A Hyundai rekord piaci részesedést ért el az első félévben

Az iparági kereslet csökkenése ellenére az Európai Autógyártók Szövetsége (ACEA) legfrissebb adatai szerint a Hyundai Motor Europe nagyon erős értékesítési eredményeket ünnepelt Európában 2022 első felében. 

A Hyundai Motor Europe piaci részesedése az idei év első felében rekordszintre, 4,7 százalékra nőtt, ami egy százalékponttal magasabb a tavalyi évhez képest. Összességében a Hyundai 2022 január és június között 263 005 darab járművet értékesített az EU-ban, az EFTA-ban és az Egyesült Királyságban, ami 8,2 százalékos növekedést jelent 2021 azonos időszakához képest.

A piacon a zéróemissziós járművek legszélesebb választékával a Hyundai vezető szerepet tölt be a villamosítás terén. Az elektromos modellek 16 százalékával minden eddiginél nagyobb arányt képviselnek Európában, így a vállalat elektromos modelljei jelentősen hozzájárultak általános értékesítési sikeréhez. Ennek egyik fő mozgatórugója a Kona Electric, amelynek előállítását 2020-ban kezdte meg a Hyundai a HMMC európai gyártóüzemében.

Ezen túlmenően a Hyundai bízik benne, hogy az elektromos modellek értékesítéséből származó részesedése tovább fog emelkedni az elkövetkező hónapokban. Tavalyi bevezetése óta az IONIQ 5 számos rangos díjat nyert, köztük a 2022-es Világ Év Autója díjat, míg a cég IONIQ 6 elektromos Streamlinerje nemrég megtartott digitális világpremierjét követően hamarosan megérkezik a piacra.

Emellett a Hyundai továbbra is jelentős befektetéseket végez az elektromos mobilitás terén az innováció előmozdítása érdekében. A vállalat nagyteljesítményű N sportmárkája a közelmúltban mutatta be az RN22e és az N Vision 74 „gördülő labor” koncepciót, amelyek a jövőre összpontosító zéróemissziós technológiák folyamatos fejlesztésének alapjául szolgálnak majd.

„Ezek a kiemelkedő eredmények alátámasztják a Hyundai termékkínálatának erősségét Európában, különösen a kihívásokkal teli általános piaci helyzet fényében” – mondta Michael Cole, a Hyundai Motor Europe elnök-vezérigazgatója.” Éppen nemrég mutattuk be az IONIQ 6 modellünket, amely kiterjeszti vezető szerepünket a villamosítás terén. Ez a modell tovább javítja értékesítési összetételünk minőségét és változatosságát. Úgy gondolom, hogy ez még tovább növeli vonzerejét, és lehetővé teszi számunkra, hogy megőrizzük előnyünket a zsúfolt mezőnyben. Bár a Hyundai nem mentes az általános autóipari trendektől, arra számítunk, hogy piaci részesedésünk ügyfélközpontú ajánlatainknak köszönhetően az elkövetkező hónapokban is növekedni fog.” 

A rekord 4,7 százalékos európai piaci részesedés mellett 2022 első hat hónapjában a Hyundai rekord piaci részesedést ért el az Egyesült Királyságban, Spanyolországban és Franciaországban is. Az Egyesült Királyságban a Hyundai modellek az összes eladott autó 5,1 százalékát tették ki, ami 1,7 százalékos javulást jelent a tavalyi évhez képest. Ez 40 908 új gépjármű forgalomba helyezését jelentette az országban, ami 30,5 százalékkal több, mint 2021 első felében. 

Eközben Spanyolországban a Hyundai 7,4 százalékos piaci részesedést ért el, ami 1,8 százalékpontos növekedést jelent 2021-hez képest. Ez 30 222 forgalomba helyezett járművet jelentett, ami 18,8 százalékkal haladja meg a tavalyi január-júniusi időszakot. A francia piac is jelentős sikereket hozott a Hyundai számára, hiszen a vállalat piaci részesedése 3,1 százalékra emelkedett, ami 0,6 százalékpontos növekedést jelent a tavalyi évhez képest. Összesen 23 998 autót adtak el az év első felében, ami 4,2 százalékkal több, mint 2021 első hat hónapjában.

Az elmúlt években számos új termék bevezetésével a Hyundai immár az egyik legfiatalabb termékcsaláddal büszkélkedhet az iparágban. A kontinensen elért sikerét a vállalat az ügyfélközpontú gyártásnak és fejlesztésnek köszönheti. A Hyundai járműveinek több mint 70 százaléka Európában, Európa számára a cég törökországi Hyundai Assan (HAOS) és a csehországi Hyundai Motor Manufacturinng Czech (HMMC) gyártóüzemében készül.

A HMMC évente 350 ezer járművet képes előállítani és a közelmúltban számos fejlesztésen esett át, amivel Európa egyik legmodernebb autógyárává válik. Az év elején ez az üzem lett a Hyundai első olyan gyára világszerte, amely villamosenergia-felhasználását teljesen megújuló energiára alakította át. Ma a HMMC szinte minden típusú hajtáslánc-változatot gyárt, beleértve az alacsony vagy nulla károsanyag-kibocsátású modelleket, mint például a Kona Electric.

A Hyundai fő értékesítési hajtóereje a hagyományos bestseller és cseh gyártású Tucson, majd a Kona volt. További népszerű modellek közé tartoznak a tisztán elektromos modellek, mint például a Kona Electric és az IONIQ 5, valamint az autógyártó i-sorozata (i10, i20 és i30).

Forrás: hyundai.news

Dönci Hyundai-KIA Blogja a Facebookon és az Instagramon! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!
Beszélgetnél a Hyundairól vagy tanácsra lenne szükséged? Gyere és csatlakozz Te is a Dönci Hyundai Univerzumához! Itt biztosan megtalálod a választ! Katt ide!

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

A Hyundai is bevezetheti autóiban a fizetős funkciókat

Alapvető értékek - Hyundai i30 1.4 MPi Life teszt

A Hyundai leállítja két dízelmotorjának és motoralkatrész-gyárainak termelését