A Hyundai megnyitotta első üzemanyagcella-gyárát Kínában
A Hyundai Motor Group tájékoztatása szerint befejezte első Koreán kívüli üzemanyagcella-gyártó bázisának építését a kínai Kantonban, amelyet azzal a céllal hozott létre, hogy a csoport megvethesse lábát a kínai hidrogénpiacon.
A HTWO Guangzhou (Kanton) alapterülete 200 ezer négyzetméter, amely 82 ezer négyzetméter összterülettel egy cellagyárat, aktiváló üzemet, kutatóközpontot, valamint irodaházat és innovációs központot foglal magában. A létesítményt 100 kW-os üzemanyagcella-rendszerek gyártására tervezték, amelyekből éves szinten 6 500 darabot terveznek gyártani. A HTWO a Hyundai Motor Group hidrogén üzemanyagcellás rendszermárkája, amelyet 2020-ban vezettek be.
A Hyundai csoport azt tervezi, hogy a szénsemlegesség elérése érdekében a hidrogén üzemanyagcellás rendszereket energiaforrásként használja a különböző mobilitási és ipari szektorokban. A HTWO Guangzhou a csoport első Koreán túli hidrogén-üzemanyagcellás gyártóüzeme. A vállalat a HTWO Guangzhou-ban hidrogén üzemanyagcellás rendszereket kíván gyártani és értékesíteni, a kínai piac és kormányzat politikája szerint fokozatosan növelve a szállítási mennyiséget. A HMG arra számít, hogy a HTWO Guangzhou az együttműködés és az üzlet bővítésében kulcsfontosságú szerepet fog betölteni a kínai hidrogéniparban.
Az üzem építésének befejezése alkalmából megrendezett ünnepségen a Hyundai Motor Group Guangdong tartománnyal és Kanton városával egy olyan szándéknyilatkozatot is aláírt, amelyben megállapodtak arról, hogy 2024-ig 1 500 hidrogén-elektromos haszongépjárművet szállítanak a tartomány állami tulajdonában lévő vállalatoknak, beleértve a teherautókat és a takarító járműveket.
„A HTWO Guangzhou környezetbarát, intelligens és biztonságközpontú gyárként fog működni” – mondta Jae-hoon Chang, a Hyundai Motor vezérigazgatója. „A Hyundai Motor Group a kiemelkedő kínai vállalatokkal folytatott stratégiai együttműködések megerősítésében elkötelezett, amelyekkel a hidrogénipar magas színvonalú fejlesztéséhez, valamint mint a széndioxid-semlegesség eléréséhez hozzájárul Kínában és Guangdong tartományban.”
Kína rendelkezik a világ legnagyobb hidrogénüzemű haszongépjármű-piacával, a kormányzat pedig ambiciózus célokat tűzött ki hidrogénipara számára, amelynek révén 2035-ig 1 millió üzemanyagcellás járművet kíván az utakra engedni. Az ország különféle politikákat alkalmaz a széndioxid-kibocsátás csökkentésére és a környezetbarát energiára átállás érdekében. 2020 szeptemberében Kína bemutatta a „kettős széndioxid” célkitűzését, amelynek célja a széndioxid-semlegesség 2060-ra történő elérése.
A Hyundai éves szinten 500 ezer hidrogén-üzemanyagcellás járművet és 700 ezer hidrogén-üzemanyagcellás rendszert kíván gyártani 2030-ra. A vállalat jelenleg egy hazai üzemanyagcellás üzemet működtet, de a Kínában most megnyitott létesítmény mellett Európában és az Egyesült Államokban is tervez ilyen hasonló üzemeket építeni.