórekeszt biztosítanak a személyes tárgyak számára. A kabinajtókba épített fogantyúk és az üléstámlák segítik a be- és kiszállást. A világítás kombinációja – beleértve az autók napfénytetői által ihletett mennyezeti lámpákat – a repülés különböző szakaszaihoz igazodik, hogy „fényterápiás” hatást idézzen elő. Az utastér elrendezése az autók térbeli innovációjára épül, minimális válaszfallal, amely nagyvonalú belmagasságot és csomagfunkciókat tesz lehetővé.
A fenntarthatóság prioritása mellett a kabinkoncepció olyan anyagokat tartalmaz, mint a fejlett, újrahasznosítható szénszálerősítésű, hőre lágyuló műanyag, a tartós növényi bőr, az újrahasznosított műanyagszövet és a felelősségteljes forrásból származó fa. Az ülésváz a repülőgépváz gyártási folyamatából származó felesleges nyersanyagot is felhasználja.
„A Supernal eVTOL járműve a Hyundai Motor Group szakértelmére és a tapasztalt autótervezők készségeire támaszkodik, ami lehetővé tette számunkra, hogy egy új légi mobilitási koncepciót dolgozzunk ki, amely nemcsak biztonságos és racionális, hanem rendkívül érzelemgazdag is." – mondta Luc Donckerwolke, a Hyundai Motor Group kreatív igazgatója.
A csoport kihasználja kiterjedt mobilitását és mobilitást lehetővé tevő képességeit egy elektromos légijármű-család kifejlesztéséhez, valamint az azt körülölelő értéklánchoz. Az egyesült államokbeli Supernal 2028-tól kezdődően városon belüli személyszállításra tervezett akkumulátoros eVTOL járművét kiegészítve a csoport koreai székhelyű részlege sokkal inkább a regionális légimobilitásra összpontosít és hidrogénüzemű, közepes méretű járművet fejleszt regionális – városból városba történő – teher- és személyszállításra.
A koreai részleg azt tervezi, hogy a 2030-as években elindítja hidrogénüzemű járműszolgáltatását Dél-Koreában. A Supernal és a koreai részleg világszerte együttműködik a csoport gyártási innovációs csapataival, hogy egy robusztus, kiváló minőségű AAM gyártási folyamatot hozzanak létre, amely az elkövetkező évtizedekben elektromos légi járműveket gyárt majd – egyre megfizethetőbb áron.
Forrás: hyundai.news